stamnamn - hjääälp!
Inom en ganska snar framtid (åtminstone en framtid) kommer jag 'kicka igång' min egen uppfödning. Hipp hurra, jag ska också bli uppfödare!
Det vankas stamnamn! Jag har suttit och klurat i månader och allt jag kommer på är riktiga skitförslag, på ren svenska.
Just därför vänder jag mig hit, finns det någon vänlig och kreativ själ som kan komma med lite förslag?
Det jag är ute efter är något på engelska. Lite fyndigt, lite kul sådär
Är visserligen öppen för alla förslag, för här står det verkligen still.
Jag ber er, på mina bara knän!
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Lite sent på en söndag för fyndiga förslag kanske, men vad sägs om S*Loved Curles? 

#1 Haha, du har förmodligen rätt!
Jag gillade ditt förslag, tack! 
My Lovely Cornish eller My Lovely Cats om du senare kanske byter ras eller utökar.
#3 Och så får man egentligen inte ha rasnamn i stamnamnet… 
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Ett förslag kan att inte låsa sig vid rasens kännetecken, om du absolut inte kommer att ta in en annan ras vill säga.
Jag letade(googlade) mycket på sidor som var från Cornwall..jag letade efter ett samhälle vars namn jag gillade, berg, vägar eller annat..sen letade jag även efter ord på cornish som skulle passa och till slut hittade jag Sewena.
Nu när jag även har Burma i katteriet så är jag tacksam för att inte ha haft rexens kännetecken i stamnamnet….det hade ju inte låtit så bra med en lockig burma..
Hoppas att du hittar något som du gillar…
Har tyvärr idétorka… men det låter så mysigt… Lycka till med namnet (vad det nu blir…) för jag vet ju hur spännande det är…
Vad sägs om S*SweCat?
En liten anspelning på ursprungsland.

Det namnet är upptaget av en försäljare så det fungerar inte.
Stolt ägare till tre La permer
S*Always Beloved
Om du tar det så blir det så vackert när du skriver kattnamnen efteråt.
Ex. S*Always Beloved Kira
Som om du skriver: Den för alltid älskade Kira.

Tack för förslag!
#5 Tack för tips! Haha, tänkte inte på det.
#9 Åhh… åh! Det älskade jag verkligen. Tack så mycket!!!
jag skulle föreslå att du skriver ned de namn som du tycker om, sedan så googlar du dem och ser om du får upp om det redan är upptaget, du kan också kolla på SVERAKS sida ifall det redan är upptaget, det samma på Independents sida och på CFA.
Det är lite detektivarbete, men det betalar sig i slutändan, när man inte får nej - för att namnaet är upptaget…
Även om du finner ett eget namn så kan det vara snarlikt någon annans och då kanske du inte får igenom det heller ..
Bara en tanke.
Ett förslag är att "leka med bokstäverna" - bilda nya ord menar jag - plocka lite och sätt samman.
Vi plockade från Peter, Micke och compani och det ledde till Pemicos
# 12 Det är faktiskt väldigt likt mitt stamnamn till sin princip. My=Myra Twigg=Twiggie ´s Fast det gör inget att det bara är jag nu mera som innehar stammanmet, för My=Mina också ju 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Pontemonte´s är vårt efternamn Broberg på "hemmagjord" latin
Hur går det med funderingarna??? (du vet jag ÄR nyfiken..
)