problem problem
min katt skiter och kissar överallt!
på mina kläder,kuddar,sängen mm.
Och nu när hon är med barn köpte jag en mjuk kattsäng som jag ställde brevid ett element.Hon andvände den som toalett redan första dagen :( så det var bara att slänga…Jag får hela tiden tänka på att stänga sovrumsdörren,toadörren,gästrummet mm pga att hon inte ska kissa överallt!Jag blir jätte begränsad.
Hoppas det blir bättre efter hon fött…
hon kan ha urinvägsproblem,
jag råder dig att ta kontakt med veterinär omgående.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Aj aj,
kan också vara nåt besvär med tarmarna. En kollegas katt hade typ "tarmvred" som veterinären masserade bort. Rinkeby Djurklinik!
Har hon diarre???
Andra katter/stress???
Ett tarmfoder kanske skulle hjälpa,Feliway?
Tänk efter vad son har ändrats i er miljö…
Hur långt har kattan kvar till förlossning?

1 mån kvar.men hon började m detta långt innan hon blev m barn.
Och hon kissar inte ovanligt mkt,så det är nog inte urinvägsi.
ingen diaree,ingen stress.
Oj det låter jättejobbigt. Speciellt när det kommer kattungar och hon också ska lära ungarna att blir rumsrena. Önskar att jag hade något tips, men det har jag inte.
Är hon ensamkatt? Om inte kan det kanske vara revirrelaterat.
Annars sjukdom eller protestbeteende.
Jag hoppas ni kan bryta beteendet innan kattungarna kommer.
Hej!
Min cornish kissar oxå i sängen… Det är skitjobbigt, hur länge skall man stå ut, och hur många gånger skall man försöka med nya metoder för att katten skall sluta kissa på fel ställe???
Är det fel att avliva katten oc ge upp efter ett tag??? Meningen är väl att man skall trivas ihop? Av någon anledning trivs ju varken katten eller människorna när kiss kommer på andra ställen än i kattlådan.
Jag upplever att det är en protest av katten, vad anledningen är vetetusan. Jag tycker verkligen vi gör allt för katten… Men det räcker tydligen inte.
Jag vet varken ut eller in… Men min fasta grundövertygelse är nog att man skall leva och ha ett bra liv med sitt djur. När man börjar själv bli stressad och känner att livet är en kamp för att överleva, bör man nog avsluta relationen. Det är ju på det sättet när vi har relationer med andra människor. Det bör gälla när vi oxå har en destruktiv relation med ett djur.
Jag tror nog iallafall att jag skall ge upp, ett sådant beteende kan ju faktiskt bero på att katten har taskigt psyke. Hur det än är avlas det mer på utseendet än psyket. Hårt men sant. Lycka till ur du än gör.

Trist att du upplever din katt som ett problem.Det kan ju vara ett av problemen till att din katt kissar på fel ställen.Vad har du gjort för att komma tillrätta med problemet.
Att det avlas mer på utseende än på psyket har inte jag upplevt ialla fall.
Stolt ägare till tre La permer
Ibland bör man nog sätta sig ner och fundera varför man har en katt?
Avel på utseende kontra psyket - måste jag säga #7är mer dumt och okunnit sagt än sant.
Håller med andra - kolla upp om katten är sjuk.
Måste även sticka ut och fråga -varför para en hona med detta beteende? - kanske finns det en sanning i vad #7 avslutade med?
#5 Håller med Pemicos: om du visste att du har en katt som inte är rumsren, varför i hela världen avlar du på henne då? Hur menar du att hon ska lära sina ungar att vara rumsrena? Det är ju en grundläggande och kanske den viktigaste saken hos en sällskapskatt för att den ska vara dräglig att leva med.
Det är jätteskumt att hon både kissar och skiter överallt. Tror att du måste börja från scratch med henne, ha henne på en begränsad yta med flera lådor och så snart du ser att hon är på gång med något hyss får du sätta henne på lådan. Beröm väldigt mycket om hon faktiskt går rätt direkt. Om det funkar kan du successivt utöka utrymmet men när det är så här illa tror jag att man får ta ned det på bebisstadiet.
#7 Säger "Hur det än är avlas det mer på utseendet än psyket. Hårt men sant"
Denna generalisering stämmer inte alls och jag tror det är få (några?) erfarna uppfödare som skulle välja att avla på en katt som inte är rumsren. Med det menar jag inte en katt som t.ex revirmarkerar lite i samband med löp utan som trådskaparen skriver "skiter och kissar överallt"

