Ny produkt MASK
Tänk om dom kunde ta fram ett för katter,
http://www.kollamasken.nu/
Har för mig att den kostade 200 kronor drygt.
Stolt ägare till tre La permer

Fast är inte skillnaden den att hos hästarna ska det alltid vara ett visst mått av parasiter, medans katter inte ska ha några parasiter alls.
Klart inte hästarna ska gå omkring med mask i magen, men de har ett visst parasitläge som inte återfinns hos katter och hundar.
åtminstone är detta vad jag fått för mig.
Men en ren mask kollare vore ju bra, fast ofta ser man det ju på kattisarna ändå.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jo fast på små tre veckors kattungar är det ju lite svårt att se om dom har mask eller ej.

Svar från tillverkarna av maskprovingsgjejset.
Hej Monica! Tack för ditt trevliga mail. Vi håller precis i dagarna att lansera vår nya produkt kollamasken-smådjur som kan användas för parasitundersökning på hund, katt, kanin och marsvin. Kartongerna håller på att tryckas och sedan ska de packas för att kunna vara i handeln runt 15 november om allt går som det ska. Kartongen kommer att vara grön och konceptet är exakt detsamma som för häst. Apoteket och Granngården har sagt att de är intresserade av att ta in även denna produkt men om du inte hittar den där går det bra att beställa den direkt från oss. MV H
XXXXX