Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1223 ggr
Spotless
0

Jag har fotat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen har det blivit av att jag tagit lite nya bilder. Och nu tänker jag klaga igen, det är attan så svårt att fota svarta katter… !"#¤%&/()=!

Först ut Ulv.

Spotless
0

Ulv igen.

Spotless
0

Här ser han lite vuxen ut, men kolla hur han håller kroppen! Förvånad

AlexH
0

vilken goding!! tycker du lyckas bra med honom, tacka vet jag choklad katter - helt omöjliga att fota!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Spotless
0

Sötnöten Utter.

Spotless
0

Mer Utter.

Spotless
0

Utter igen Kyss

Spotless
0

Tack Alex! Håller med dig chokladkissar är supersvåra, färgen blir sällan så som den ser ut i verkligheten, antingen för "svart" eller för "röd". Fast, igen, svarta katter… näe fy vad svårt det är att få en bra bild på en liten svart plump!

Spotless
0

Ljuvliga, ljuvliga Unika som mår så bra nu och inte hostar alls längre!

Spotless
0

En till på sötnosan.

Spotless
0

Unika igen, Kyss!!!

Spotless
0

Viking.

Spotless
0

En till på min lille Viking.

Spotless
0

Viking och Varga.

Spotless
0

Det kommer att bli en lång tråd det här…

Viking och Varga igen.

Zootz
0

Åhh, Unika och Utter, vilka underbara bebisar! Jag som är så svag för maskat med vitfläck!!!!

Spotless
0

Varga, söttösen!

Spotless
0

Lilla damen igen. :)

AlexH
0

åh vad mycket fina bilder!! jag måst lära mig att fota! (och köpa ny kamera! )

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Spotless
0

Vittra, tjejen som har en förmåga att se helt galen ut ibland.

Spotless
0

Men söt är hon förstås, busVittran!

Spotless
0

Vittra, Vilse och Viking.

Spotless
0

Vilse, Varga och Viking.

Spotless
0

Vilse ville inte vara med på bild!

Spotless
0

…eller, jo lite fastnade han.

Spotless
0

Tack igen Alex! Många bilder blev det. Skrattande

#15 du är inte ensam, jag fullkomligt älskar maskat med vitt! Utter gjorde sig själv inte rättvisa idag, han brukar vara mycket mer tacksam att fota. Unika, verkar vara stört omöjlig att inte få bra på bild. Så är hon söt som en docka också.

MalinJ
0

Oj, så stora de har blivit sötnosarna! Skönt att höra om Unika att hon mår bra. Utters svanstipp är ju bara underbar! Glad

Spotless
0

Tack Malin! Visst har du rätt, den där svanstippen gör hela honom. FlörtSkrattande

Har du sett att jag lagt upp din bild på Tretjak och honan på FB?Skäms

miano
0

Jättefina små busfrön du har.Tycker du lyckas bra att fota alla kattbebisarna.Jag själv har jättesvårt att fånga upp mina katter på bild.

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

Spotless
0

#28 Tusen tack, vad roligt att höra! Glad

MyTwiggs
0

Nejmen vilka små sockergryn!

Kyss

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Pus-
0

Så utrolig nydelige de er, umulig å ha en favoritt. Syntes de var flotte på hver sin måte alle sammen Kyss Godt vi ikke skal ha fler med det første Flört Er alle solgt?

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Spotless
0

#30 grynen hälsar att de minnsann är vilddjur! Flört

#31 men det har du väl hört… att har man två cornishar så kan man ha tre!? Skrattande Flört Nej alla är inte sålda, i och med att Unika inte har varit helt okej så har jag inte ens haft någon på besök ännu. Dock har jag några, som det känns, seriösa spekulanter och svartUlven stannar i min ägo.

rexmamma
0

Snyggingar hela högen, men Ulv tar priset KyssKyss!!

cherish
0

Men vilka sötnosar du har där hemma, Angela!!! Ulv är nog min favvo oxå … såna härliga öron! :D

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

MalinJ
0

#27  Ja…kattporren ja,  jag ska inte anmäla dig Flört

A-M.H
0

..Ulv är pojken hela da'n..KyssKyss…Utter en liten hjärtkrossare…sååå sööööööt…Tungan ute

Maria-O
0

Tror banne mig att jag måste komma över på ett kattbesök hos dig snart! Jag har blivit så käääär! Kyss Vill jättegärna skaffa en kompis till Tummarna Glad

Och du har verkligen lyckats med jättebra bilder, man vill ju bara äta upp dem allihop! Eller katt-nappa dem…

ÅHHHHH! Finns inte ord till känlorna Skrattande

[Wiveka]
0

Vilka sötnosar, allihop!

