God morgon 5/12-08
God morgon. Det är tidigt och mörkt den 5 december. Tänk det är mörkt när man vaknar. Tänk det är mörkt när man går till arbetet. Tänk det är mörkt när man börjar arbetet. Så plötsligt är det ljust och det är när man arbetar. Tänk vilket mörker!
Tänk det är mörkt när arbetet närmar sej slutet för dagen. Tänk det är mörkt när man går hem. Tänk det är mörkt när man kommit hem. Tänk det är mörkt när man äter middag. Tänk det är mörkt när man ser på TV.
Tänkt det är mörkt när man går och lägger sej. Tänk det är mörkt när man somnar.
Tänk det är mörkt när man sover - vad skönt att det är mörkt.
Ha nu en bra dag, säjer Eva och tänker ljusa tankar trots mörkret.
#0 Ja.. Mörker! Det är en viss mystik i det och inte bara solid avsaknad av ljus. Oerhört bra skrivet!
Ha en bra dag alla!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
God middag!Just nu är det ganska ljust!Vet ni vad som är så bra med mörkret förresten? Du kan gömma dig i det om du behöver skydd…..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Så var man hemma från jobbet då och nu är det ljust och ljusare blir det för var minut. Gissa varför?
Nu är man ledig några dagar (även om det innebär en del städ och stök, men det gör jag gärna bara jag får lite andrum)
!!
Ha en fortsatt trevlig kväll. Förresten, en annan sak i helgen gör att det blir ljusare och ljusare (trots att det sägs att det egentligen blir mörkare och mörkare). Vi tänder andra ljuset i staken snart också
.
Just nu myser katterna framför brasan i sin sackosäck!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
God eftermiddag!!
Äntligen är vår kamin installerad och besikitigad och första brasan brinner.
Härligt med vintermörkt och en myysig brasa. Gör som jag njuut av december med ljus, glitter, pepparkakor och glögg.
#4 Åh vad härligt det låter!
Här brinner vår minikamin = två värmeljus. Glögg blir det lite senare ikväll.
Hostar som en tok, men lyckades ta mig till jobbet idag efter en vecka i soffläge med Sex & the City dvd:er… Orkade t o m bada en katt… Imorgon är det Birka som gäller… ska packa det sista nu.
Ha en skön fredagskväll och helg!