Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 510 ggr
EvaG
0

God morgon 18/11-08

Det är tisdag i dag. Dagen börjar lungt. Den börjar som vanligt med att det är morgon. Eva, kvinna, häller vatten och kaffe i kaffebryggaren och fixar i ordning en skinksmörgås. Sedan lite toalettbestyr. Därefter till mackan. Då förändras allt. Eva kokar. Tiger, katt, sitter på bordet och slickar smöret på mackan. Skinkan är borta. Hittar Lejon, katt, tuggande skinka innanför ytterdörren. Eva, åskmoln, tackar dessa individer, katter, för att de hjälper henne hålla vikten. Upptäcker då att hon glömt knäppa på bryggaren. Det är en liten knapp man trycker på. Hur enkelt som helst och det glömmer Eva, sömnig. Så ingen macka och inget kaffe denna morgon. På med kläder och smink. En vanlig dag i veckan med andra ord.

Ha nu en bra dag ni andra säjer Eva och tycker synd om sej själv.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0

God morgon. En annan hinner med kaffe i alla fall. Har för en gångs skulle mycket tid på mig. Gick upp direkt när klockan ringde. Nu är väl snarare risken att jag sitter här i stolen och somnar medan jag väntar på att tiden ska gå

Sköt om er

Eine
0

#0 Kära Eva.Du verkar ha problem med morgnar.Mitt råd är: Hoppa över dem,börja kl 1200 i stället.KyssSkrattande

Eller: Gör mackan på kvällen och låt den ligga klar i kylskåpet Gladoch ladda bryggaren också på kvällen så behöver du *bara* trycka på den lilla knappen på morgonen.Stor kram till dig!Kyss

#1 Ta det lugnt i trafiken.GladHar du planerat nåt inför utställningen då? Rosetter kanske?Skrattande

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

aggeelin
0

#0 Åhh en sån morgon - och hur klarar du av att gå upp så tidigt som du verkar göra? Jag skulle gå under efter ett tag (har alltid haft svårt att somna på kvällen).

idag hinner jag njuta kaffe tillsammans med ytterligare en tentarättning… hoppas att nästan bli klar idag. HOppas också kunna få lite assistans av 22-åringen på hemmabesök - nej inte med rättnigen - utan med att plocka ur diskmaskinen och göra pastarätt till lunch. Tror ni det kan fungera?

Ute regn som vanligt - ha en bra dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Jag vaknade av en gosig kisse som spann mig i örat! Efter en minut var det bus! Elvira och Kischa är så samspelta! Jag har nog aldrig sett på maken! Dessutom börjar jag starkt misstänka att Ilona sålt mig en apa i kattkläder… Förvånad

Vad värre är är att apigheten uppenbarligen smittar! Elvira har aldrig suttit på en dörr tidigare! Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Dolleminas
0

Halloj allihop! Här singlar det ner lite snöflingor just nu men det blir nog regn eftersom det är runt nollan… Ska strax försöka fara ner till kyrkan med den yngste, de har ju barnaktiviteter här på tisdagar, själv skulle jag vilja vila men sonen vill ha kompisar runt sig och då är det bättre där än här hemma… samtidigt ska det bli kulatt få komma hemifrån en liten stund….

Ha en bra dag alla!!!Glad

aggeelin
0

#4 Vilket härligt kort på de båda busarna Kyss - till julklapp önskar jag mig mera tid så att jag kan komma och hälsa på snart… vet ni var man köper tid?

AnneAlva
0

Godmorgon!

Halsont och början till en ny förkylning, jag tror jag blir galen! Ikväll är vi barnvakt/sällskap åt sambons systerdotter, vi ska se på film och äta popcorn. Glad

#4 Haha, Elvira kommer att bli en riktig liten terrorist nu, sanna mina ord! Tungan ute

#6 Tid? Jag har massor, vill du köpa i hekto eller kilo? Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

aggeelin
0

#7 - tid köpes gärna i kilo, tack! Glad Hur vill du leverera?

AnneAlva
0

#8 Jadu, vad säger du om postförskott? Glad

S*Godreign's Cornish Rex

MyTwiggs
0

Har lagt upp ett litet album!

God kväll!

www.mytwiggs.com

AlexH
0

#4 nej men vilken underbar bild!!! skulle aldrig få upp Sture på en dörrkarm :) han tror att han är hund och har tagit den största hundkorgen i besittning så Saga och enya får ligga bredvid på golvet .. eller i soffan eller sängen.. men det verkar som om den tråkiga hundkorgen blir jätteintressant så fort Sture tar den! Då ligger de och surar utanför och tycker att han är ELAK som tagit den ifrån dem *fniss*

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

aggeelin
0

#9 - visst postförskott går bra  - men hur paketerar du tiden och vad har du för pris per kilo?

MyTwiggs
0

Jag undrar om det blir något tillägg om tiden är skrymmande… Hmmm… ObestämdFlört

www.mytwiggs.com

AnneAlva
0

#12 Jag funderar på en sån där heliumtub så kan du dosera ut lite vid behov. Helst utan den pipiga rösten dock. Tungan ute Pris per kilo, ja… om du har något mirakulöst sätt att få en hona att löpa när du själv vill så får du det gratis! Skrattande

#13 Bra fråga, man kanske ska kolla på postkontoret?? Undrar just vad de säger då… Tungan ute

S*Godreign's Cornish Rex

lovels
0

# 10 vilka gör läckra bilder.Hur gammal är underverket?

MyTwiggs
0

# 15 Hon är född 2/2 2008 så hon fyller tio månader den 2 december Skrattande En ung dam med andra ord!

www.mytwiggs.com

Inlägget är låst för nya kommentarer