Sen är vi väldigt olika hur vi reagerar på kissandet.Jag är nog tämligen tolerant.Om någon av mina katter markerar när vi har parningshona/hane här så tycker jag att det är ett normalt kattbetende medans vissa anser att då är katten inte rumsren.Honor som kissar vid löp tycker jag är trist men tämligen vanligt och även det ett normat betende.Men att ha en katt som ständigt mår så dåligt att den ständigt kissar fel utan att man tar tag i det och gör något åt det.Katten är antingen sjuk eller så trivs den inte med familjen boendet eller de andra katterna eller avsaknad av kattkompisar.
Ni som har kisskatter det finns ju hjälp att få så ta tag i det och hjälp katten.

#7 Jättetråkigt att din/er relation med katten av ett eller annat skäl inte fungerar just nu. Jag tycker nog att avlivning är lite väl drastiskt, har du övervägt att omplacera honom/henne? Att katten protestkissar kan bero på att h*n inte trivs och ett sådant problem kan upphöra om den får byta miljö.
För övrigt så håller jag med #11 om att det är en lite skev generalisering om att uppfödare avlar mer på utseende än psyke, då har du råkat ut för "fel" uppfödare.
Hoppas problemen löser sig för dig! Som sagt, jag rekommenderar omplacering om du känner att du inte orkar mer.
#0 Håller med #10, det är nog "back to basics" som gäller för din hona. Hoppas det går bra för er!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

hon är ensam så det är inget revirkiss hon håller på med.
Min bondkatt kissade aldrig inne.Tror det är den här rasen..mina kompisar som oxå har cornish har samma problem.Och jag hör ofta om det här problemet.
Från första början avlades den ju enbart pga av sitt utseende inget annat.
Miamaria du vet hur jag har det iaf..Hoppas du kommer fram till hur du ska göra.

MEN!JAg älskar min katt och denna ras trots allt

#14 kjenner jeg blir provosert. Hvis du mener tissing inne er et raseproblem innen cornish rex, har du jo ikke akkurat bidratt til å gjøre rasen bedre ved å sette kattunger på en katt som faktisk tisser inne. Skjønner heller ikke hvor du vil med tråden, siden du avfeier alle råd du får.
#7 Hvis du har kjøpt katt av oppdrettere som bare setter fokus på hvordan de ser ut, og ikke psyken, så har du nok desverre kjøpt av feil oppdretter. Ikke noe problem å finne gode oppdrettere som er seriøse og avler på de rette kriteriene. Mye lettere på cornish enn mange andre raser faktisk. (og tro meg, jeg har lest og hatt kontakt med mange oppdrettere av ulike raser)
Men du har min sympati, jeg kunne ikke levd over tid med noen dyr som gjorde fra seg overalt. Lykke til!
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

Om hon inte har sällskap så kan det vara protest. Om hon är själv mycket tex. Hon kanske skulle behöva sällskap? Rengör ni ordentligt där hon kissat? Vad rengör ni med? Ni ska absolut inte rengöra med klorin för det kan vara väldigt lockande att markera på sen.
Jag tror absolut inte att det är rasbundet med kissandet. Tror inte att Cornish Rex som ras har svårt att kissa på lådan. Av de katter jag har haft och fött upp har en fått omplaceras pga kissande. Men då var det en fartil hane som först började markera för det, och sen hjälpte det inte i det hemmet även efter kastrering. Nu när han bor med en kattkompis så har han aldrig kissat på fel ställe.
Min ena hona började plötsligt kissa på olika ställen som inte var rätt ställe. Det som var fel var en av katterna som hon kände sig hotad av. När han blev omplacerad (hennes vuxna son) har det inte varit några som helst bekymmer, trots löp och allt.
Det som kanske kan vara med denna ras är att de är så ortoligt sociala och därför kanske mera känsliga när något inte stämmer för dem? Har du provat olika kattsand? Se till att ha väldigt rent i kattlådan, bra kattsand och tio gånger så många kattlådor än ni behöver. Ställ matskål i sängen, de vill inte kissa där de skall äta.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

