Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 539 ggr
MyTwiggs
2008-12-30 16:46
0

BARF-tips

Jag har kört med BARF mer eller mindre enbart till mina katter nu i ett år och jag är nöjd med det. Jag tänkte att vi kanske kan utbyta lite tips med varandra. Vi gör säkert olika allihopa, vi som fodrar med BARF. Jag gör fodret utan grönsaker och mejeriprodukter.

Vad använder ni för mineralkällor? Benmjöl, hela ben, flytande kalk eller något annat? Hur tillsätter ni det?

Ni som inte ger lever, hur gör ni för att berika med A-vitamin?

Ni som inte ger hjärta, hur tillsätter ni Taurin?

I vilka former gör ni kattfodret?

Alla tänkbara tips kan vara bra. Jag vet att det är många som gärna vill BARFa men inte riktigt kommer till skott med det, och det kanske kan vara en idé att utbyta lite tips och trix.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MyTwiggs
2008-12-30 16:52
0

Ett hett tips för katter som behöver lite extre jobb för tänderna är att skära bitar (i ungefärlig mus-storlek) av oxtunga för den som kan få tag på det. Tunga är något man lätt brukar kunna få från slakterier och liknande eftersom det är en del som sällan används till människomat. Katter behöver använda sina tänder och tugga mycket. Ett tag gjorde jag bara färs av alltihopa, och det är ganska lätthanterligt, men inte på långa vägar lika stimulerande för tänder och tandkött.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com