Har Cello börjat raka sig?
Min unghane Cello som är lite drygt nio månader, har fått "rakade" fläckar på kinderna. Jag märkte det för kanske en månad sedan och har undrat vad det kan vara. Det ser ut som om hans kinder är rakade, men det är de inte om han inte gör det själv nattetid vill säga.
Jag tror att det kan vara mamma Tindras idoga tvättande som har gjort det eller det kanske är vanligt att fälla kindhår i hans ålder
Jag börjar funder lite på vad domaren på nästa utställning skall säga.
Han har inga andra "kala" fläckar och ingen av de andra två heller, så jag tror inte det är något sjukligt
Är det någon som har någon lösning på gåtan!
Jag bifogar en lite suddig bild på hans kinder

Just att det sitter i anslutning till huvudet får ju en att gissa på foderallergi. Kliar han sig? Har han fått kala fläckar in på huden som blir till sår?
Oj! Jag har inte sett något liknande! Hoppas att du får svar på gåtan, för inte kan det väl vara så att kan rakar sig? 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

# Nej han kliar sig inte och han har inga andra kala fläckar, och det är inte in på huden utan det är bara det längsta håren som är borta
Tindra hans mamma putsar honom väldigt noga morgon och kväll mest tvättningar och puts blir i kindregionen….
# 4 Då tror jag att det är vackra tindra som är boven! Det ser faktiskt misstänkt ut. När det är väldigt tunn och sliten päls kvar så kommer oftast problemet utifrån och inte från huden, däremot kan katter slicka dig om de är irriterade i huden och således orsaka skada på pälsen som sekundärt symtom, men jag tror som du att det är rindra som har fått lite putsnoja. (men men… det är svårt att säga… det ser minst sagt annorlunda ut!)
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com