förstår inte vad #16 skrivit.Och #12 så tycker jag oxå ang. parningskisseriet
(att det är normalt)
hon är inte ensam mkt.jag rengör ordentligt.aldrig klorin.har provat matskåls tricket.
Men tack ändå för tipsen

hon är aldrig ensam rättare sagt,hennes bästa kompis är en hund
Knske det är problemet?
Hon är en katt…

#19 Jag trodde själv också att det skulle räcka med tre hundar och en matte för en cornish. Men märkte nog att det inte var så. Min cornishpojke började må bra först när han fick en likadan kompis. Fast han också är god vän med ena hunden.

Precis så var det i fallet med den revirmarkerade hanen, han hade två hundar som bästa kopisar. De var verkligen bästa kompisar. Men det funkade verkligen inte. Nu bor han som sagt med en annan cornish och nu funkar det utmärkt.
OT Lite nyfiken blir jag på vad föräldrarna till kullen heter!Berätta!
#14 - Ingen av de katter jag fött upp har problem med rumsrenhet och det är inget jag har hört från andra cornishuppfödare eller ägare som speciellt vanligt. Om man tittar på andra icke rasspecifika forum finns rätt ofta trådar om kisseriproblem och jag kan inte se att de domineras av cornish rex.
Jag anser att ditt påstående att problemt är rasspecifikt är helt ogrundat, men du har själv valt av avla vidare på en katt med det här problemet och riskerar att på sikt sprida beteendet vidare till nästa generation. Jättetråkigt tycker jag - för dig och för rasen.
Jag har inga råd för jag har inte varit i och skulle inte satt mig i din situation, men du har fått många goda råd och jag hoppas att du följer dem och att din katt får börja må bra igen och sluta kissa och bajsa överallt och att ni hinner fixa detta innan kullen föds.

Hej.
Förstår att det är jättejobbigt att ha en katt som kissar inne, men vad är det du vill att vi ska svara dig/ hjälpa dig med? Eller vill du bara klaga lite på rasen i allmänhet?
Jag upplever inte detta med kissande inne som ett rasproblem. Däremot ett inne-kattprolem, kanske? Många bondkatter i sverige lever mycket utomhus vilket kanske är anledningen till att de inte kissar inne lika ofta då de har ett liv och revir utomhus och de får en annan stimulans när de kan sysselsätta sig utomhus. Har man innekatter krävs det att man sysselsätter dem en hel del i synnerhet om de är ensamma, utan kattkompis. En social ras, som tex cornish blir lätt understimulerad och uttråkad och då finns en risk att de lägger sig till med beteenden som inte är önskvärda. Det finns kanske en syn på katter att "de klarar sig själv, de är så självständiga osv till skillnad från hunden som benäms som "människans bästa vän" och "ett flockdjur som inte trivs ensam", men detta gäller även innekatter i lika stor grad! Man kan inte ha en social kattras som ensam innekatt om man inte ger katten "all tid man har", när man är hemma, och många gånger räcker inte ens det, det kanske krävs en kattkompis och dagliga promenader utomhus tex. För hur det än är och hur väl vissa kattindivider trivs, så lever katten inte riktigt ett naturligt liv som innekatt tänker jag.
Jag översätter här det pus- säger, om du nu verkligen inte förstår denna enkla norska(?)
(Hoppas du tycker att det är okej, pus-)
Pus- skriver: " #14 Känner att jag blir provocerad. Om du menar att kissande inne är ett rasproblem inom cornish rex, har du ju inte direkt bidragit till att göra rasen bättre genom att avla på en katt som faktiskt kissar inne. Förstår inte heller varför du startar tråden då du avfärdar alla råd du får.
#7 Om du har köpt en katt av en uppfödare som som bara sätter fokus på hur de ser ut, och inte på psyket, så har du nog dessvärre köpt av fel uppfödare. Det är inget problem att hitta bra uppfödare som är seriösa och avlar på rätt kriterier. Mycket lättare på cornish än på många andra raser faktiskt. (och tro mig, jag har läst och haft kontakt med många uppfödare av olika raser.)
Men du har min sympati, jag skulle inte kunna leva så lång tid med ett djur som gör ifrån sig över allt. Lycka till!
Jag unndrar bara varför du startar tråden."
Hööru Danino, kan du inte skriva lite mer om hur du tänker, och svara lite vettigt på de olika svar du fått. Visst, du har en dräktig katt som kissar och bajsar inne, skitjobbigt , rent ut sagt! Man hallå, vad vill du ha av oss? Vi fattar nog inte det.
Man undrar om du varit hos veterinären och om katten är frisk? du säger att det nog är så, varför tar du henne inte till en veterinär och kollar upp hur hon mår, oavsett o hon nu kissade nne även innan dräktigheten?
Du skriver att kissande är ett rasproblem och så avlar du på en katt som redan innan dräktigheten kissar inne. Varför?
Ett tips du får är att katten kanske är ensam, och utan kattkompis, Du svarar bara att hon inte är ensam mycket och att hon har en hundkompis. Vad som är lite för dig kanske inte är lite för din katt. Visst hon har en hundkompis, men precis som Pemicos säger, katten är en katt, och inte en hund, eller hur? En hund och en katt är två helt olika djur och även fast de tycker om varandra talar de inte samma språk!
Kom igen nu, och ta till dig alla svar och tänk igenom dom innan du bara svarar emot. Och berätta vad du faktiskt gör för att minska problemet förutom att skriva om det på detta forum.

