Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 5408 ggr
RexAngel
0

Besökte S*Änglarnas

Var och besökte Frida som Har uppfödningen S*Änglarnas:)

Trevligt var det och underbart fina och gosiga katter fanns det:) Min absoluta favorit är Fire.. Sååååå snygg

Men inte nog med det… en hane är ju kvar till salu och den blev jag ju självklart erbjuden att köpa åhhhh… Och det hanen är grymt snygg i mina ögon:) Vil HAAAA……

Tar jag hanen så ska jag på utställning med honom och kamma hem priser hahahahaha….

Trevligt hade vi med kaffe och goda bullar, en rex fröken passade på att smaka på en liten bull bit:)

Tja blir det katt så flyttar han hem till oss på söndag:)

Ska vara EXTRA go mot gubben i helgen hehehehe……

Kram Frida:) vi ses

AnneAlva
0

Vad roligt att du har hittat en katt som du gillar, hoppas gubben din känner sig generös. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

citrina
0

Men det är ju fantastiskt! Kul också att du genast hittat hit och kan dela med dig av dina erfarenheter. Det där "internet" är en sån piffig uppfinning, eller hur?! Lycka till med din nyfunne vän, finns inget bättre än en hårig nuna som stryker sig mot en på morgonkvisten. När du shoppar katt så var bara noga så att alla papper blir ordentligt ifyllda och inskickade, även dem i A5-format. Det är ju så mkt som ska skrivas hit och dit och det är lätt att man lyckas glömma nån liten lapp som kan synas obetydlig i sammanhanget, men det är som bekant de små sakerna här i livet som gör hela skillnaden :-)

zieko
0

Grattis.. Han är en fining i stora mått. Nog tror jag att en sådan etablerad uppfödare vet villka papper som ska skrivas..

Lycka tillKyss

citrina
0

Ja det är mycket man tar för givet här i livet. Solen är gul och jorden är platt och andra självklarheter.  Glad

zieko
0

Du behöver inte vara spydig.. eller tror du jorden är platt..Tyst

Jag vill bara önska henne och hennes vackra katt lycka till. Dina undertoner kan du ta via pm..

Leffe
0

Tror att de flesta lär sig allt eftersom de får rutin på saker och ting, gäller nog både pappersexercis och annat.

Jag har till och med lärt mig att jorden inte är plattGlad

citrina
0

# 5 Det är klart jorden är platt, det kan ju vem som helst konstatera som har ögon att se med.

Glad

citrina
0

#6 Ja det är inte lätt med alla papper som ska fyllas i och skickas in, det är ju det jag säger. Man kan ha behövt hålla på några år innan man får rätt på det.

Leffe
0

#7 Då får du inte gå för långt för då blir det fritt fall.Skrattande

#8 Ja. Svensk byråkrati

citrina
0

#9 Som tur är verkar det vara en bra bit till kanten.

Visst är dom kinkiga på SVERAK, varenda blankett måste fyllas i på sitt speciella sätt - att man inte bara kan få göra lite som man känner - det skulle ge lite mer edge.

Leffe
0

#10 Tycker det skulle räcka med ett papper för alla uppgifter för inskickning till SVERAK. Ännu bättre ett formulär som bara är att fylla i från A-Ö och som är juridiskt bindande

Anglarnas
0

Ja. Tack för sällskapet…. Men Fire är omplacerad :)

Kan det vara Red-Hot du menar? ;)

Citrina, tack för din omtanke, vid detta laget har jag lärt mig den hårda vägen att lägga särskilt stor vikt vid "pappersexercisen". Dessvärre hindrar inte det skrupelfria människor från att kringgå avtal genom att ta sig in från sidan och då är det i slutänden vad man kommit överens om muntligt som har störst betydelse, helt enkelt vilket virke man är av rent moraliskt och inte juridiskt. En annan sak jag lärt mig den hårda vägen.

Ett litet tips är att du kan ladda ned Sveraks ägarändring i A4 på deras hemsida.

citrina
0

Men det är ju så praktisk att de skickar hem dem tillsammans m stamtavlan så man slipper ladda ner. Och det behövs ju bara ett exemplar per katt. De kanske var många som glömde att skicka in just ägarändringar och så vill de underlätta för dessa. Mkt omtänksamt av SVERAK.

