Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 535 ggr
[Silkwaves]
2008-12-02 11:21
0

Kenny kullös

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja just så är det. Nu har vi kastrerat vår underbare Kenny. Känns alltid lite dubbelt att kastrera innan de kullar som man hoppats på är födda eller ens tillverkade, men innerst inne vet jag att beslutet var rätt. Han har strilat, vrålat konstant (ropar är alldeles för milt i sammanhanget), han luktar inte gott… alls…  har inte tid att äta. Vill bara ha bruudar. 

Så nu efter en veckas härligt kärleksliv med min Bella är det slut.. snipp, snapp, snut-slut.

Så nu är Kenny inte min kisse längre Gråter utan Ann-Louis (f.d. fodervärdens) katt. Ett jättebra hem har han så jag är ju egentligen glad… fast jag saknar honom ändå…

LinusCRX
2008-12-02 13:01
0

Hoppas att allt gick bra! Han kommer må så bra av detta och ha det riktigt bra. Fina Kenny!!! Inte alla som får en sista vecka med kulor, som är så trevligt Skrattande

MonicaLagerquist
2008-12-02 13:08
0

Ja visst känns det lite vemodigt men förhoppningsvis är det ju nya små krull på G.Nu får han leva ett härligt kastratliv hos sin matte.

Stolt ägare till tre La permer

Clee
2008-12-02 15:52
0

Härlige killen! Kyss Hoppas han får lugn och ro nu då. Förresten skrämde du livet ur mig med rubriken - jag läste det som "kull-lös" och trodde du fått klart att Bella inte var dräktig. Förvånad Nåväl, nu hålls tummar för att de kommande bebbarna blir lika ljuuuvliga som föräldrarna (och uppfödaren)!

Rexjen
2008-12-02 18:32
0

#3 Jag läste det precis så också!Förvånad

Vi håller tummarna här att början till ett härligt gäng krullisar har börjat växa och utvecklas i Bellas mage Kyss

[Silkwaves]
2008-12-02 19:13
0

# 3och #4 Whoops Skäms kul-lös eller kull- lös är ju en rätt rejäl skillnad jag hoppas att han bara är kul-lös och inte också blir kull-lös det vore slöseri med bra gener Obestämd Hmm fast då finns ju Tamsin som min yttersta räddningspplanka FlörtOskyldig

Tack för de supergoa orden förresten #3. Jag har ju haft sån tur att få helt underbara kloka och duktiga  kattungeköpare ju, det lockar fram det bästa ur en uppfödare. Fast ljuuvlig vete katten om jag ärObestämd Tungan ute

Clee
2008-12-02 20:23
0

#5 Haha, nä ok jag kan ha syftat mer på katterna där men som ägare resp uppfödare åt dem kändes det inte mer än rätt att få med dig på ett hörn där. ;) Du får förresten hålla uppfödartummen för Tamsin på söndag när vi ställer i Göteborg för Christina Kowalczuk. Messa gärna mig också om dina utställningsplaner för 2009, jag vill ställa tillsammans med dig igen ju (och kanske blir det en ny kisse att ställa nästa år också, hihi!)

RacerDonnans
2008-12-03 00:26
0

Jag håller alla tummar för resultatet av Bellas och kennys kärleksvecka och önskar Kenny alla lycka som nybliven "kastrat!!!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Sashimis
2008-12-03 00:51
0

Jag hoppas du snart får några mini-Kennysar att trösta dig med nu när Kenny blivit KULlös. KULLös får vi verkligen hoppas att finingen inte blir!

mumsikoff
2008-12-03 01:09
0

Här håller vi också tummarna för att allting går som det ska och BElla får en fiiin kull efter snygga Kenny!

omak
2008-12-05 00:25
0

Åh, fina Kenny. Bror Bingo sänder en tröstande hälsning.

[Silkwaves]
2008-12-05 10:00
0

Tack för de snälla orden. Kenny håller på att återhämta sig efter en illa utförd kastrering. Jättemegavarning för Bromma djurklinik!

Veterinären sa att han var för STOR för kastrering och att de inte var vana att kastrera så STORA hanar. Kenny väger 3,3 kilo…. inte en särskilt stor hane i min värld… (3,6-3,7 är hans matchvikt, men kärlekslivet har tärt en del på grabben)

Han har fortfarande tratt och såret vätskar sig. Är han inte bättre idag blir det veterinär, annan veterinär…

Kenny sänder nospussar till brorsan Bingo!

AnneAlva
2008-12-05 11:42
0

#11 Va?! Stor?? Kenny? Med den vikten? Nu går skam på torra land… De kanske inte var vana att kastrera alls, för hur kan de möjligen ha kastrerat en skogis, maince coon eller birma som brukar ha en betydligt större kroppshydda och matchvikt??

Pussa fina Kennykillen från mig! Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

[Silkwaves]
2008-12-05 11:57
0

#12 Nej jag köper inte alls deras förklaring… De har schabblat rejält. Jag har sett tillräckligt många nykastrerade hanar för att veta hur det ska vara och detta är inte normalt.

Huvudsaken just nu är att Kenny blir frisk igen och lycklig + kommer upp i sin matchvikt igen. -Fast det tror jag går fort om han bara friskar på sig. Han är en matglad kille utom när han är käär.

Sashimis
2008-12-05 12:22
0

För stor?? Det var det dummaste jag hört på länge! Usch vad tråkigt med en dålig kastrering, det brukar ju vara rena rutiningrepp, inte minst på hanar. Hoppas han kryar på sig snart!