#25 takk for oversettelesen. Enig i alt du skriver i ditt innlegg også.
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

Tack för tipsen då!Men tycker det låter jätte konstigt att hon inte skulle vara rumsren pga en hund :/ men men det ska inte vara lätt allting

det är inte jag.det är uppfödaren som ville para
Varför hon inte är rumsren det tror jag ingen sagt sig veta något om. När en katt inte mår bra psykiskt eller fysiskt reagerar den ibland genom att protestkissa och/eller bajsa. Varför din katt inte mår bra det går inte att läsa ut av det du skrivit, det kan vara för att den behöver mer stimulans, sällskap utöver dig och din hund, men det kan beror på något helt annat. Självklart måste medicinska orsaker uteslutas först. Det är INTE normalt att en katt "skiter och kissar överallt". Att en katt strilar lite i samband t.ex löp eller en fertil hankatt markerar är en helt annan sak, även om det kan vara nog så problematiskt.
#28 Åhå så du är fodervärd till katten, det förstod jag inte. Då är det ju uppfödarens ansvar. Jättetråkigt för dig som hamnat i den här situationen. Hoppas Han/hon tar sitt ansvar och hjälper dig rätt.
danino,vad heter katterna som är mor och far till kullen?

Hoppas på att det blir bra efter hon fött.Min bror sa att dom inte alltid är så rumsrena när dom är dräktiga,men det har jag aldrig hört förut.

# 31 Hon hade alltså inte detta beteende innan parning? Eller?

jo det hade hon.Och då var det ju pga löpningen hon inte var rumsren .
och nu pga att hon är dräktig..ja jag vet inte.Vet bara att hon har förstört mitt parkettgolv idag (i en hyresrätt)

