Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: avel-genetik-och-uppfödning
Läst 722 ggr
Zootz
0

S*Zoot'z I-kull är på väg...

Ja, här kommer fortsättningen som önskat. Det har varit en ganska frustrerande natt, vattnet gick igår kväll och efter det har det inte hänt så mycket. Fram till kl 04 då de första krystvärkarna ÄNTLIGEN visade sig!!!

Först ut är så här långt en svart/vit (bicolour) hona, född 04:30 och en maskad hona kl 04:53. Fortsättning följer…

Zootz
0

Kan ju även tillägga att jag vägrade gå med på att hon fick dem i min dotters loftsäng. De föds just nu i vår soffa (nyinköpt sedan oktober som gubben knappt får äta chips i…) Undrar vad han säger när han vaknar…

Dolleminas
0

Håller tummarna att det går bra för dig och mammakatt, kom ihåg att ta sovmorgon sedan, säger gubben din nåt så får du väl skylla på typ "bättre här än dotterns säng eller…."

AnnaS
0

Oj, om vattnet har gått så är det ju en fosterblåsa som har gått sönder, hoppas den kattungen kommer ut snart!

Grattis till de två som har kommit!

MonicaLagerquist
0

Grattis till ettan och tvåan.

Stolt ägare till tre La permer

Zootz
0

Humm… det bidde bara 2? Hur det är möjligt med tanke på Ginzas giantsize till mage är och förblir en gåta…

Efter 2:an fötts tvättade hon sig helt ren och somnade med bebisarna diandes. Sen dess har hon bara legat och myst med dem, helt harmoniskt. Magen känns stor men mjuk så jag antar att det blir till att banta till våren för att komma i form?

#3 Att vattnet går behöver inte betyda att det är en kattunges fosterblåsa som gått sönder, oftast beror det på att fostervattnet hinna som omger alla kattungar har gått sönder. Den måste ju brista för att kattungarna en och en ska ta sig ut. Men jag håller med om att vattnet gick lite väl tidigt, men tanke på hur lång tid de tog på sig. Båda dessa föddes i sina fosterblåsor, även om de sprack precis vid födslotillfället.

Tack alla för gratulationerna! Då är det bara att spåna på I-namn nu då. Jag har inte hunnit väga dem än men jag gissar att deras vikter blir det minsta problemet, Ginza har mat för ett helt kompani!

Ska försöka hålla mig vaken ett tag till för att försäkra mig om att det inte finns någon mer kvar, är dödstrött…

AnneAlva
0

Grattis till de små fröna! Hoppas du snart får lite välbehövlig vila.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MyTwiggs
0

Grattis!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
0

Grattis till kullen.Hoppas att du får sova ut ordentligt nu.

Stolt ägare till tre La permer

MariaW
0

Grattis!

[Wiveka]
0

Grattis till småkrullisarna!

Dolleminas
0

Grattis vännen!!

AnnaS
0

#5 Det är bara jag som är lite petimeter ;-) "vattnet går" inte som på en människa utan det vatten som finns finns ju runt varje kattunge innanför varje kattunges hinna och den brister först när kattungen är född. Att "vattnet går" på en människa innebär att bebisens egen hinna har brustit inne i mamman och den termen går inte riktigt att överföra på en katt…

MagicPaws
0

Grattis till de två tjejerna…KyssKyss hade ju trott/hoppats på fler…Förvånad

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Eine
0

Gratulerar till småfröna!Glad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Zootz
0

Men jag menade att det vatten som avgick på Ginza inte var vattnet från de individuella kattungarnas fosterblåsor, utan vattnet som ligger mellan kattungarna och fyller livmodern.

Alla mår bra och Ginza är superstolt. Kul att få en svart/vit bicolour, det är första gången, både för mig och Ginza som annars bara fått maskade kattungar.

lockar
0

Grattis till två krullisar

Rexjen
0

Grattis!!!Skrattande Bilder?Oskyldig

Zootz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag tagit lite bilder ; )

Zootz
0

Mums med mjölk ; )

Zootz
0

Symetrisk och fin ; ) Och insidans öronlappar är vita ; )

Zootz
0

Den maskade, återstår att se om det blir vitfläck, jag tror hon är brunmaskad.

Dolleminas
0

Vilka mysisar!!!  Love You (hmm skulle vara mysigt med en maskad tjej…) 

Zootz
0

Avslutar med ett familjefoto

MagicPaws
0

Ååååå så fina dom är, och mamma Ginza oxå såklart!! Pussar till alla tre!! KyssKyssKyss

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

AnneAlva
0

Vilka gullungar, perfekt fångat ögonblick med lilla tungan! Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Elica
0

Grattis till nyliven. De ser läckra ut.  Bild #19 hör till de sötaste jag har sett.Kyss

citrina
0

Underbart! Stort grattis till småpluttarna. Du vet vad jag tycker om maskat…. Kyss

[Silkwaves]
0

Grattis till de sem å tjejerna!

Rexjen
0

Vilka sötkorvar!Kyss

[Johanna84]
0

Jättesöta!! Kyss Lite snopet att det "bara" blev 2… men det var 2 sötsaker iaf… Kul med en svart/vit..

Pus-
0

Gratulerer med de små søte pusene Kyss

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

miano
0

Grattis till två sötnosarKyss

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

AmazingNature
0

STORT GRATTIS!!!Glad

Zootz
0

Här kommer nytagna bilder på I-kullen, nu 1 vecka. Vi börjar med ett familjefoto ; )

Zootz
0

Ett profilkort på fröken "skidbacke"!

Zootz
0

Och ett på hennes söta syster!