Tyst hemma ...?
Katterna har varit hemma själva sedan i morse då jag först har jobbat och sedan varit på bio. När jag kom hem efter att handlat lite mat och öppnade ytterdörren möts jag som vanligt av 3 katter men jag tycker att jag hör röster i lägenheten…..
Först trodde jag att grannarna hade fest men det är det inte utan ljudet kommer från mitt sovrum, jag smyger dit och…. 
NÅGON har satt på radion…
Antar att katterna tyckte det var för tyst och gick ett varv på radion/CDspelaren och kom åt ON knappen.
Misstänker starkt att det var Mäski, då han gillar att sitta på radion

Ha ha! Våra busfrön brukar få lyssna på P3 då vi inte är hemma, det är min favvokanal så jag antar att katterna gillar den också
#0 den är bra! Men du menar förstås sätta på ,inte sitta på haha
Små filurer du har!!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#2 Han gillar väl att sitta på den och därmed har han råkat sätta på den, tror du inte. 
Företagsamt i vilket fall!

#1 visst var det P3 som skvalade ur högtalarna här också. Som tur var i lite lagom hög ljudnivå. Vågar inte tänka på hur det skulle vara om volymen varit uppskruvad….. Då hade det varit värsta festen här hemma och mina grannar hade nog inte varit så glada 
#2 och #3
hmmm, han är ju fertil så jag undrar… 
Påhittiga är de iallafall. Kanske såg det ut så här …
Tycker det måste kännas lite skrämmande att komma hem och höra röster.

Jag brukar sätta på radion när jag går hemmifrån. Här hemma är det flera som brukar råka knäppa på TVn om fjärrkontrollen ligger framme och de har även lyckats sätta på radion.
Hihihihihi… vad påhittiga de är!!! 
Men jisses vad mitt hjärta skulle slå hårt när man hör röster längre in i lägenheten. Jag skulle nog tro att det var inbrott på gång… Huvva… ryser bara vid tanken… Tur att det bara var några pratglada på P3!
Hahaha! Jag brukar låta raion stå på P3 när jag åker iväg. Katterna gillar det, men när Mojjan skulle hoppa upp och sätta sig på radion en gång ramlade den ner från hyllan och föll över henne! Stackars Mojjbojj. Hon gillar inte radio så mycket längre!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#4 Haha, oj! Jag menade inte ens så
men nu blev det ju lite roligt ur ytterligare ett perspektiv, hihi.

Ja katter kan vara finurliga. Vår yngsta katt brukar sätta igång radion vid gubbens säng.