Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 380 ggr
EvaG
0

God morgon 28/11-08

Det är en historisk dag i dag fredagen den 28 november. Varför är den det då?. Jo det är den morgonen Eva konstaterar att tiden inte förflyttar sej i sekunder och minuter i jämn takt utan den tar skutt på hela 45 minuter. Jag lyckades göra ett experiment som visar hur tiden gör ett sådant skutt.

Experimentet gjordes på följande enkla sätt. Klockradion satt i gång klockan fyra, det såg jag på siffrorna, och jag stängde av den. Drog sedan upp täcket till hakan och tittar på siffrorna igen och då visar de 4.45. Alltså tiden har hux flux tagit ett skutt på 45 minuter. Kan inte förklara hur det har gått till, men fakta finns att den gjort så.

Eva konstaterar irriterat att detta tidsskutt gör att det inte blir någon smörgås denna morgon.

Kan någon förklara hur tiden kan ta otrevliga skutt på detta sätt. Har aldrig hört talas om om det tidigare förutom i filmer som Tillbaka från framtiden och Timmen Noll.

Ha nu en bra dag, säjer Eva med hjärnan på högvarv funderande på tidsskutt och smörgåsbrist.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0

God morgon.
#0 Man kan alltså säga att mackan försvann i tiden. Du blundade inte en stund under exprimentet?

Ska snart iväg på första skolturen.

Sköt om er

MyTwiggs
0

God morgon!

# 0 Jodå, det där är något jag också insett. Tiden går inte i jämn takt, och den går oliga snabbt och olika ryckigt för olika personer också.  Flört Nu har min tid stannat för tillfället.

I kväll kommer Myra hit och vi ska ha lite mysigt med god mat och kanske Idol Skrattande

Ha en bra dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Dolleminas
0

Här är dt som det är… skolbarnen gick iväg utan knog imorse dessvärre så visar den yngste att han är sjuk, typiskt när jag tänkt handla och dona inför helgen, det ska bakas inför julskyltingen (dotterns handbollslag ska sälja…) sen hade jag tänkt få till advent… då ska maken ikväll ut med jobbet och äta gott och "leka"… sen var det tänkt att den äldre sonen skulle på hockeyträning, men får se hur jag ska lösa det…. En glad nyhet är iaf att alla räkningar denna månad är betald…

RacerDonnans
0

#0 Ajajaj, knepigt det där. Har nog ingen bra förklaring. Du får prova igen.
Själv har jag nu jobbat hela dagen och måste varva ner lite. Är så trött, sliten och besviken av olika anledningar denna vecka så jag måste hitta på något. Min man var gullig och överraskade med ett Singstar Abba till vår PS3 så jag och tjejerna får ladda upp inför kvällens idol en sväng och förhoppningsvis blir ja glite gladare. Känns som om allt går emot mig just nu så då är det tur att man har familjen!!!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.