Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 361 ggr
MagicPaws
0

OT Min älskade Spike

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han är verkligen den mest perfekta hunden jag kunnat önska, och så mångsidig en pudel kan vara!!

Han har lekt med en kompis hund en amstaff tik som knuffat och buffat han lite så som amstaffar gärna gör och när hon som minst anade det så gav han igen på henne *tihi* hon vart lika chockad som jag och hennes matte.

Han gillar att göra allt… nog visste jag att pudlar var en allround hund men inte insåg jag verkligen hur mycket… och så när jag är lite krasslig och trött så ligger han lika villigt i soffan och slappar utan minsta stress, han bryr sig inte om han är aktiv eller slappar, bara han får vara med matte. Kan man önska sig en underbarare hund?

Igår var det så fint väder så jag och en kompis skulle gå på promenad och så skulle vi prova sätta släde/träpulka bakom Spike… så här såg det ut i slutet av den 2 timmar långa promenaden… är det inte vackert?

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

AlexH
0

Vad fin han är! så du fick ha honom på prov?

Lycka till hoppas det går superbra!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MagicPaws
0

#1 Nja jag tog över honom, och jag ångrar det inte en sekund, han har varit hos mig sen i fredags och han är ju bara SÅÅÅ underbar!

AlexH
0

vad roligt för dig! stort grattis och förhoppning om många många härliga år tillsammans för er!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MagicPaws
0

#3 Jooo jag hoppas det…

Elica
0

Jah! Så skall det låta! Grattis, jag tror att du knappast kommer att ångra dig.Flört

PS. Du har antagligen pratat med förra ägaren, att de är inte så värst "kylatålande" kreatur - har päls ungefär som våra rexar…

MyTwiggs
0

Grattis till den fina hunden!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

citrina
0

#5 det där är nog individuellt. Har en bekant som haft två storpudlar senaste åren och de bryr sig inte om kylan  - har aldrig täcke på sig, och skåne by winter - några minusgrader och snålblåst är inget paradis.

TS: Låter som att du hittat en helt underbar sambo! Grattis!

Skrattande

Eine
0

mmGladLycka till med en vackra hunden.Vilken härlig stil han har på kortet!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Elica
0

#7 Aj det är i Skåne!Skrattande Då är det ingenting  att bry sig om. Jag hade pudlar i  östra Finnland - med upp till - 30.. så det kom från ryggmärgen före jag hann tänka.Flört H

Spike ser fin ut, och man ser att han njuter av tillvaron - det är huvudsaken.Kyss

emiya
0

Vacker bild på en fin hund! Men huh, så mycket snö ni har! (säger en som inte sett snö ordentligt på flera år….)

citrina
0

# 9 Ja -30 är inte roligt, så näsborrarna fryser igen flera gånger om. Har upplevt det vid några tillfälen  - dock inte här i Skåne :-)

Men fy för den skånska vintern - jag har hellre torrt och minus 15 än kring nollan och fukt som det oftast är här, speciellt vid kusten. Enda glädjen är att man kan cykla nästan jämt och så går eländet fort över.

[Wiveka]
0

Åhh, grattis till SpikeKyss Älskar storpudlar!

MagicPaws
0

Nja när han var fullpälsad så brydde han sig sällan om kylan, men nu som nedklippt är det ju lite annorlunda… men har bara täcke på han när det är mer än -10 eller när han ska stå och vänta, t.ex utanför affären när jag handlar.

Oja JA han är HELT UNDERBAR!! Både jag och killen samt hans barn älskar han, katterna är väl fortfarande LITE mer skeptiska men Idril har småstrykt sig mot han i alla fall. Men han har ju bara varit här en kort tid så det kommer ju sen.

Enda… hmm nackdelen med han mest är väl att han skäller en gång varje gång han hör någon i trappen, särskillt nattetid men han är ju inte van lägenhet så det blir nog bra sen. Och han säger aldrig till för att han vill ut utan väntar så snällt på att jag ska klä på mig, ingen stress alltså, vilket är väldigt skönt på morgonen. Flört