Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 720 ggr
Meleme
2008-11-21 02:24
0

ny medlem

Hej!

Jag har absolut ingen aning om vart detta inlägget platsar, men jag chansar hejvilt och lägger det här. =)

Emelie heter jag och lever tillsammans med sambo och två styckna devonsar här i Uppsala, hoppas att inom en snar framtid även kunna räkna in en cornish i familjen. Och detta är då givetvis anledningen till att jag anlänt hit till Cornish iFokus för att kunna insupa Cornishsnack och information. =)

Min sambo är allergisk mot pälsdjur men till min stora lycka så tål han devon och det verkar även som att cornish kommer att gå bra. Vi besökte tre devon uppfödare innan vi beslutade oss för att våga oss på med en devon och har hittills också hunnit med tre cornish uppfödare med gott resultat. Detta medför givetvis inga garantier men ju fler han träffar ju bättre är det.

Våra katter Pajas och Maggie kom till oss på foder, dessvärre fick Maggie akutkastreras på grund av livmoderinflammation vid en ålder på ett år och några månader, Pajas är stolt fader till sju små bebisar men lever numera livet som kastrat.

Det var lite om oss, vi ses bland trådarna =)

MonicaLagerquist
2008-11-21 08:32
0

Välkommen

Vad är det för cornish ni väntar på?

Stolt ägare till tre La permer

Dolleminas
2008-11-21 09:37
0

Välkommen, kul med nya "ansikten" här Glad

[Silkwaves]
2008-11-21 09:56
0

Varmt välkommen till oss! Ser fram emot bilder på små Devoner bland Cornisharna Glad

Medea
2008-11-21 10:54
0

Kul att du har hittat hit nu! Och Lycka till med Cornishletandet! Skrattande

MyTwiggs
2008-11-21 11:04
0

Välkommen!

Väntar ni en kisse som redan är född?

Jag tycker at det är så trevligt att höra att vi cornishälskare bara blir fler och fler! En kull S*MyTwigg´s-bebisar är på g, så om det skulle vara av intresse så är du så välkommen att kika in på min hemsida också!

Åter igen Välkommen! Jag hoppas och tror att du snart är lyckligt cornish-ägd!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Aje-T
2008-11-21 11:17
0

Välkommen!

Ni kommer inte att ångra er, cornishar är det bästa som finns Skrattande

AnneAlva
2008-11-21 11:35
0

Heeej! Tänk att du skulle hitta hit, mycket trevligt! Skrattande Hoppas du kommer trivas!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Leffe
2008-11-21 11:37
0
Elica
2008-11-21 11:39
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Välkommen! Skönt att det blir flere som förstår tjusningen att ha båda raserna!

Tillfogar en bild, hur det kommer att se framöver hos er med.Flört

Bara för att visa, att här vill man ha mycket bilder.Oskyldig

Den röda "kudden" är cornishen Askis, den halvnakna DRX Poksu, och sen DRX Piipi (f) och Walko (w) - som kommer att få smått just för julen. Cornishen Elica ville inte vara med i den här familjeporträtten.

MagicPaws
2008-11-21 11:42
0

Hej och välkommen hit!!

Alltid kul med nytt folk som intresserar sig för rasen :) Och ja katter i allmänhet oxå!!

Hoppas du kommer trivas här!

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

EvaG
2008-11-21 12:49
0

Välkommen hit och hoppas du kommer att trivas här!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

miano
2008-11-21 13:15
0

Välkommen hit! Hoppas du kommer trivas här.Ser fram mot att se bilder på era devonkatter Glad

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

Pus-
2008-11-21 14:51
0

Velkommen hit. Glad Alltid hyggelig med nye.

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Meleme
2008-11-21 15:03
0

Tack alla för det varma välkomnandet!

Vi väntar inte på någon född bebis, utan väntar på att vi ska finna den rätte ;) Eftersom både Pajas och Maggie kom till oss som vuxna (Maggie var visserligen bara 5 månader när hon kom till oss men svårt traumatiserad ifrån hennes tidigare hem), så känns det extra spännande att få följa denna lilla familjemedlem från början. =)

Jag ska absolut bildbomba er med mina ljuvliga små! =)

LinusCRX
2008-11-21 18:04
0

Välkommen hit! Lycka till med letandet.

RacerDonnans
2008-11-22 11:35
0

Välkommen hit. Helt rätt, skynda långsamt och när ni hittar er bebbe kommer det kännas toppen att få vara med från början (även om man självklart älskar de katter man tar som vuxna också, men det är speciellt att vara med hela vägen).

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Spotless
2008-11-22 11:47
0

Välkommen hit! Vad spännande att ni är i planeringsstadiet för en liten cornish också. Hoppas och tror att ni hittar rätt!

[Wiveka]
2008-11-23 12:41
0

Välkommen hitGlad