Äta sallad....?

Jamen matte, det är ju nyttigt ju!
Klart man äter!

Har en liten dam här hemma som gillar majs, gurka och frasiga äppelbitar!
Undrar vad det är som gör att de gillar "grönt"….?
vad häftigt! Sture är tråkig - han vägrar äta nåt som inte är torrfoder eller gourmet tonfiskmousse :)

Moi äter också sallad så där ur durkslaget. Kommer du på Birka?
Hahaha! Härliga bilder!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Hihihihi… söta Mäski. kan inte få nog av honom!!! Äta sallad!!? Har han börjat med någon ny diet?
Pussa honom från mig!

Hi hi hi, är det därför han har blivit så smal??? 
Vegetarianen Mäski

#7 Har funderat på detta också mina två damer här hemma äter inte grönt (bara mattes krukväxter som iof är gröna men det är på ren jäkelskap från deras sida).
#9 vi är på Birka på lördagen.
#11 och #12 Mäski har ätit sallad sedan han flyttade hem till mig och min dåvarande pojkvän. Det var mitt ex som "lärde" Mäski att äta sallad genom att ge honom sallad när vi satt och åt. Att han har gått ner är en kombination av noggrann vägning av maten från min sida (han var lite för rund) och att han inte är så förtjust i den mat som serveras just nu här hemma men han äter den om inget annat serveras….

Isis är likadan, sallad är som en drog för henne, hon blir helt tokig. Det är nästan så jag undrar om inte besprutningsmedlet har kattmynta i sig…
Fast till skillnad från Mäski så kräks hon upp den igen, tror inte hennes mage tål "gröngaserna". 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Idril älskar oxå sallad, extra mycket crispsallad för den är så knaprig i smaken 
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Enya är också en grönsaks älskare…. Tomat är favoriten, men även sallad, gurka, äpplen, melon, röda bönor… Ja, det mesta i frukt och grönsaks väg gillar min knasfröken… 

#14 Skoj, då ses vi!

Härliga bilder
jag själv har upptäckt min Toulouse i smyg, dricka ur min kopp kaffe
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
#19 det gör pappa Sture oxå enligt Alexandra
Idag välte Elvira burken med musmat och den gick upp. Gissa om hon knaprade gnagarblandning
!!!!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

#19 jag har sett Sture dricka kaffe, förstod först inte vad han gjorde i kaffekoppen 
#21 hmmm, visst är de knäppa 

min gillar inte räkor

# 23 har du testat sallad? 
Vad mycket spännande gott det finns kvar att prova…
Sallad, tomat och kaffe mm. HÄr är det bara melon som är lite som en drog… Charlie ställer sig på oss tills han får smaka. Häromveckan uptäckte han att kokt rödbeta är jättegott! Det hade jag aldrig kunnat tänka mig!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

ja sallad äter hon.
#19 och #22 harkel.. ja jo Sture har nog nedärvt denna kulinariska dryckes behov av kaffe till Tolouse 
Han dricker kaffe ljudligt och njuter! Stures andra last är After eight!!
Han kommer fram och äter stora delar av din After eight - och han är märkes fast också ingen annan mint choklad har dugit hittils än just det märket *fnissar*
Jag tror att Sture har kommit på att hans fina choklad färg underhålles av hans kaffedrickande ( eller vad han nu har för nått bra att skylla på för att inte behöva erkänna sitt beroende för koffein)

Djur ska inte äte SOCKER,eller nått med starka kryddor i. bla… ;P
(det säger ju sig själv)
Är inte choklad giftigt för katter? Min sötnosar vill jättegärna smaka av min choklad men det har dom inte fått.
Jo, choklad är giftigt för katter enligt Sverak's "Att ha katt".
Socker är giftigt för båda katter och människor!? 
Men sallad är nog bra, dom äter ju gräs om dom får tillfälle
.

#31 Og får de ikke tak i gress spiser de høy
Max er superivrig på høy, stjeler kaninen Bø sitt så fort han har sjangs. Han bare synes det er litt vanskelig å svelge. Max spiser salat også.
Så mye kattene deres liker. Vår Terri spiser kun RC 36, hun vil ikke ha noe annet, ikke bløtmat, ikke kattegodterti, ikke salat, ikke reker… hun har veldig lyst på, helt til hun får det, da bare snuser hun, graver litt rundt og går skuffet vekk.
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
Sture äter inte en hel After eight
Han nosar mest så får man dela på den - det han är ute efter är minten ( vet inte om det har att göra att katter tycker om kattmynta)
Det roliga är att jag har försökt med andra märken av minchoklad - utan resultat. han visar bara intresse för Aftereights mintcholad :) så jag antar att denär bäst kvalitet
Jag tror inte man ska mata katten (eller andra djur) ofta med människo sötsaker såsom ex. choklad, men jag tror inte att Sture lider av att smaka på after eight minten 1-2 gånger per år
Han äter ju inga andra saker utöver sin egna mat annars.

haha först skriver du att det är stures last sen att han bara får det 2ggr per år.sorry att jag påpekade ,gör hur du vill med din katt :)
#34 det ÄR hans last 
men jag vill inte att han ska bli sjuk, så han får bara smaka till jul och till påsk (oftast då man får after eight som present från min mans föräldrar
)
I början innan man visste att han var tokig i det, hittade jag honom flera gånger dragandes på en after eight i sin pappers fodral när man hade sånt hemma, som jag tog ifrån honom.. med andra ord, sånt kan inte stå framme längre 
Och jag tog inte illa upp av ditt påpekande, men ville inte heller att någon skulle tro att jag till vardags proppar min Sture full med choklad