Men en svart kille är ju alltid intressant för framtida behovFlört

Maria-O
0

Måste bara meddela att Varga är en stor favorit hos Tobias, även mig. Dock så är det ju svårt, alla är små underverk!!!

AnnMarie
0

Oh, Ulv stal mitt hjärta omedelbartKyss Hela bunten är helt underbara. Vitfläckar är mums Kyss

Anna77
0

JAG DÖÖÖÖR SÅ SÖTA VACKRA UNDERBARA!^*vill ha vill ha*

Spotless
0

rexmamma - Ulv undrar vilket pris han tagit, han säger sig vara helt oskyldig och han aldrig i livet skulle stjäla något! Skrattande

Malin - hyggligt, var lite orolig där ett tag… Cool Jobbar han på bra fortfarande?

Maria - du är så välkommen… snart… men (nu låter jag tjatig) allt har ju blivit lite knepigt i och med Unika och ingen av dem är vaccinerad än så jag törs inte än. Men snart! Glad

Anne-Marie och AnnMarie - KyssKyssKyss

Wiveka - ja, så är han ju dilutions-, choklad- och maskbärare också! Men inte till din racerråtta förstås! Flört

cherish - tack så mycket, de är ljuvliga hela högen och Ulv ligger bra till här också. Flört

Anna - Skrattande men bara svimma lite! Dina hemlösingar är ljuvliga de också och det du gör för dem är så stort. Kyss För att inte tala om Näsan och orientalen. Mumma!

[Wiveka]
0

Nja, jag tänkte nog på Anthea, till nästa år. Om inte min tilltänkta hane passar Anthea (vi har inte träffat honom ännu,men på g)

Eine
0

Så vackra underbara katter.Unika är min favorit fortvarande.Vilken fin look!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Lofn
0

Unika och Utter! Mums, vilka godningar!! Speciellt Utter, en riktig drömkisse! Han har ett sånt säreget och personligt utseende *vill ha* Tungan ute

Aje-T
0

Puhhh, så skönt att höra att Unika verkar klara sig……de är ju helt bedårande allihop!!!

AnneAlva
0

Utter och hans vita svanstipp! Kyss De andra är supersöta också, men Utter… ahh…

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Anna77
0

Jag svimmar lite då.. he he.. Visade sambon han tyckte de var superfina med. Synd att vi redan har 6 katter och fler på ingående.. Annars hade jag köpt allihopa. *blink blink*

Spotless
0

Wiveka - tilltänkta hane? Nu blir jag nyfiken… Do tell!

Eine - tack tack tack! Unika är jättefin, det tycker jag också även om pojkarna i den kullen är mina favoriter, och vilken haka hon har - den är suverän. Unika är min lilla docksöta tjej som jag oroat mig så för och som upptagit all min tid nu i många veckor. Jag borde inte hålla på med detta, jag slutar fungera, lever som iett vacuum, när tråkigheter händer djuren.
Lofn - kan inte annat än hålla med dig! Flört

Aje - mm, det är de! Kyss Helt ute ur kylan är vi inte än, men nu törs jag hoppas på ett långt liv för hjärtat. Alltså jag klagar inte, jag är mer än beredd att ge allt för mina djur. Men det är så svårt att sväva i ovisshet! Bröstkorgen är fortfarande aningen trång på höger sida och risken för förändringar på bla. lungorna finns. Hon har haft hosta till och från pga. vätska i lungorna, nu hostar hon inte längre men jag är rädd att den ska komma tillbaka. Ännu en gång vill jag påpeka att Unika hela tiden har varit en pigg och glad kattunge, hon har ätit, lekt, kelat och utvecklats precis som hon ska. Hade hon varit allmänpåverkad och inte velat göra det som en kattunge ska göra… Ja, då hade det varit ett lättare beslut att ta. I vilket fall som helst är jag glad att ha fått lära känna denna lilla tjej, hon är suverän och nu tror jag på riktigt att hon grejar detta!

