Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 304 ggr
Ulrikaburken
0

Gafsan blir tokignär hon är nödig!

Verkar det som iallafall. Alla katter får ju tokspel, men var eller varannan dag får Gafsan totalt spel, racear runt lägenheten med all klor ute, råkar man ligga i sängen tar hon en sväng över ansiktet med blodvite som följd. Och det går fort! Man hinner inte ducka. Står man upp kan det lika gärna vara rygg och axlar som stryker med… Sen, efter en stund går hon på lådan och bajsar. Kan det vara så att hon tycker det är fruktansvärt obehagligt att vara nödig och försöker springa ifrån det? Tror ni man borde kolla upp det? Fats hon verkar inte ha ont på nåt annat sätt, äter och bajsar ordentligt. Nån mer katt med samma stollighet?

Dragonrebell
0

Hmmm…före har jag aldrig varit med om…däremot efteråt! ObestämdSkrattande

MagicPaws
0

Hon kanske tycker det är lite hårt… du vet är man hård i magen eller så, så måste man ju röra på sig för att få igång tarmarna Tungan ute

Haha nä jag vet inte om jag ska vara ärlig… hon kanske bara är så knasig, det är ju en rex trotts allt  *tihi*

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

MyTwiggs
0

Precis som # 1 säger så brukar en del katter bli tokiga efter att de bajsat… kanske lite befriande Flört Elvira blir alltid tokig när hon har bajsat.

Är du säker på att inte Gafsan tvärt om blir bajsnödig när hon är på bushumör och har sprungit och rört på sig? Det kanske är buset som kommer först?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MissB
0

Sebastian har samma ryck! Det är likadant som du säger att några gånger i veckan drar han lägenheten runt i 140 knyck.. Och precis efteråt går han på lådan. Det är nog ett litet fenomen hos ett fåtal katter tror jag, för min mammas katt gör precis samma sak! Glad Det var där jag såg det först och sen när Sebastian gjorde samma sak trodde jag att det var vaanligare än var det faktiskt verkar att vara..

Men de verkar ju inte må dåligt över det, de små knäppisarna och hos oss blir det som tur är inga rivsår, så det är ju bara att luta sig tillbaka och kolla på spektaklet.. Skrattande

Jag har tyvärr inga råd om hur ni ska undvika blodvite men det är nog bara att hoppas att när hon blir lite äldre så antingen växer hon ifrån det eller så börjar hon respektera er tillräckligt för att inte springa på er. Lycka till i vilket fall!