Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 508 ggr
Moth-79
0

cornishrex och smådjur

hej!

Jag undrar hur cornishar fungerar tillsammans med smådjur typ kaniner, marsvin, chinchilla och råttor? Dvs lite "större" smådjur…

Eine
0

De vänjer sig vid allt.Jag har sålt katt till människor som har reptiler, råttor och chinchilla.Det har gått bra.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Moth-79
0

okej, va bra! Min egen erfarenhet av cornish är att de är väldigt flexibla och anpassar sig bra till smådjur, det jag mest är rädd för är jag köper en cornish och jmf den med de som föddes på 90-talet och sedan har de typ blivit helt andra katter genom avlen som bedrivits sedan dess….och kommer att vara hänsynslösa mot chinchillor….

Avots
0

Jag vet en cornish, av den "nyare" typen född 05, som bor ihop med två chinchillor och där är det visst chinchillorna som bestämmer.

Om du vill så kan jag vidarebefodra din adress till ägaren så kan du få tala med henne personligen. I så fall får du maila mig, din adress. kontaktinfo till mig hittar du på min  hemsida, där du förövrigt även hittar bild på katten i fråga, (det är Sascha hon finns under Katter-flyttat)

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min syster har en cornish av den definitivt "nya typen" som bor tillsammans med ett cuy-marsvin!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Pus-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har kanin, og han går veldig fint sammen med kattene. De fyker rundt og trives i hverandres selskap.

Har desverre ikke bilde av vår kanin og kattene, men har et fint bilde av Max og kaninen til en venninde.

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/