Ostluktande katter
Läste på wikipedia om cxrkatter. Enligt dem så ska de ha en svag ostdoft, som kommer ifrån körtlarna i tassarna. Det kan ju förklara varför Jade's tassar luktar lite skumt. Hon har nämligen överproduktion av det och har svarta långa strån av talg på tassar, och lite på magen. Hela hon luktar faktiskt ostbågar!
Så, har ni luktat på era katter? Luktar de ost?
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Japp, har också ostbåge-katter
fast bara crxarna
Buttbutt luktar visst ostbågar, men ingen av katterna jag har här hemma :)
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
ASGARV!!! Vars får dom allt ifrån egentligen… 
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Nej mina kissar luktar bara vanlig "katt-tåbira" om tassarna. Precis som alla andra katter jag haft eller känner. En lite speciell doft, varm, lite kryddig och sötaktig med en aningen litet inslag av ost. 
#4 Se! Då luktar de ju lite ostigt! :D
Min huskatt Buffy som exet nu har hade ingen söt lukt alls. Hon luktade mer "katt". Svårt att förklara. *funderar*
Så de kanske inte har helt fel. ;) Enligt wikipedia så ska det tydligen bero på skörtlarna de har i tassarna.
Sen att Jade är överextrem med sina körtlar så hon luktar verkligen MYCKET ostbåge..
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Känns absurt att cornishar, tillsammans med sitt krullanlag, skulle ha något slags särskild körtel som skiljer dem från sina artfränder. Mina katter luktar inte ostbåge (=rövsvett) så de kanske inte är äktiga cornishar med den berömda tåbirakörteln då…
Ibland kan jag bli lite trött över de myter som cirkulerar om olika raser, allt för att hävda deras olikhet mot andra raser.
Jag har inte tänkt på vad mina cornishar lukatar om tassarna faktiskt…. Men, min hund luktar ostbågar på sina trampdynor, så det kanske är nån doft som både katter och hundar kan ha…. Tror inte heller att det är någon doft som är bunden till just crx 
#6 lite intressant dock.. Mina drxars tassar luktar inte så ;)
#8 Å andra sidan har du ju en hög korkade ostbågeluktande bimbos! Vi andra tar starkt avstånd från detta pack och ifrågasätter högt äktheten (utställningsresultat räknas inte!) 
Måste vara devon-allergi dina cornishar har. 
#10 Japp, tror det med. Men jag älskar mina ostbågekatter ändå, speciellt när dom ligger på mig och ska peta mig i ansiktet med sina cheeziga tassar 
Mina demoners tassar luktar bara varmt. Man kanske kan utnyttja det till marknadsföring?? 
#11 *ser framför mig cornishar med cheeze doodles till tår* 

jag älskar deras dofter,alla olika sorterna
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora