Skogås 081109
En rolig dag med mycket cornish-snack Fina bedömningar blev det också för min del.
Anthea fick sitt CAGCIB i konkurrens med AnnAlvas IC S*Godreign´s Hekate. Bedömd av Mirja Fonsén
Tapini fick ett EX1, slog sin syster S*Pontemonte´s Tiloa. Slog pappa GIC S*Spotless Qat i BIV:en och blev nominerad. Bedömd av Martti Peltonen
Grattis till fina resultat! 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Grattis till fina resultat.
Stolt ägare till tre La permer

Stort grattis Wiveka.
Maxwell fick sitt sjunde CAGCIB så nästa gång blir det förhoppningsvis titel
.
Det har varit en supertrevlig dag idag och det var det även igår.
I lördags (igår) fick Ella Ex 1 och Mäski CAGCIB.

Resultat från lördagen:
S*Lejets Distagon, CAP.
S*Avots Cello, EX1
Det var en trevlig dag och kul att få ansikten
på några till av forumiterna.

Hejsan Svejsan!
Idag var det vår första cornish utställning
. Vår S*Pontemonte´s Tiloa blev slagen av sin syrra, Tapini. Vår lila prinsessa fick dock mycket bra kritik och syrran är faktiskt ett strå vassare.
Tyckte det var roligt att träffa lite Cornish folk, samt blev helt dödskär i Tiloas pappa, Spotless Qat - vilken tjusig och harmonisk kille
.
Ja, kan sammanfatta dagen med tre ord - roligt, intressant och lärorikt!!
// Åsa
Grattis alla vinnare.
Och de som blev slagna,bättre lycka nästa gång!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
STort grattis!
#5 Hoppas du fick blodad tand som många av oss…
Grattis till alla fina resultat!
Hoppas jag får klämma in lite resultat från igår även om tråden handlar om idag 
Charlie tog sitt tredje CAP och blev därmed Premier 
och Linus fick sitt andra CAPE och blev NOMinerad samt fick en röst i panelen 

Jättetrevlig dag hade vi i lördags! Tack alla!

Grattis till resultaten! 

Grattis alla till fina resultat, både från i går och i dag! Ett extra jättegrattis till lilla skitungen Tapini och matte Wiveka för att hon tog hem BIVen och slog gammelQat, helt rätt! Undrar om jag inte blev gladare än Wiveka?
Dagen var hur trevlig som helst, lite extra roligt var det att få träffa Tiloa och hennes matte också, hoppas det blir fler gånger. Och det säger jag inte bara för att sQatten lyckades charma er. 

Äntligen fick jag också träffa S*Fulans Nils, en mysig kastratpojke som blev Premier idag.
Nisse är efter S*Spotless Mjölner och i hemmet bor också S*Spotless Nickel och S*Spotless Teskedsgumman.
Linda och Mäski ska ha ett litet extra tack för trevligt sällskap och givetvis stort grattis till certet!
Anne susade förbi några gånger, trevligt de korta stunder man lyckades få stopp på henne. Och fina Kyra visade upp sin snygga rexing.
Mina kissar gjorde bra ifrån sig, dömde gjorde Marti Peltonen och jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte kände mig lite olustig då på morgonen när vi fick veta.
S*Spotless Tosca knep EX1 före systern Teskedsgumman.
CH S*Spotless Sesam blev BIV och NOM.
S*Spotles Qat och S*Spotless Prisma tog båda sina GIC-titlar idag.
GIC S*Spotless Qat blev bästa avelshane och S*Spotless bästa uppfödning kat. III - jag är mycket nöjd med dagen.
Grattis till alla bra resultat !
Mamma Myzan sänder ett JÅTTEGRATTIS till "lilla" sonen Blauie!

Stort grattis till dig och dina vackra katter.
Stolt ägare till tre La permer

Gratulerer til alle resultater!
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

Grattis till alla fina resultat!

#12 Myzan har rätt, på mer än ett sätt med att sätta lilla inom situationstecken, dommaren tyckte att Blaui var lite för tjock för att komma i fråga för nominering
Blaui tackar för grattulationen och hälsar tillbaka till Mamma….

kan inte annat än hålla med. Grattis allihop, för även om man blir slagen av en annan kisse så är ju bedömningen det viktiga. Båda kan ju hålla en oerhört hög kvalite´och det är ofta domare önskar att de fått dela ut fler Ex1 eller cert än de får.
En fin bedömning är oerhört mycket värt.
.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Spotless, vilket resultat, massor av grattis!!! Och till alla andra också naturligtvis!!
Grattis igen,
alla lyckliga!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Grattis till alla fina katter! Wiveka, vi får stångas nästa gång på Birka. 
#17 Så sant, Kyra fick en fantastisk bedömning av Mira och jag är jättenöjd med det och lillstumpan var jätteduktig så jag tycker "ändå" att det var en bra dag. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Grattis till resultaten

Grattis till alla fina resultat
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
#20 Ja, Mira hade ju svårt att "sära" våra tjejer så hon valde på pälsen
den här gången.
Ser framemot att ses igen!! Ska du gå assistent då också? Om inte kanske vi hinner snacka lite oxå

#13 tack tack, jag saknade dig och dina katter igår! Hade sett fram emot lite vitt fluff.
Aje - 

OjojOjojOjO! Grattis allihopa till era fina resultat!

Grattis till er andra för bra resultat!!
# 6 Håller tummarna för det! 
# 8 Jovisst har man fått blodad tand
. Ska givet ställa ut henne igen. Har ju skogisar också hemma, så vi har ju varit på utställning lite då och då. Det här med Cornish är ju helt nytt för mig som sagt, och därför lite "extra skojigt" 
#11 Det var givetvis trevligt att träffa dig också, menade inte att det "bara" var roligt att träffa Qat-farbrorn 
#17 Håller helt med dig!
Grattis till allas fina resultat!!
Speciellt grattis till Charlie-pojken som blev Premier och fick fin rosett 
För mig gick det bra. Ruth (i höglöp och jätte megasur) tog sitt femte CAGCIB. Möjligen (troligen?) hade det blivit mer om hon varit samma glada katt som hon brukar vara.
Kenny ställdes för första gången som vuxen och han fick också en jättefin bedömning av Martti Peltonen. Martti älskade Ruths och Kennys kroppstyp och päls. Jättekul! Gillar Martti supermycket som domare
, men det är nog bara Ruth och Kenny som riktigt fallit honom i smaken hittills av mina kissar.
Kenny lyckades med konsstycket att rymma från bedömningsbordet men tog det med ro. Någon panel blev det inte för honom utan panelplatsen togs av en svart, svart devon.

#23 Nepp, går assistent då också, men mellan bedömningarna och panelen har jag ju en lucka.
Men håller med, vore trevligt att få lite tid till lite prat också!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

#27 men Kenny då, inte smita så där och skrämma matte….
Grattis igen…