Hur långt gången är hon nu?Jag skulle kolla upp henne så att hon inte har en pågående infektion.
#34 hon har en månad kvar enl inlägg ovanför.Visst borde väl ägaren till den kommande kullen vara den som hjälper till?
Vi här,har ju ingen som helst påverkan…
Jag har aldrig hört om en hona som varit oren under sin dräktighet,jag tror att det är ngt allvarligt fel med henne.danino, jag tycker du ska be ägaren åtgärda problemet.
Hej igen!
Jag har gjort allt för katten, allt jag kan och är kapabel till. Katten kom til oss för ett år sedan, då han varit omplacerad två ggr tidigare. När vi köpte honom var han nervös och slickade sig sårig på magen, kissade i sängar, han åt ett foder veterinären var tvungen att skriva ut på recept åt honom… Ganska snart lade han av med att slicka sig och vi kunde så småning om byta foder. Han kunde inte vara i sina tidigare hem pga att han inte tål andra katter. Hos oss har an fått full frihet, lugn och ro och massor med kärlek. När det började bli varmt ute ( i mars april kanske) började han gå ut, ju bättre väder det blev hade jag sovrumsfönstret öppet mer och mer ( sovrumsfönstret använder han som dörr ut ) I somras hade jag öppet fönstret dygnet runt, och den lilla kissen kissade aldrig inne i våra sängar. Givetvis trodde jag han var botad även från säng kissandet. Givetvis får katten fortfarande gå ut om han vill, men han vill inte särskilt ofta. Om jag tvingar ut honom, står han och skriker utanför dörren. Mao ingenting man gärna gör… I samband med kylan kom började han kissa inne, han är tvärsur över att det är kallt ute och protesterar för de vildaste… Men vad kan jag göra, vintern kommer att komma och stanna här i många månader, varje år. Sååååååååå, katten är inte sjuk, han är inget problem för oss, vi älskar honom. Däremot är hans agerande ett stort problem, jag är definitivt inte tollerant mot kattkiss. Sista veckan har vi stängt dörrarna till sovrummen, och gjort en mysig bädd åt honom som han gillar jätte mycket. Men i natt när min lilla son kom in och la sig i min säng, stack katten in till hans säng och kissade!!!! Det är ju för fan skitäckligt! Jag är jätte trött på att tvätta lakan och täcken och kasta kuddar varje vecka. Jag kommer ge honom en vecka till, händer det igen skall han avlivas! Danino, du verkar ha samma jävla helvete med katten som jag, om du har gjort allt du kan så ge upp med gott samvete. Katten har en ägare som skall lösa problemet. Jag har pratat med vetrinärer om detta problem, och de jag pratat med säger att just denna rasen har detta problemet ( kanske andra raser också???). Och givetvis avlas det på utseendet i första hand. Helst skall ju katten ha ett bra psyke och vara snygg. Men har du en psykiskt perfekt katt som är ful, och en fin katt som är instabil på ngt sätt vet de flesta att utseendet går många ggr i första hand. Tyvärr är det så. Även om jag förstår att jag retar pp många med min åsikt, står jag för den.
#36 det är inte rasbundet med kisseri på fel ställe.Det är ren lögn om rasen och direkt okunskap från de som hävdar detta.Veterinärer kommer i kontakt med katter som har problem, de andra som är oändligt många fler kommer inte till vet. annat än för vaccinering etc.
#37 Håller med till 100% Jag vägrar att köpa #36:s resonemang. Tror att Eine och vi andra uppfödare av rasen har lite mer erfarenhet av avelsarbete, urval och huruvida rasen har kisseriproblem eller ej.
Förstår att #36 har problem och att det är en jobbig situation, men att skylla det på rasen är helt fel även om det möjligen kan få dig att må bättre om du avlivar katten. Det var ju inte ert fel - det berodde ju på rasen... SUCK!
Det är så här ogrundade rasfördomar sprids. Jättetråkigt.

