Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningsresultat
Läst 1059 ggr
LinusCRX
0

Resultat Birka 6-7 dec

Sitter här med Sir Linus vilandes i knät efter en mycket trevlig dag på Solvalla. Charlie har parkerat sig i kattkorgen.

Idag fick Linus sitt 5;e CAPE av Glenn Sjöbom, som tyckte han hade ex rexing Skrattande

Charlie fick sitt 2:a CAPIB av Steph Bruin. Hon blev kär i Charlie och han fick kanonfin bedömning! Skrattande

Tack mina kära grabbar för idag - älskar er! Kyss

Dessutom vill jag tacka alla er som jag träffade för en supertrevlig dag!

MonicaLagerquist
0

Grattis.Har du fler resultat?

Stolt ägare till tre La permer

Maria-O
0

Grattis till er sötnosar!!! Cool Skrattande Kyss

Hoppas det gick bra för alla andra också, inte sett så mycket resultat än. Men det lär väl komma. De flesta är väl trötta efter en heldag Glad

pallemaxwell
0

GIC S*Bimsie´s Maxwell Silverdröm "Mäski" fick sitt andra CACE av Glenn Sjöbom. Han fick en fin bedömning med mycket beröm för hans päls och hans supertemperament. Skrattande Som vanligt var det massor av trevligt folk där. Tack för att jag fick lifta med dig idag #0 Nu skall jag äta och sedan sova. Är så trött….

AnneAlva
0

Grattis till allas resultat idag, hann snappa upp de flestas tror jag när jag virrade runt i assistentrocken, men jag låter er berätta själva. Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

JohannaK
0

Grattis! Grattis!

[Wiveka]
0

Grattis till alla rapporterade och "orapporterade" resultatFlört

Spotless
0

Monika och Linda - Härligt att det gått bra för era fina grabbar!

…mässar… söndagar söndagar söndagar! Skrattande

RacerDonnans
0

Grattis, grattis. Väntar övriga resultat. Det ser ut som om några av er känner till dem och att det kan dyka upp något mer.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Rexjen
0

Vi hade en rolig dag med roligt kattsnack och galna (katt)människor.Glad Tack Twiggie för alla goda lussekatterna! Mums!

Våra resultat;

GIC S*Rex Dandy Ben-Gali the Blacksmit, Gråis, Fick sitt första CACE av Mira, han charmade in sig totalt som han brukar.

IC FIN*Metsäkansan Corleona, Moi, Fick sitt 5:e CAGCIB av Steph Bruin

S*Rex Dandy Atomic Fire, Norton, EX1 och BIV

S*Rex Dandy Gafsan, Ex1 i konkurrens! Hennes första Ex1, matte blev så stoltFlört

S*Rex Dandy Ninni, Ex1 och Nom. Fick Glenn och domarelev Josefines röst i panelen, men förlorade mot en bengal som fick två "riktiga" röster.

Petras S*Rex Dandy Mårran, Shanti, fick Ex1. För nomen röstade domareleven på henne och Glenn på en bengal.

Rexjen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tankat över bilderna från igår. Här är Petras Shanti, vad hon har vuxit. En liten minipulla har lilla Mårran blivitKyss

Rexjen
0

Gafsan fick äntligen sitt första Ex1 i konkurrensGlad

Rexjen
0

Moi tyckte det var lite läskigt igår…

Rexjen
0

Ninni väntar på panelen.Glad

MonicaLagerquist
0

Ja det blev ju inte riktigt som vi tänkt oss.
Stella fick ett draget cert i klass 4 och Q drog jag själv pga att domaren tyckte att hon hade något konstigt på bröstkorgen.Mest troligt är att hon slagit i och har en rejält blodutgjutelse eller blåmärke.
Cissi fick sin etta och skötte sig perfekt och hon visade som vanligt gärna upp sig för andra.
Min avkomma Wilmer Wankelmotor gjorde sin utställnings debut och han fick en EX 1 men anmärkning på att han var "lite" för tjock.Sen fick Wilmer eller PurrPurr som han numera heter NNr Stärngossekokard.

