Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 604 ggr
Natali
0

Jag är diplomerad uppfödare!!!

Jippi jippi hurra!!! Jag skickade in uppfödardiplomeringstest i onsdags. Nu finns jag på Sveraks hesida och jag klarade det! Alltså stamnamnet S*Fylgias då. Ska jag vara ärlig så visste jag inte om jag skulle klara det, för man måste ha många rätt. Men jag gjorde det! Glad! Cool

Är det någon annan som har tänkt att göra det?

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

LinusCRX
0

Grattis!

MonicaLagerquist
0

Grattis.

Stolt ägare till tre La permer

Dolleminas
0

Grattis vännen!!

Jo jag har tänkt, men lite längre fram…

rexmamma
0

Grattis! Skrattande

Vi (Weminas) har beställt test till oss båda. Väntar med spänning på vad testet innehåller.

MariaW
0

Grattis!

Anna77
0

grattis vad kul!!!!!

Pus-
0

Gratulerer!

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

RacerDonnans
0

Grattis!!!! Skönt att det gick bra och att du har det gjort nu.
Jag har dock ingen ork själv att ta tag i detta ännu. Måste försöka slutföra mina högskolestudier vilket är tufft nu när jag jobbar 75% uppdelat på tre olika områden, lärare i skolan 25%, fritidspedagog 35% och fakligt ombud 15%. Hoppas dock orka ta tag i det till hsöten när studierna är klara (förutom den två årskurs jag nyss påbörjat i arbetsrätt).

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

lejets
0

GRATTIS !!!

Det var bra gjort för det är inte så lätt .

MyTwiggs
0

Grattis!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MagicPaws
0

Grattis!!

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Spotless
0

Härligt! Jo, tanken är att jag ska göra det… snart, måste bara känna att jag har tid till det.

zoolatri
0

Grattis:D

MagicPaws
0

Skulle jag oxå vilja göra… men är så osäker på om jag skulle klara det… fast man kan väl göra om, om man inte klarar det första gången.

[Wiveka]
0

Grattis!
Har tänkt att göra den, men tiden……

[Silkwaves]
0

Grattis Natalie!

Jag kommer själv att göra den i studiecirkelform i min kattklubb i januari. Tycker det känns tråkigt att göra den själv, hemma utan diskussioner och utan kontroll.I studiecirkelform ges förhoppningsvis såväl intressanta diskussioner med andra uppfödare som en  kontrollerad uppskrivning och det känns mycket vettigare än att göra den själv hemma för då finns det ju ingen garanti alls för att det är den diplomerad uppfödaren som själv gjort testen.

Betyder inte att jag misstror de uppfödare som väljer att göra testen själva hemma men att jag tycker att idéen med diplomatisering tappar lite stuns när uppskrivningarna inte sker kontrollerat och att man också förlorar det mervärde som diskussioner med andra uppfödare i studiecirkelform förhoppningsvis ger. Mao ser jag mycket fram emot denna studiecirkel och förhoppningsvis en framtida diplomatisering.

kissan78
0

Skriver här också..  ;)
Grattis!!!! Kommer göra den när jag uppfyller kraven, dvs att ha en kull registrerad. Har fyllt i papperna för mina småkillar och ska bara vänta till lön så ska jag betala avgiften och skicka in registreringen. Sen ska jag också göra provet!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Natali
0

#14 Jo, visst kan man göra om. Dock får man betala in en gång till om man inte klara det.

#16. Ja, jag valde att göra det hemma då ingen kommit igång med någonting i klubben än. Men bara för att få bara med i disskutionerna så kommer jag nog att vara med om det bli en ev. studiecirkel.

MagicPaws
0

#18 Jo sant

[Silkwaves]
0

#18, ja hade inte klubben ordnat studiecirkel hade jag också gjort det hemma "bara för att" men det känns mycket roligare och mer vettigt att göra det under ordnade former.

Natali
0

Oj, jag måste bara få berätta. Är överasskad, överlycklig och ganska stolt också.

Fick tillbaka resultatet idag. Men får dock inte reda på vilka frågor som man svarade fel på, så jag var ju lite fundersam för en del frågor var lite luriga. Ha- Jag hade ALLA rätt. Förvånad Det hade jag inte väntat mej. Tungan ute

RacerDonnans
0

#21 Kul, grattis igen!!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

emiya
0

Vad roligt! Grattis! Bra jobbat!Glad

Eine
0

Jag tror att det är väldigt svårt att inte lyckas med provet.CoolMan får ha alla häften med stadgar och regler tillhanda,och det är  bara att leta i texten om man inte redan vet svaret på en viss fråga.Så man behöver inte kunna allt utantill.ObestämdTror att meningen är att man åtminstone en gång har läst vad som gäller,och att man vet var man ska hitta infon.Flört

Att jag inte gjort provet är bara oföretagsamhet,men det ska bli.Skulle varit testpilot, men saker kom emellan så jag hann inte då.

Grattis till er som tagit er i den berömda kragen och gjort det klart!Glad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MagicPaws
0

#21 INTE ILLA ALLS!! Grattis!! Skrattande

Aje-T
0

Duktigt Natali!