ingen har pratat om avlivning. (vad jag vet)
#39, jo #36

herregud, vilken inställning ni har till era katter danino och miamaria1, jag tror att era katter skulle må bra av att få flytta ifrån er. De känner säkert på sig att de är oälskade… stackarna… :-(
ingen katt ska behöva känna sig så, jag hoppas att ni tar ert förnuft till fånga och omplacerar katterna om så behövs.
Ni ska definitivt inte ha några katter!
#41 Ditt inlägg hjälper inte TS på något sätt. Jag tror ändå att hon sökt sig hit och skrivit en tråd för att hon har uppmärksammat ett problem hon vill ha hjälp med. Väldigt onödigt av dej om jag får säga vad jag tycker.
Tyvärr har jag ingen erfarenhet i ämnet så jag är inte heller till någon hjlp.
#42 visst kan det vara ett sätt att hjälpa till:omplacera direkt. Och jag tror starkt på att de rättframma orden i inlägg #41 är vad många tänker här
..
Jag blir mållös… vet inte vad jag ska säga…
Att kissa inne skulle vara ett rasproblem på CRX då har jag träffat många katter som skulle föreställa enligt stamtavlor och utseende HELT andra raser (och huskatter) och där finns samma problem.
Djur kan inte prata, de kan inte säga när de är olyckliga och varför, och visst är avlivning den enklaste vägen att ta när man försökt med småsaker och anser man gjort allt, men då ska man heller inte skaffa en katt… någonsin!
Nu avslutar jag detta inlägget innan jag säger något jag kan komma att ångra… blir så arg.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

tar tillbaka att rasen skulle vara mindre rumsren.Det har bara verkat så just i min omgivning och vad jag hört men som sagt tar jag tillbaka det.

Det är ett elände att leva med en icke rumsren katt. Jag gör det, och har gjort det de senaste 8 åren. Men det är inte rexen som inte är rumsren, utan en helt vanlig huskattskastrat med ett rörigt förflutet. Rexen min skulle aldrig komma på tanke utom när hans mage kajkar ihop (händer ibland när vi korrigerat medicinering för HCM). D drabbas han av idén att gömma det på en yta som inte klibbar i tassarna som grus gör. Mycket irriterande att leta sig igenom var bajset kan tänkas gömma sig (bakom TV'n är en hit), men inget som har att göra med honom som individ.
För att se lite till orsakerna… Är hennes bajs i rätt konsistens? För min erfarenhet är att när Tamln är lös i magen vill han inte gå på grus. Och inte heller kissa på grus.
Har katten bott hos dig länge? Om den är ny kan det vara rörigheten i livet som skapar osäkerhet. Hur ser lådan ut? Kan det komma in människor och andra djur och titta på henne på toa? Eller är den täckt och hon ogillar det instängda läget? Jag har båda sorterna hemma eftersom jag tycker mig märka att Wille vill ha uppsikt (dvs icke täckt låda) och Tamlin vill ha privatliv (dvs täckt låda).
Hormoner kan givetvis bidra till icke önskvärt beteende, även om det nog inte är så vanligt att katter börjar strula av dräktigheter. Men om det kombineras med osäkerhet kan det säkert bli rätt knöligt. I så fall kanske man inte kan förvänta sig en omedelbar förbättring när det är dags för kastraktion - men så småningom. Beteendet måste ju brytas också.
Min erfarenhet med pissnissen Wille är att han på grund av sin bakgrund (torterad i flera år av sin gamla ägare) är lite knepig i huvudet. Inte medfött, utan förvärvat. Dels förstår han inte skillnaden mellan en hög post och en kattlåda - sett ur en katts ögon kanske inte så konstigt egentligen. Dels är det nervöst betingat. Tvärtemot vad som kanske är logiskt har flytt hjälpt oss att få det mycket bättre. Förmodligen för att det blev en ypperlig möjlighet att bryta. När vi tillsammans är gäster hos någon sköter han sig fint (kattvakt fungerar inte, tydligen fungerar han trygghetstörst så att boendet spelar mindre roll och matte den stora rollen), med undantag för mina föräldrar - där han märker revir inom 5 minuter. Dels envisas mor med små söta mattor som han misstolkar som tillåtna kissplatser, dels måste han tala om för alla områdets katter och mammas katter att nu har bossen anlänt. FeliWay har tyvärr inte fungerat på kissandet, men är suveränt för måendet. Det kan vara värt att pröva även för dig - ibland fungerar det för kissande.
Sedan får man lära sig att leva med det (jag förstår om det är jobbigare med bajsande). Jag bor också i hyresrätt och den första vi flyttade från gav en ordentlig räkning för parketten. Sedan har jag lärt mig. Moppen finns tillgänglig och varje hemkomst börjar med en visuell inspektion. Wille gillar hallgolvet bäst så det syns ju turligt nog omedelbart. Men även parketten klarar sig om man tar bort inom 24 timmar. Men man kan inte gå på noskänsla, för när kisset väl luktar är det gammalt. Med tiden har jag upptäckt att det sakta blivit bättre - med en rejäl uppryckning vid flytt. Jag har accepterat hur det är, och knappt lagt märke till förändringen. Men från att ha kissat allt kiss på saker på golven kissar han numera på golvet 1-2 ggr/v. Det kan jag leva med, precis som jag också lever med att jag inte har mattor, långa gardiner eller kläder slängda i högar (inklusive täcket - detta betraktas av min och andra pissnissar jag känner som lovlig toalett då de går att använda för att krafsa över)

