Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 531 ggr
Carolinee
0

Utställning i jul?

Jag har aldrig varit på kattutställning. Men nu när jag haft min cornish i ett år börjar ju intresset växa för allt som har med katter att göra. Jag bor på Gotland mitt i Östersjön men mellan 16 dec - 16 jan kommer jag vara i Västerås. Vet ni om det finns nån utställning i närheten då? Min Charlie kommer aldrig bli en utställningskatt… men det kanske skulle kunna bli nåt med en framtida katt. Letar lite smått efter en kompis till honom just nu så tänkte kolla in om det här med utställningar kan vara nåt för mig :)

Leffe
0

3-4 januari i Kista i Stockholm. Länk

ylvan
0

För att ta reda på var utställningar finns, gå in på www.sverak.se där kan du klicka på "utställning" i tablån i vänsterkanten. Där hittar du även en hel del om hur utställningar fungerar och vad man bör tänka på vad gäller utrustning och vaccinationer osv. Tänk oxå på att du måste vara medlem i en kattklubb, och att det ofta gäller att anmäla sig i god tid för att få en plats.

Lycka till!!

EvaG
0

Den enda utställningen i Sverige vid den tid som #0 efterfrågar verkar bara vara den som #1 hänvisar till och den finns inte med på Sveraks lista.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

AlexH
0

Det är en IDP utställning , lika välkommen för Sverak medlemmar som för IDP medlemmar. och lika bra chans att få sig en "doft" av utställnings intresset :)Skrattande

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
0

#0 Ett perfekt tillfälle att prova på utställningslivet är just den som Leffe hänvisar till!.Annars ordnas inte många utställningar runt Jul.Gå med i klubb nu och anmäl sedan din katt till utställningen.Lycka till.Glad

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

ylvan
0

#3 Det har du rätt i,  jag kollade inte ens. IDP finns ju oxå såklart, har aldrig själv ställt på en sån utställning, så jag tänkte inte på det. Finns det någon samlad lista för IDP-utställningar som man kan se på nätet?

Leffe
0

Nordiska IDPs hemsida sedan finns denna över alla svenska och norska utställningar inom både FIFe (Sverak) och IDP

Eine
0

#6 Dessa IDP-utställningar är både roliga och trevliga.Jag ställer alltid på SNRF.Även på ORKK och FSK.

Carolinee
0

Tack så mycket för svaren!

Jag ska försöka åka på den i Kista, så får jag se om det kan vara nåt för mig!! :)

Eine
0

#9 Glöm inte gå med i en klubb,anmälan måste gå via din egen klubbGlad

MonicaLagerquist
0

Jag förstår inte om du menar att du vill titta på en utställning eller om du vill ställa ut.Ska du ställa ut så måste du ju vara med i en klubb ska du bara titta utan katt så är det bara att komma dit.Ska du ställa ut så behöver du burskynken och lite annat jox.Ska du bara pröva att ställa ut kan det vara smart att låna utställnings saker så att du inte behöver köpa det.Behöver då låna så hör av dig jag ställer på den utställningen och kan ta med lite extra saker om du vill.

Stolt ägare till tre La permer

Carolinee
0

#11 Nej jag ska inte ställa ut själv, har ingen utställningskatt. Min egen Charlie har en böjd svanstipp. Men vi tittar runt lite efter en katt till just nu och jag skulle vilja veta om utställningar kanske skulle kunna vara nåt man vill pyssla med i framtiden.

MonicaLagerquist
0

12#

Lilte nyfiken då jag har lite avkommor efter mina hankatter nere på Gotland vad  heter din kisse i stamtavlan.

Kom och säg hej på utställningen jag kommer att ha tre kissar med mig En La Perm och två CRX-ar.

Stolt ägare till tre La permer

Dolleminas
0

#12 Men vad jag vet så får katter med svansdefekter ställas som kastrater (om inte han har några andra fel….) Minns en gång på slutet av 80-talet en Britt som hade ett tydligt Z på svansen, även den som aldrig sett den förut kunde se att svansen hade knick….

Eine
0

#12 jag missuppfattade dig lite,trodde du sökte utställning för att ställa din kisse.Skäms

man kan ställa kastrater med svansdefekt.Det är ok.

Carolinee
0

#13 S*DimLights Alastor Moody, ja visst kan jag titta förbi om jag åker dit!!

#14, #15 Jag okej, det visste jag inte. Men tror ändå jag vill gå och titta en gång innan jag själv är med! Men sen kanske :)