Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 420 ggr
Leffe
0

God morgon 2008-12-21

God morgon. Vaken för att ge mig ut och jobba ett extra pass. Katterna är uppe också konstigt nog.

Sköt om er

Avots
0

God morgon!

I dag ser det ut som det skall bli solSkrattandeSkrattande, någon sådan har inte setts till här på minst en månad.

Det blir nog en ridtur i dag och kanske en resa in till Avesta för lite julhandling och kanske en liten titt på Änglatassens sötnosar till kattungar. om de är hemma……

cherish
0

Godmorgon!

Här är man uppe med barnen på morgonen. När Ciqan hör den första personen uppe kommer hon pipande och börjar krafsa på mitt ansikte, först med mjuka tassar och sen med klorna samtidigt som hon stoppar sin kalla nos mot mitt ansikte och försöker stoppa in det UNDER ansiktet. Samtidigt sitter de andra nedanför sängen och säger högljutt att NU är det dax för mat och har du inte fattat det än, matte???!! Värst av dem som ylar är vår huskatt Chinchin, 16 år och DÖV. *suck* Bara att pallra sig upp och yrvaket tassa nerför trappen medan man hoppas att inte Ciqan ska sno in sig framför fötterna och fälla en som en fura nerför …. Medan jag delar upp Mjau på tallrikarna snor de sig runt mina ben och sträcker sig upp som om de "sträcker på sig" och joooodå, kom det inte några klor där oxå minssann - då är man alltså klösbräda oxå då - ajjjjjjjjj, jag hade ju tunna pyjamasbrallor idag! MEN, jag hade brallor på mig - värrre är ju när jag bara har nattlinne och BARA BEN. *pust*

Nu har jag utfodrat två- och fyrbenta och det är lite lugn och ro och jag får passa på att surfa in och läsa lite. Kaffet i koppen och lugn i några minuter … sen blir det att möblera lilltösens rum som fått det nytapetserat efter renovering av väggen där mössen bitit hål och vi under några år haft iskallt rum … johodå, vi hittade nåt som inte var ok och rev bort tapeter .. Hm, en trasig gipsvägg …?? Vad finns där …? Hmm, ett matförråd för mössen och knappt nån isolering och ett hål ut till ytterpanelen på ca 7 cm i diameter … HUR hade de förra ägarna kunnat missa det??? Jooo, de hade sågat upp gipsskivan och stängt igen den igen och spacklat igen gipset och låtsats som ingenting …. *grrr* Där har vi haft det kallt i flera år utan att fatta varför!! NU är det lagat och weeee så varmt det blev därinne med ens! :D

Solen letar sig fram lite lätt rosa och snön trillar sakta ner … det känns såååå juligt! Kanske blir det en skotertur oxå …?

Ha en bra dag allihop! :D

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Eine
0

God morgon.Nu går vi mot ljusare tider,så fort hösten ändå gått.ObestämdHär visar sig solen och himlen är blekblå.

#0 Lite klirr i kassan hoppas vi på till dig som är så duktig.

#1Hälsa till alla hos Änglatassens, säg att min Alfahannekull kanske innehåller en hona..den maskade..Skäms

#2 Låter lurt det där md hålet i väggen.De förra ägarna kanske slägde sig i väggen just där..annars borde de gjort detFlört

Låter iaf skönt med snöscotertur och snö.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Trollhassel
0

God förmiddag! Jag har rdan hunnit med mycket idag. Jag har städat, matat alla små kryp, vattnat alla blommor, slagit in paket och läst lite. Skönt! Idag känns det som vinter!

Igår var jag och min älskade Daniel på bio. Vi såg "The day the earth stood still" en film jag faktiskt kan rekomendera.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Natali
0

Sitter ner en stund så passar på att skriva. I dag är det full rulle. Har en sats Vitlime tryffel i frysen.Vi har gjort ritningen på pepparkaks huset. Så sonen äter lite lunch sen skall det bakas. Medans kakorna svalnar skall jag åka o handla lite kattmat och kattsand.

Sen skall vi klä julgranen.

Därefter skall vi bygga i hop pepparkakshuset.

Nu är det 6 dagar till jag får återse Ego. OJ vad vi har saknat henne. Men det är det värt om vi sen får massa mini Ego här i Februari.

#4 Den såg vi på preimären. Helt ok. Men hade velat ha lite mera effekter.

Hoppas ni har en bra dag.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.