Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 509 ggr
JohannaK
2008-12-02 11:53
0

Svullet chip?

Måste fråga er, för en veckan sen "poppade" det upp
en "knöl" i nacken på Aramis. Det kändes som en fett knöl eller likanande och den har gått från att vara hård till mjuk till hård igen, det är olika dagar. Nu  slog det mig att det måste vara chippet! Jag kan inte känna det någon annanstans på kroppen! Han har inte ont av knölen och den syns inte. Vi ska till vet på fredag men nu börjar jag bli orolig, han ska ställas ut i helgen och vad kommer vet säga på incheckningen om det sitter en knöl i nacken på honom?

[Silkwaves]
2008-12-02 12:06
0

Det låter som det är chippet och är det bara en liten knöl så tror jag inte det är något att oroa sig för. Jag kan känna chippet på en av mina kissar - en liten knöl, men inget som syns eller som påverkar vare rsig kissen eller utställningsresultaten.

Lycka till på utställningen förresten!

JohannaK
2008-12-02 12:50
0

# 1 Na, knölen är som en potte kula, ringde vet igen och dom tippade på att det var en reaktion från sprutan han fick när han kastrerades för ett par veckor sedan. Låter lite knepigt iof, jag har letat igenom hela katten och hittar inte chippet någon annanstans. På de andra katterna har det vandrat iväg längs sidan så jag vet hur det ska kännas. Hoppas det går bra på utställningen ändå, tack!

smurfan-13
2008-12-02 21:45
0

Tycker att det låter mer som en reaktion på sprutan. Vissa ämnen kan ge reaktionen som kommer närmare en månad efter injektionstillfället. Det är långt ifrån alla djur man kan känna chippet på. Jag känner det på 1 av mina katter, ingen av mina hundar, men mammas hund känner vi det på

JohannaK
2008-12-03 08:35
0

Gick igenom honom grundligt igår igen och chippet har halkat ner mot benet så det måste vara en reaktion på sprutan. Ska till vet på fredag för att kolla upp. Knepig knöl Obestämd