Får jag presentera min första hona :)
Ja äntligen har jag gjort slag i saken och tingat min första hona :) Hon kommer från Ingegerd som har Kazimires och är nu snart 6 veckor gammal.
Jag är jättespänd på att få hem henne i mellandagarna!
Hon kommer heta Kazimirez Kyra och hennes föräldrar är Mamgårdens Nicoletta och Kazimirez Holbrook.
Lilla K (som hon heter just nu ) är Svartsköldpaddspotted, och ja jag har nu blivit övertalad att alla färger är solida så länge det inte finns vitfläck *fnissar* (jag är ju annars djupt rotad i att finna en solid solid färgad tjej och inte möstrad eller sköldpaddsfärgad)
Så nu har jag slagit till på allt
både solid, padda OCH mönstrad *fniss*
här kommer en bildbomb på Lilla K 5 veckor
Lilla k och kompisen ( ej samma kull) Lilla L.

Åh, grattis!! 
Så otroligt söt hon är!
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Oh, en så gullig en!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Men va - jag som trodde att padda är en synonym på hona?
Grattis till lillusen - hon har just den lilla glimten i ögat, som ma blir kär i…

Grattis! vilken sötnos, det är ju så man blir sugen själv på en liten till
Jättegrattis till den lilla sötnosen!! 

Vad söt hon är
Grattis till tjejen!
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
Tackar allihopa ,jag är liite nervös on hur Sture kommer reagera, han är ju uppvuxen med hundar och beter sig mer som en hund än katt hemma
så jag hoppas han är snäll mot henne när hon kommer :)
Jippiiiie vilken padd-nos! Hon är urgullig!
# 11 Sture har ju träffat flickor också. Hoppas att han inte tror att syftet med hennes ankomst är att han ska få förlusta sig på henne.. Hihi! Är han kastrerad nu eller ska han få en kull med henne i framtiden? *nyfiken*
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#12 han är inte kastrat utan syftet är ju att han ev. skall vara den tilltänkta till frökens första kull när hon är stor nog OM jag anser att han passar henne och om han håller sig och inte börjar strila.
Han och jag har en deal
OM han börjar strila så åker kulorna fortare än kvickt
. Sedan så kan det ju vara så att de inte fenotypiskt passar varandra och då letar jag efter annan hane.. men det är det alldeles förtidigt att fundera på nu.. Det enda jag har kollat just nu är att de stamtavlemässigt inte är nära besläktade :) ( och så ser hon ut att ha mycket bättre öron och haka än Sture mannen och det är ju positivt )
jag har ingen brådska och tiden får utvisa om lilla K blir min första avelshona eller "bara" min första kel och sällskapshona 
Men jag har sett henne och kännt på henne och hennes mamma och Pappa så det känns ljust i allafall nu .

Men vad roligt! Hon ser helt bedårande ut. Risken är nog stor att Sture till en början tror att det är en liten partner som flyttar in,
en får väl hoppas att han snart fattar att han måste ge sig till tåls lite och att det bara är en liten kattunge han fått hem. Hoppas att det funkar, snäll kommer han i vilket fall som helst att vara.
Grattis till lilltösen.
Stolt ägare till tre La permer
# 14 jag ska ha ett allvarligt snack med Sture innan hon kommer hem så han förstår att det är hands off som gäller tills matte säger nått annat (kanske måste installera lite nätdörrar och sådant för säkerhets skull)
Här ska det inte rullas i halmen utan min tillåtelse 

en liten extra bild på en supersöt prickig mage!
#15 tackar :)

#16 jag är helt övertygad om att du kommer att ha full koll. Vet ju själv att det kan gå hur bra som helst med vuxen hane och bebishona, men även hur svårt det kan vara.
# 16 Jag tror att det kommer att gå bra. Det kan dock hända att hanar så att säga våldför sig på små kattungar, tyvärr var det det som hände när Elvira kom hit, och det var bara att separera dem. Hon är fortfarande väldigt skeptisk till katter hon inte känner, och den hanen som förgrep sig på henne kan hon aldrig acceptera. Jag hoppas dock att du lyckes bättre än jag, och jag tror att du kommer att göra det. Sture verkar vara en snäll katt!
(det var visserligen min hane också…)
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Ett jättegrattis här med
Jättefin liten tjej
Grattis!!

Grattis till den otroligt söta lilla K! Då får vi varsin Kyra då, jag har ju redan en här hemma. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Ja jag funderar på vad hon skall kallas,, men det är svårt när man inte känner hennes personlighet än, så än så länge får det bli "lilla K" så får vi se om hon känns som en Kyra eller ev. en Mynta hm eller en Pixie kanske
Ja jag kan inte bestämma mig
det ska bli så spännande !
och tack allihopa för era vänliga ord, Jag tror hon kommer bli en superjänta när hon växer upp!
jag lovar att posta uppväxtbilder framöver