Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 414 ggr
EvaG
0

God morgon 13/11-08

God morgon. Torsdag. Kolsvart ute. Snart ger man sej i väg till arbetet. Sitter här just nu med en kopp Söders höjder - ett underbart te.

Hoppas i får en bra dag allesammans.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Det är redan det 13 November… Jösses! Flört

# 0 Twinings Söderte är mitt absoluta favvo-te. Jag tror att det kan påminna lite om det te du dricker (?). Detta te går att köpa nästan överallt och det har funnits i åtminstone tio år. Jag älskar det och har druckit det sedan jag var… ja… 11 då? Jag tror det har funnits ännu längre i mataffärerna. Jag hade en gul jumbokopp och bäljade två sådana varje morgon när jag var liten. Jag har alltid varie en te-missbrukare, men det är ett jämförelsevis oskyldigt missbruk tycker jag! Te Te Te! Jag tror att jag måste ta en kopp för att lugna mina nerver just nu!

Ha en bra dag och sköt om er, mina vänner!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Avots
0

Godmorgon!

Utanför mitt fönster faller centimeterstora snöflingor, Cello sitter i fönstret och spanar lyckligt.

I dag blir det pluggning för min del och så kommer hovslagaren i eftermiddag.

Ha en bra dag!

[Johanna84]
0

Idag ska jag hjälpa min lillsyster att baka hon fyller 20 år idag… Glad

Nu ska jag pallra mig iväg ut på en skogspromenad med vovven…

Ha en underbar dag allihopa..

//Johanna

aggeelin
0

Godmorgon - ännu en novemberdag och jag har några tentor kvar att rätta, det går bra för dem så det är roligt!

#0, 1 - Själv har jag blivit förtjust i ett te med äpple, kanel och russin… mums - men jag gillar förstås allt med kanel i … har det i kaffe också ibland. Det finns en orentalisk sort med kaneldoft och det luktar nästan lite glögg… och det är också gott förstås. Provade en glöggsort med blåbär och lingon i, mums! För vissst är det dags för glöggen nu?

Nu ska jag gå och göra mig en kopp till… Ha en bra dag Kyss

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MagicPaws
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första snön har fallit… och det är vitt på marken.

Själv är jag sjuk, och borde väl ligga till sängs men vill inte, har så mycket jag behöver få gjort… *suck*

Här kommer en dagsfärsk bild på nyfallna snön i Piteå

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Dolleminas
0

#4 Det är väl alltid dags för glögg???Flört

Här är det vitt på backen av frost… ska snart iväg på utv.samtal med dottern, sen blir det väl handling (passar på när jag har bärhjälp…) får se i helgen när syster yster kommer om det blir handling av hund och kattmat då (de säckarna är för mycket för mig nu…) eller om jag gör ett snack med www.foderbilen.se för då blir det ju levererat ända hem…

Just nu blir det en massa gos med Alma som blivit så otroligt mammig… (tror en del av det beror på dräktigheten…) men sen är det ju mysigt med sällskap, Göta är däremot lite sur på mig, hon vill ju också gosa men hennes gos består mest i att sitta och mjölktrampa på min mage och det går inte med min onda mage….

Elica
0

Hej och god "morgon".Flört Hoppas att alla hittar ljuset innifrån mitt i denna novembermörker!

Jag bara pirrar av iver - det har just blivit klart att min lilla devonhona väntar ungar (pappan är den vita tysken) som skall poppa ut just före julen - vecka 51. Mina (och katternas) första ungar, så jag är halvt salig halvt livsrädd…KyssFörvånad Och egentligen lite chockerad, att "mammas lilla gullungar" plötsligt har vuxit upp…

Var så skeptisk, att jag tom tog henne till ultraljud - och fick nästan tårar i ögonen, när jag såg de små liven på skärmen…

När det går så djupt gällande "bara" kattungar - hur klarar blivande föräldrar känslostormen, när det gäller barn?Glad

#5 Krya på dig. Här har man nästan glömt hur snön ser ut!

MagicPaws
0

#7 Vet hur det känns när ens lilla väntar små… man kan inte tro det är sant… men jag måste "varna" dig… de tårar och känslor du kände vid ultraljudet är inget mot hur mycket du kommer gråta av lycka när de små kommer till världen, tar sitt första andetag och man hör deras första skrik/pip… och känslorna är otroliga.

Min kompis fick vara med när Idril fick sin andra kull och hon kunde knappt se ungarna för alla tårar och då är det inte ens hennes katta. Flört

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Leffe
0

#8 Det är bland det härligaste ljud som finns

emiya
0

#0 Åh, avundsjuk! Söders höjder! Såå gott! Finns tyvärr inte här, möjligtvis i någon tebod inne i Göteborg…..

#5 Vilken vacker bild! Ja, snö har man inte sett på ett tag! Krya på dig!

#7 Jag håller med MagicPaws, vänta till du hör de små ljuden och håller de små liven i handen……! Ja, det är bland de mysigaste ljud som finns!