Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 671 ggr
emiya
0

Sjuk misse!

Min älskade hankatt Gorm som är drygt 11 år, blev idag inlagd på smådjurskliniken i Kungälv.Gråter Är så orolig, jag har knappt sovit elller ätit. Han blev sjuk nu under helgen och jag var borta på kurs! Han kräktes väldigt mycket och allmäntillståndet försämrades under natten så det var bara att invänta morgonen och ringa kliniken. Proverna var bra, njurar, lever, blodsocker o s v. Däremot vet man inte riktigt vad som är fatt med honom. Han ligger med dropp nu, så får vi se hur han mår i morgon. Är så orolig att jag har ont i magen….!

Pus-
0

Huff, stakkars dere Gråter Får håpe han kommer seg. God bedring!

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

LinusCRX
0

Stackar'n.Hoppas de hinner vad som är fel. Massor med krya-på-dig kramar!

RacerDonnans
0

Fy så jobbigt. Hoppas han kryar på sig snabbt. Det är tyngst att vänta och inte veta vad det är och vad man kan göra för att han skall må bättre. Sköt om er.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Eine
0

Älskade gubben…jag tänker på er.Kram

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Spotless
0

Vet så väl hur det är att oroa sig för sina älsklingar, tiden står stilla och man (jag) får inget alls gjort. Hoppas verkligen att Gorm piggar på sig snabbt. Magsjuka kan ju slå ut en katt fort, så förhoppningsvis blirhan snabbt hjälpt av dropp och vila. Håller tummarna för er!!!

MyTwiggs
0

Hu så jobbigt!

*styrkekramar*

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

emiya
0

Tack för era omtankar, de värmer verkligen! Trots att jag ju har mina två damer kvar här hemma så är det sig inte likt. Det är väldigt tomt utan Gorm, vi saknar honom så! 

Ja, det värsta är väntan, att inte veta - men det känns ändå bra att han är under vård hos duktig personal. Jag kan ju inte göra mer nu.

I morgon förmiddag får jag veta om han kanske har återhämtat sig så pass att han kan få komma hem!

Hoppas jag kan sova lite grann i natt, skulle behöva det…..Obestämd

Anna77
0

Krya på dig Gorm!!

Hoppas du kan sova inatt emiya, tänker på er.

MyTwiggs
0

# 7 Ja, sömn är viktigt för djur och människor. Jag hoppas att du kan få lite sömn, och om inte så vill jag tipsa om Nattsudd iFokus. Det är en sajt för oss som inte alltid kan sova… Om det blir svårt att somna så ses vi kanske där. Om jag inte misstar mig så blir det en nattsudd-natt för mig i natt!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnneAlva
0

Fy så tråkigt, hoppas verkligen du kan få svar idag och att de är av den glädjande sorten!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Aje-T
0

Hoppas innerligt att han mår bättre nu. Så tråkig läsning här idag Gråter

[Silkwaves]
0

Åh vad tråkigt och jobbigt för dig Hoppas så att han piggat på sig under natten. 

Håller med #11 det har varit en hel del sorgligt nu ett tag. Hoppas att vi alla får lite mer glada besked framöver.

emiya
0

Just nu i skrivande stund ligger Gorm på operationsbordet. Han har återhämtat sig lite, proverna var bättre, men levervärdena förhöjda. Något finns där som fortfarande är fel…. De röntgade och såg en slags "förtätning" i magen, därför valde de att öppna och titta. Får besked senare i eftermiddag om operationen "gav" något.

Sov ganska bra i natt, jag var ju så trött. Men idag har jag ont i magen igen av oro…..Gråter 

#9 Tack för tipset, men hoppas att du också fick lite sömn, MyTwiggs!

Eine
0

#13 förtätning låter inte så jättebra,men det kan ju vara oskyldigt.Kram

Elica
0

Lider med dig! Hoppas innerligt, att operationen är till hjälp.

Bino
0

Usch så hemskt. Jag hoppas att det har gått bra för honom!

Spotless
0

Så det blev operation för grabben? Vad tråkigt! Jag hade verkligen hoppats på att få läsa att han var på bättringsvägen och kanske till och med hemma. Hoppas allt går bra och att han snart är kry igen!

MonicaLagerquist
0

Håller tummarna för att han snart är hemma frisk och kry.

Stolt ägare till tre La permer

emiya
0

Tack alla för era hälsningar! De värmer!

Tyvärr ser det inte bra ut för Gorm. Man hittade inget i magen, men levern är förstorad. Han är fortfarande väldigt dålig. Han får nu antibiotika för levern och veterinären sa att det är "fifty-fifty", att han svarar på medicinen då kan han bli bättre ganska snabbt. Men det kan alltså gå precis åt andra hållet och då finns det bara en väg….. Gråter

Å, vad vi saknar honom….! Jag sitter här och tårarna bara rinner….Gråter

Dolleminas
0

Usch vad ledsamt…Gråter, hoppas han tillhör den fifty som svarar på medicinen…. Skickar en varm kram till er!!

[Silkwaves]
0

Kramar från mig- det är så jobbigt när ens katter är sjuka. Hoppas han grejar det.

ylvan
0

Tröstkramar till er! Håller allar tummar jag har för att Gorm kryar på sig!!!

Anna77
0

åhh… tänker på er och lilla Gorm. Kramar!!

Eine
0

Jag tänker på dig och Gorm, och det stockar sig i halsen på mig.Tack för att du tar så god hand om killen,han har alltid det gott hos dig!

[Wiveka]
0

Tänker på er!

AnneAlva
0

Fy så himla tråkigt, jag håller alla tummar jag har för er!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex