Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 2317 ggr
Zootz
0

Hur länge löper era katter och hur ofta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter här och lyssnar till Divas eviga tjatande om att hon tycker det är dags att plocka fram en karl åt henne ur garderoden. Tyvärr har jag ingen sån till henne…

Vad jag undrar över är hur era honor löper. Jag har alltid haft mycket hormonstinna honor (förutom 2 stycken som löper "normalt) Diva har nu löpt i drygt 2 veckor och skriker så taket lyfter och fönstrena skallrar. Hon går familjen på nerverna… Tanken är att hon skall paras vid nästa löp, men då vill det till att hon går ur detta först, vilken hon inte verkar planera att göra.

Är det normal att de löper så här länge eller försöker hon slå någon form av rekord? Mina andra honor löper ca 7 -8 dagar med en veckas mellanrum, jo, det är sant och för mig är det "normalt". Inte lite diskret som att ligga och rulla på golvet, bli extra kelsjuka osv, utan med världens röstresurser, gärna nonstop och såklart även nattetid… KOOORRRRRAAAAAUUUUUUU!!!!!!

PS: Hon är av rasen Don Sphynx, men mina CRX är nästan lika jobbiga… Frågan är i vilken grupp jag ska sätta denna tråd… Funderar på "Katter i nöd" eller "Sjukdomar och andra bekymmer" ; ) Ähh, sätter den i Allmänt Cornish Rexprat…

Dolleminas
0

Min Alma När hon löper så är det 1 vecka vrålande!!! sen blir hon lika tyst…

Deco
0

Jag har visserligen varken cornish eller sphynx utan 2 devons. De löper varannan vecka (just nu går de på p-piller i väntan på kastrering) och löper då 6 dagar. Innan vi satte dem på p-piller löpte de en vecka var. Först den ena i 6 dagar, en lugn dag och sen satte nästa igång. Och jag kan säga att även här är det enorma röstkapaciteter som visar sig och ett smått enerverande beteende *ler*

Zootz
0

Ja, det är inte klokt vad de låter. Satt och pratade med en myndighet i telefonen för ett tag sedan och fick ursäkta ljudet i bakgrunden, men som tur var så hade hon jag pratade med också honkatt. Men hon hade inte hört någon liknande dock. Jag fick sitta med ena pekfingret i örat och upprepade gånger säga:

-Ursäkta, vad sa du?

Det spelade ingen roll att jag försökte stänga in mig i ett rum, då blir hon om möjligt ännu värre!

Skönt att veta att man inte är ensam!

rexmamma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har alla sorter…. Flört

En som löper väldigt diskret. Nackdelen är ju förstås att man har svårt att veta när det är dags för dejt.

En som löper "normalt".

Och sen har vi Sessie!! Skrikandes Som den lilla katten kan vråla!! Men det är inte det värsta, hon markerar överallt under löpen. Jobbigt är bara förnamnet! Vi har levt i ett inplastat hem ett bra tag nu. Hon löper ca en vecka, gör ett uppehåll på en vecka, sen är hon igång igen. Som tur är så har hon haft drömprinsen på besök nu, så vi hoppas att hon är dräktig. Skrattande

Lofn
0

Haha! Härligt o höra att man inte är ensam! Min Lovis kunde skrika 1-2 veckor i streck, sen var det lugnt en vecka innan det hela började om! Man blev GALEN! Tyst Vi kasterade henne dock i torsdags så nu hoppas vi på lite lugn och ro.

Hur har det vart med era katter? Det ska ju bli lugnare efter en kastrering?