Anne - den svanstippen är to die for! Det är nog farmor Bambi som lämnat det arvet. Lustigt nog så ser inte hans svans kortare ut, vilket den borde göra, väl… ? Skrattande

Anna - mängdrabatt? SkrattandeFlört

Rexjen
0

Gaah vilka söta mysmonster!KyssKyssKyss Ulv är en riktig snygging och Utters teckning, med den lilla vita svanstippen, gaaah! Vilka bilder, mera vitfläck åt kattfolket!Skrattande

Lofn
0

Måste bara fråga (kanske lite dumt, har inte hängt med i denna kullFlört) men ska du sälja någon? Jag är verkligen helt förälskad i Utter!

MalinJ
0

#42 Han jobbade på bra ca ett dygn, sedan kom han ut och ville sova och busa med Chérie. Han har inte varit intresserad alls idag och inte brytt sig nämnvärt när hon ropat, men nu är han inne i köket en sväng igen. Jag har bett honans ägare hämta henne imorgon, sedan får vi se om några veckor om han lyckades. Glad

Spotless
0

Rexjen - måste bara få säga att det känns lite extra roligt att "höra" att du gillar bilderna. Glad Tycker ju, det är väl allmänt känt, att du (ni?) tar så underbara bilder!

Malin - det brukar vara så, mycket intensivt först och sedan "ställer de upp" ett par gånger till… Flört Qat blir mest mysig och pussig efter någon dag eller två, men om hon kämpar lite så "offrar" han sig. Skrattande

Lofn - men inte kan man väl hänga med och ha full koll på alla kullar som föds!? Skrattande Av dessa 7 är det bara Ulv och Unika som inte är till salu. Unika, just nu, på grund av sin defekt. Men så snart jag säkert vet att hon kommer få ett långt och bra liv så ska hon få ett eget - världens bästa - hem hon också. Ulv stannar i min ägo.

I och med att Unika har haft sin hosta är de inte vaccinerade ännu och därför har jag än så länge inte haft någon hemma på besök. Några, som det känns, seriösa spekulanter har jag dock. Kan du inte höra av dig till mig om du är seriöst intresserad? Via PM eller mail: crx@spotless.se

Spotless
0

Nu har jag gått i snart en vecka och sugit på karamellen! Tungan ute Älskade lilla dockan Unika blev friskförklarad i måndags när vi var och vaccinerade alla kattungarna. Glad Veterinären hörde inget konstigt alls på vare sig lungor eller hjärta, allt lät som det skulle. Han tyckte också att hon såg ut att vara och kändes helt symetrisk i kroppen. Behöver jag säga att jag är glad? Nu är det ju inte så att jag kommer att släppa iväg henne hemmifrån ännu på ett tag i vilket fall som helst, men nu törs jag tro att hon kommer att få ett långt och härligt liv med någon som kommer att ge henne all den kärlek och omvårdnad hon vill ha.

Mitt liv har stått lite på sparlåga i och med denna oro, blir sådan när det händer djuren något.

[Wiveka]
0

Angela, vilken härlig nyhetSkrattandeKyss

Pus-
0

Så herlig med gode nyheter Skrattande

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

rexmamma
0

Kyss Glädjer mig med dig! Söta lilla Unika !

Elica
0

Oj, vilka härliga nyheter! Där kommer någon att få en special liten cornishtös!Kyss

AnneAlva
0

Härliga nyheter Angela, även om jag fått en "förhandstitt" på dem. Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

[Silkwaves]
0

Underbara nyheter - blir så glad för lilla Unika

smurfan-13
0

Imorse när jag vaknade sa jag till min sambo att jag vet vad min nästa hund ska heta, men nu insåg jag ju att det är nästa katt som heter så. Vittra var ju bara för underbar! Men nä, ingen katt just nu och nästa hund SKA heta Vittra. :)

Aje-T
0

Underbara nyheter! Mauritz skickar massor av blöta pussar till lilla Unika och hoppas hon får komma till snälla människor som kan skämma bort henne med massor av leksaker och roliga kompisar ;-)

AnnMarie
0

Vad härligt att höra, är glad för din och Unikas skull Kyss

MyTwiggs
0

# 54 Det var väl en härlig nyhet! Lika bedrövad som man kan bli när det är något problem, lika glad och lättad blir man ju när man får veta att det inte är något. Jag är så glad för din skull och för den lilla flickekattens först och främst! Hon är fantastisk!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Helena-O
0

Härliga nyheter! Och jag är fortfarande lite lessen att jag inte knep Utter först, han är ju verkligen sötaste katten i landet :) Men lille Tolentino är helt underbar och han har verkligen gjort sig hemmastad hos oss -den lille busen :P Han är verkligen lik sin pappa, åtminstone till utseendet och vill gosas hela tiden!