Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 1569 ggr
tinker
0

Trasig klo..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag upptäckte idag att lilla Elvis har haft sönder sin klo på sitt ena bakben (lilltån?). Vad har ni för erfarenheter av detta. Jag vet att mina vänners hund tog de själva bort klon(efter konsultation med veterinär, tyvärr har blå stjärnan endast jourtelefon nu och vill nog inte svara på enkla frågor vid denna tiden på dygnet). Vi har tvättat rent såret lindat tassenoch Elvis haltar inte, och verkar i allmänhet inte må dåligt av den trasiga klon.Vad har Ni för erfarenhet av trasiga klor? Ska man slita bort klon eller?? Givetvis åker vi till veterinären om det blir infekterat eller att han börjar halta.

AnneAlva
0

Jag skulle inte ta bort klon på egen hand. Jag skulle nog ringa till Agrias telefonveterinär och höra med dem vad de tycker jag borde göra. Numret är 0900-100 51 61 och de har öppet vardagar 16-24 och helger 07-24, kostnaden är 25kr/samtal. Hoppas det går bra med klon!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

RacerDonnans
0

Jag skulle inte heller råda att ta bort klon själv.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Eine
0

Ibland kan den trilla bort av sig själv.Det har hänt att en klot slitits bort direkt vid olyckstillfället också. Sitter den helt lös kan du plocka bort den och hålla rent. Om den inte är till alltför mycket besvär kan du annars vänta tills en veterinär finns tillgänglig. Och att ringa på jourtelefonen du nämner i ditt inlägg är väl en bra lösning också?Inga problem ska väl vara för futtiga om man känner att det är viktigt att få kontakt med dem?Lycka till, jag är övertygad om att allt går bra vad du än väljer att göra.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

tinker
0

Tack så mkt för era svar :) Jag ska ringa veterinären idag och se vad de säger. Elvis verkar fortfarande helt opåverkad av sin trasiga klo och jag ska linda upp tassen och se hur den ser ut. Med lite tur så kanske den har trillat bort av sig själv! :)