Stolt ägare till tre La permer

AnneAlva
0

Hemkommen från Birka med värkande fötter efter att ha gått assistent både lördag (utan katt) och söndag (med katt). Kyra fick sitt tredje CAGCIB idag av Mira Fonzén och skötte sig bra. Lite spott och fräs på en burma som satt i burarna bakom Mira blev det och vi fick beröm för att vi jobbat så hårt med Kyras päls. Sanningen är den att vi har gjort absolut ingenting med pälsen sedan förra utställningen, vi badade henne alltså för lite mindre än 1,5 månader sedan. Nu är den perfekt. Skrattande

Kyra fick också NRRs Pepparkakskattsrosett. Hon är ju choklad bicolor så det passade ju in på pricken, pepparkaka med vit glasyr som Angela uttryckte det. Tungan ute

S*Godreign's Cornish Rex

cherish
0

GRATTIS till alla otroligt fina resultat!! Åh vad jag längtar till en utställning igen!!! Ni har ju haft sååå himla skoj oxå! Grattis återigen!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Maria-O
0

Denna gång blev Tummarna slagna av kullsyskonen igen! Tungan ute Båda kom Ex 2 och jag är ändå mycket nöjd över det fastän det bara var 4 tonårskatter där med Tummarna! De fick båda bra beröm på olika saker samt andra saker som inte var lika bra. Mycket bra kritik och jag lärde mig en hel del. Som tröst fick de specialgjorda rosetter av både mig och Angela, samt en varsin Ex 2-rosett, haha. Nästa gång är de över 10 månader, undra vart jag ska ställa ut dem då? Glad

Var jättekul att se dig idag på Birka, var ju ett tag sen. Vet inte om du kom ihåg mig? Men tack för tipset/rådet om silkesdropparna Skrattande

Spotless
0

Det blev en både lyckad och mindre lyckad dag för mig/Spotless idag. Lilla Tosca blev Ex1 och BIV och Sesam tog sitt CACIB, så långt allting bra. Glad Mammas två orientaliska långhår fick dock ingen bedömning, de går i klass 3 (GIC DK*Falk-kitten Casanova) resp. klass 5 (IC S*Spotless Astrid) men domaren fick för sig att de båda var silver. Förvånad Lite snöpligt alltså! Att de båda är solida kaneler finns inget tvivel om och det är aldrig någon som ifrågasatt vilken färg de har. Min mor har dessutom haft en kanelsmoke så vi har att jämföra med. Aja, om några dagar är det nog bara en komisk upplevelse… 

Det bästa med dagen var nog ändå att få träffa Tummeliten, Tummelisa och Tretjak igen! Malins lilla Chèrie gjorde utställningsdebut och jag fick träffa henne igen, hon var så duktig. En grabb som jag bara sett på bild var på plats idag med sin matte, pratar naturligtvis om Matador. En riktigt stilig grabb! Kyss 

Att jag fick äran att dela ut Eines supersnygga kokarder, NRrs hederspriser, kändes stort! Glad Vem som blev Pepparkakskatt resp. Stjärngosse vet ni ju redan. Flört Valet av Lussekatt föll på en kolsvart liten DRX vid namn S*Exadus Tindra Fairycoon af Moira och Blairwitch Merlin, en röd DRX, blev tomtekatt.

Eine
0

Grattis alla vänner! Jag älskade(speciellt) alla vitfläckar som drog förbi på domarbordet.Vilka pälsar, jag är lätt hänförd. Tack Angela för att du delade ut rosetterna så rätt! Perfekt i mina ögon.Och tack för bilderna,de finns i min kamera och ska skickas till Rexpressen! Min Matte är för fet men han fick sitt CAC och är godkänd för avel.Vi kanske kommer igen när han blivit hanig och magrat ..När vi kom hem var han så oerhört gullig och skulle gosa och gå framför mina fötter så att jag inte skulle missa honom.Jag tycker jättemycket om min feta katt #18Vilken otur att Leslie var på det humöret och dömde ner de vackra kanelerna på färgen.Även jag som inte är van med orientaler/javaneser vet att vissa pälsar kan vara ngt dåligt genomfärgade utan att vara smoke..suck…Men vackra är de,din mammas katter !Och Kanel!! Tack för en trevlig dag

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

EvaG
0

Grattis till resultaten!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

AnneAlva
0

#17 Så klart jag kommer ihåg dig, hur skulle jag kunna glömma Tummarnas matte?! Skrattande Det var kul att träffas! Kändes nästan lite förmätet att ge dig råd, det är ju inte så att jag är någon expert på preparering. Skäms

S*Godreign's Cornish Rex

Maria-O
0

Lite OT här nu, men… Kul att jag inte var en främling då. Vi hade ju inte direkt tid att stå och prata iofs Glad Och jag tar till mig alla tips, råd och åsikter från alla. Tror nog du vet en hel del mer än mig Tungan ute Glad att du påpekade det då jag inte vet vad man ska använda mot/till vad Skrattande Hoppas Tummarna iaf blir mer godkända på nästa utställning!

