Tre dräktiga honor?
Ja det kan man verkligen fråga sig när jag - som den statistiknörd jag är har plottat viktuppgången på husets tjejkatter…
Ruth har gått upp 700 gram på dag 35,
Bella har gått upp 700 gram på dag 25!
och
Tittioo har gått upp 700 gram under samma tid…
Slutsats: Måste ha tre dräktiga tjejer eller hur?
Fast jag lever ju i tron att Tittioo sedan länge är en glad kastrat… fast så här i juletider så.. vem vet ..
En lite bild bifogas på två av de eventuellt hrmm… tre dräktiga tjejerna… 

Ja du har nog tre dräktiga honor,.Två på riktigt och en meddräktig.
Stolt ägare till tre La permer
Ja tjocka magar har de iaf
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Härligt gäng! Men ujujuj, Tioo-tjejen får ta och stilla sin solidaritet lite grann tror jag nog. Åh vad jag längtar tills bebbarna är kläckta!
Joo tjocka magar har de alla tre. De två dräktiga damerna har mått lite små illa och då vill jag att de ska kunna äta småportioner när de vill. Innebär att även gammelmor har fått tillgång till så mycket mat hon vill. Trots detta har en hungrig Tittioo de senaste nätterna väckt mig vid 4-tiden på morgonen bara för att tala om att maten är SLUT!! Suck! Jag tänker INTE sära på mina tjejer men ser ingen riktigt bra lösning på detta… det får bli bantning sedan kattungarna flyttat i vår… Tittioo kan ju inte fortsätta att gå upp i vikt på detta sätt - det är helt omöjligt.

Känner till problemet. Hos mig svällde (den fertila) pappan under dräktigheten nästan lika mycket som mamman - utan att prata om mina två cornishkastrater…
Till all lycka tänker jag inte visa honom så länge ungarna är hemma - vad tror ni att domarna skulle säga om en fertil hane som ser ut som om han var gravid - plus har gul mage och stora tittar - för en snart halvårig jänta insisterar och dia honom.
Just nu är det kanske lite bättre - för jag har hela tiden mat i bolådan för mamman - men mistänker att en del av den maten går också till andra magar. Hon är bara för snäll lilltösen min.

Tioo har kanske blivit bebådad så här i juletider……