Hur skaffar jag en cornish rex?
Hej!
Jag är ny här på Cornish rex i fokus och har hört av vänner att Cornish rex i bästa fall inte ger allergiska symptom. Jag har så länge längtat efter en katt och undrar om någon vet var i Stockhomsområdet eller i närområden jag kan åka och besöka en uppfödare?
Vad kostar en kattunge och var kan jag läsa om vaccination och hur jag tar hand om en Cornish? Ska de vara runt 8-10 veckor när man hämtar dem? Hur skiljer de sig i sättet ifrån "vanliga" katter? Lugnare? Kräver mer aktivieter? Större? Mindre?
Hälsningar Lotta S
Hej
Det finns många uppfödare runt Sthlm,jag kan pma adresser uppfödare om du vill ha. En kattunge kostar mellan 5-8000kr .Den levereras minst 12 veckor gammal, ska vara färdigvaccinerad ,veterinärbesiktigad och ha stamtavla .Du behöver inte vaccinera om förrän efter 1 år. Det är en medelstor katt,social och lekfull,älskar bus..Lättskött innekatt.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jag har kull just nu och bor en bit utanför Uppsala.Jag har en La Perm också men du är välkommen att komma och provnosa här om du vill.
Stolt ägare till tre La permer
Spotless har supergoa katter
Tror nog att även Eine har fin kull just nu
fast bäsarna kankse redan är bokade.
Tack #3 för de snälla orden. Jag blir 
Jag har kattungar på gång som föds vecka 1-2 i Enköping. Det ligger inte så långt från stockholm och du är välkommen att höra av dig om du skulle vara intresserad
Det finns mer info på hemsidan också. Jag tycker personligen att det är väldigt kul att vara med från början när en kattunge föds till dess att man för ta hem den och att man under tiden får lära känna katter och uppfödare. (men det blir en väldigt spännande väntan)
Kolla www.mytwiggs.com om du är intresserad som sagt, och välkommen hit! Hoppas du hittar din drömkatt!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
35 Tack, jo det har jag
har en kille kvar..

#0 Jag har skickat ett PM till dig!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.