Casanova100
0

# 22 men de blev ju mer än godkända igår! Glad Visst vet du att det var silkesdroppar du lånade av mig? Goda råd kan man aldrig få för många av! Glad Det är ju så man lär sig!

Jag är stolt över Tummelisa och Tummeliten! De är lugna, fina och harmoniska sedan är det ju så att någon måste bli klassvinnare men en annan gång kan det se annorlunda ut (vilket du ju också har erfarenhet av!). Nästa gång har de dessutom gått upp i vuxen klass och som kastrat slipper Tummeliten fajtas med brorsan. Flört Kanske är även Tummelisa kastrerad till nästa gång och då slipper hon ju både Tosca och Teskedsgumman! Skrattande

Eine - tidigare har alla domare sagt att mammas katter är bra genomfärgade! Skrattande Så lite snopet var det igår!

Eine
0

#23 visst är det märkligt hur olika domare tycker.FörvånadUndrar hur deras orientaler ser ut därborta…kanske finns det bara smokar därObestämd

LinusCRX
0

Verkar vara en trend att katter ska vara smoke!!! Charlies domare i lördags Steph Bruin hävdade också att han var smoke och det är helt fel och omöjligt…

#18 Skittråkigt med orientalerna… men grattis till alla andra fina resultat.

Clee
0

Grattis till alla resultat! Hade också velat ställa för Glenn igen… men är ändå nöjd med dagen på västkusten.

MalinJ
0

Jag är så stolt över Tretjak o Chérie! Speciellt lilla Chérie som ställdes ut för första gången. Hon lade sig intill domaren (Mira F) och gjorde sig hemma där. När bedömningen var klar tog det ett litet tag innan hon ville gå över till mig, men när hon gjorde det strök hon sig mot mitt ansikte. Mira sa att hon verkligen gillade hennes temperament och skrev i bedömingen: "Very sweet girl". Hon fick sitt CAP den lilla sötnosan. Glad

Tretjak blev Ex3 mot bröderna på CCCs utställning, denna gång blev han Ex1 med endast en bror närvarande, Tummeliten. Tyckte dock att domaren var lite märklig? Men värst i det sammanhanget var domaren som skulle ändra färg på orientalerna!

Spotless- tack återigen för all hjälp, inte lätt att vara nybörjare på detta.

Maria-O- tack för pratstunderna och alltid roligt att träffa syskonen!

Det var en trevlig dag och det är kul att få ansikten på cornish-folket o se alla fina katter!

Eine
0

#26 Uppsala Kattklubb har bjudit in Glenn till juniutställningen, och han har tackat ja.

Maria-O
0

**Ja jo, de var ju godkända men med lite småsaker som jag ska försöka fixa till nästa utställning Flört Och nej, jag visste inte att det var dina silkesdroppar, men tack så JÄTTEMYCKET för att jag fick ta lite i all hast! Skrattande Han blev ju riktig stilig och fin i pälsen av det. 

Ska bli skönt med vuxen klass, men Tummelisa stannar nog kvar som fertil ett tag till. Så länge det går bra och hon mår bra liksom. Nu är det svåraste att välja utställning Tungan ute

[Silkwaves]
0

#25 Nej smoke är han absolut inte - Däremot är han just nu lite dåligt utfärgad. Fast superfin i alla fall förstås KyssKyss Så det hade ju Steph alldeles rätt i Flört i alla fall.

miano
0

Grattis alla till fina resultat!

#27 Massor av kramar och grattis till vackra Chérie.KyssRoligt att höra att det gick bra.Hon är så söt och fin…Grattis till Tretjak också,ni har två härliga fina katterGlad

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex