Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 383 ggr
Anna77
0

Zorba ska flytta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hittekatt Zorba hat fått ett eget hem! Jag är överlycklig! Tycker mycket om denna urgosiga katt.

Hon har haft det tufft i livet innan vi åkte och hämtade henne. Hon var avlivningshotad av kommunen.

Vi fick reda på att hon gick utomhus i ur och skur och inte hade något hem, vi tog bilen och letade reda på henne och annonserade dels på KKS och dels via lappar överallt. Ingen ville ge sig till känna som ägare.

Hon var så tacksam och gosig och fann sig tillrätta direkt hos oss. Ett par dagar senare hittade vi hennes kompis så nu är de inne båda två hos oss.

Har nu fått en ny ägare, en snäll tjej som blev förälskad i henne igår när hon var hemma hos mig och besökte henne. Hon ska hämta Zorba i morgon. Känns så härligt! Lilla Zorba fick en ny chans i livet.

AlexH
0

Vad kul! det är stort att du öppnar ditt hem för katterna som inte har något hem!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Anna77
0

Tack AlexH Skäms

Leffe
0

Det måste vara en underbar känsla när det går så här bra med hittekatter

emiya
0

Vilken fin kisse! Så skönt att hon har fått ett hem! Stort fång rosor till dig som hjälper missar i nöd!Glad

Elica
0

Det är jättefint! Både att han har hittat ett hem - och att du har gett honom en möjlighet.

Anna77
0

#3 Det går inte att beskriva den underbara känslan. SkrattandeFörvånad Man är helt överlycklig.

#4 och 5 Tack! Det är mitt kall i livet känns det som. Jag är så glad att kunna hjälpa till. Ännu en katt som fått en ny chans.

LinnB
0

Åh, vad fin hon är! Kyss Så underbart att hon hittat ett hem och som #5 skriver - att du gett henne möjligheten.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Eine
0

#6 Jag förstår hur du känner!Glad Du har gjort ett bra jobb!

Jag har nyss förlorat en väninna och hade bekymmer med hennes 4 katter som blev kvar i ett tomt hus…Tre av dem har fått nytt gott hem och jag är  glad mitt i all sorg. Den fjärde katten måste tas nog bort , även om jag försöker hitta ursäkter för att hon ska omplaceras …

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anna77
0

#7 tusen tack…!

#8 Beklagar sorgen Eine…. Vad snällt att du fixar med katterna. Den sista katten är det något fel på den?

Anna77
0

Klockan sex ska hon flytta!!

Eine
0

#9 Hon behöver cortisonsprutor då och då,sist blev hon väldigt sur på veterinären och jag tror minsann blodvite uppstod också. Kattan är annars trevlig och fin, men det krävs ju en väldigt speciell person som vill ta jobbet att dels få hennes förtroende, dels kan lära sig hantera den egensinniga damen.Jag hittar inte sådana personer här på trappan precis..Mitt hjärta blöder för henne.jag vill inte avliva henne, men vad återstår?Inget som jag kan se nu.Gråter

Anna77
0

#11 åhh vad trist.. Finns det ingen härinne då eller på hittekatterifokus? Jag har ju 7 själv och ev en till på ingång med lite tråkigheter i bagaget.. önskar jag kunde hjälpa till men vågar inte ta på mig mer.. man måste ju orka med och sen kostar det ju en del att ha många katter med. Jag önskar dig lycka till. Det vore ju så underbart om det kunde lösa sig.. har du ingen släkting eller vän som kan…? Du har säkert redan kollat runt massor.Gråter

Eine
0

#12 Nu finns hon inte längre..Gråterjag hade ingen tid att vifta på,och ville inte att hon skulle gå ensam i det obebodda huset i många dagar.Det blev ändå en hel vecka.

Jag har också 7 katter, plus kullar nu. Det hade inte varit snällt av mig att släppa in henne hit.Jag hade fått torka blod på både golv och väggar och tagit ett antal katter till veterinär.Morsor med kull närmar man sig inte hur som helst om man är okänd katt.