Lyckligtvis har jag två toaletter och den ena är hennes som bara hon använder,där jag tycker att hon kan sitta i lungn och ro…men det tycker inte hon.hoppas wille kan sluta kissa inne då.8 år!ojoj
#46 Jag vet, jag har haft katter som kissat fel i åratal..jag lärde mig hantera det, men det tär på en…

# 47
Nu vet ju inte jag vad du provat för att komma till rätta med problemet och jag vet inte heller om du är intresserad av att få några råd.Jag kommer hur som helst med några.
Man kan prova att ha flera lådor och gärna ha dem mitt i rummet så att katten har uppsikt hela tiden över om nån fiende är på väg att anfalla.
Det finns ex ett medel som heter Urine off som löser upp urinsyrakristallerna så att man verkligen får bort kisset, minskar risken att katten kissar på samma ställe igen.Doftar även citrus så man kan använda det i förebyggande syfte. Jag anväde det när vi hade kattungar i somras - funkade kalas.
Olika sorters sand kan man prova. Den ska vara mjuk och gå på. testa att ta en näve sand och känn om det känns vasst när du kramar den.
Hoppas det löser sig för dig.

urine off verkar ju bra.tack!
#50 Tycker dock ändå du bör överväga starkt att ta henne till veterinär för säkerhetsskull, en infektion kan skada både kattan och ungarna…

Håller med #51 och övriga som förslagit en veterinärundersökning.

hon var hos vet. innan hon blev m barn. men det är skönt att veta att det finns så många riktiga djurvänner som bryr sig om.
#53 jo men om hon börjat kissa efter det kan hon fortfarande vara sjuk… har haft en hona som fick urinvägsinfektion efter parningen men det syntes inte så mycket på henne.
Jag tycker verkligen du borde fara till veterinär ändå… hon kan ändå vara sjuk.
#54 Enligt utsago har katten kissat fel även innan den blev dräktig. Därmed inte sagt att den inte behöver komma till veterinär…
danino, jag har ännu inte fått svar på vad föräldrarna till kullen heter.Du måste inte säga det, men då kan du väl säga att du inte vill, eller inte får? Det känns dumt att fråga samma sak flera ggr utan något som helst svar.
#56 Håller med dig, eftersom du är fodervärd, är det uppfödaren/ägaren till honan som inte vill att du säger nåt? som du förstår är vi fler som är nyfikna på denna blivande kombination…
Danino!! Tycker inte att det finns anledning till att tala om vilka föräldrarna är , för det har inte andra med att göra , det är med all sannolikhet inte föräldrarnas fel att din katt har bekymmer. Det är bara onödigt
Hälsningar Anna Carin & katterna
God jul allihop
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan

Nej varför ska jag säga det?Det hjälper ju inte min katt.
God jul Anna Carin!
Det blir ju knappast en kull som annonseras ut här, så det spelar ingen roll. Det hjälper inte din katt om vi vet föräldrarna och får du inget säga så är det bara så! Bäst är väl att du ber uppfödaren direkt om hjälp,för vi kan verkiligen inte göra nåt åt problemen heller.
Vi spiller ju bara tid.

Ja syftet med tråden kan man verkligen ifrågasätta - ngt intresse för att lösa prolemet för kattens skull verkar iallafall inte finnas. Slöseri med tid håller jag med.