Pemicos
0

Hej RexAngel - hoppas att det går vägen och att han flyttar till er - du gör ett gott val.

Citrinas inlägg om papper osv tycker inte jag att du skall oroa dig för, ta dessa utalanden med en nypa… tror för övrigt att du vet hur både solen och jorden ser ut.

har själv två katter från Änglarna´s och där finns inga oklarheter eller borttappade papper - har inte heller oroat mig - vi har två fantastiska katter.

Lycka till

citrina
0

Så du tycker inte att de är så viktigt att man kollar så alla papper är ifyllda och inskickade då antar jag. Jag var hos veterinären idag och besiktiga våra små troll och han bad mig dubbelkolla allt så inget blivit missat. Tycker jag är utmärkt eftersom jag personligen tycker att det är onödigt med extrajobb.

Clee
0

#15 Det beror väl också på vilken deal man har med köparen. Jag vet uppfödare som tillämpar halvfodervärdsavtal med reducerat pris för katterna och bibehållen avelsrätt så länge katten är okastrerad, just för att det inte finns något reservregister inom SVERAK längre. I ett sådant läge ska ju inte ägarskapet överföras eller skickas in förrän katten är kastrerad, i enlighet med köpeavtalet. Är det ett vanligt köp det rör sig om är det ju en annan sak. Osv.

chikan
0

Men för i helvete. Jag trodde vi hade rett ut det här en gång i en annan tråd!? Shit pommes frites. Nu blir jag less i överkant. Jag skiter i era små dispyter. Ni får gärna hålla dem för er själva, eller om ni inte kan hålla er - maila varandra. Kräks inte ur er spydigheter, hintar och slag under bältet åt höger och vänster i ett öppet forum. Ni är patetiska.

RexAngel - Jag hoppas du hittat din drömkisse! Och att "gubben" din är med på noterna. Glad

Pemicos
0

Chikan - trist att du uppfattar detta som en dispyt - för mig är det något annat - som jag sa hoppas Rex Angel beslutar och köper den katt som känns rätt.

Under bältet förstår jag inte då det där finns annat än det som dryftas i denna tråd.

Forum är intresanta då dår blottas åsikter - inte bara grattis och jippippip - Åter önskar jag RexAngel lycka till och oavsett vad VI andra tycker är det säkert ett rätt beslut.

Clee
0

#17 Hjälp vilken attityd! Och vilket baksätesmodererande (eller är du moderator? I så fall kanske det är bättre att motivera dina inlägg på andra  sätt än att du personligen inte gillar vad som skrivs; forumet finns ju inte för dig allena…) Håller visserligen med om att inte särskilt subtila pikar kan tas på annat vis men det kändes lite som att skita dig själv i handen att skriva som du gjorde; den med taskigast attityd är ju du.

Catwoman
0

RexAngel. Du har fått kontakt med en uppfödare som du tycks gilla och lita på .Om du köper katten av den uppfödare så är det med den uppfödaren du förhandlar med och inte alla uppfödare som skriver i den här tråden och där många verka lida av den svenska avundsjukan. Så kom ihåg du gör affären med din uppfödare inte alla andra här. Själv är jag på gång att skaffa katt nu, men kommer varken tala om varifrån den kommer eller vad den heter här. Då får man väl bara läsa mer av avundsjuka uppfödare.

RexAngel lycka till med dit ev kattköp

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

EvaG
0

#0 Lita du på din uppfödare som du valt. Bryr dej inte om allt som skrivs här. Det finns alldeles för många besserwisser som tror att de nästan är gud själv. Instämmer helt med #20. Den svenska avundsjukan är vida känd.

Lycka till med din eventuella blivande katt.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

citrina
0

Ja TS litar helt säkert på "sin" uppfödare vilket man absolut måste göra. Förtroende och öppenhet är A och O.

Nu verkar det ju inte som att Frida är någon ny bekatskap för TS eftersom hon vistas även på andra "Rex-ställen" här på internet. Men rexvärlden utanför Änglarnas verkar inte vara speciellt intressant för TS eftersom trådar som berör Änglarnas är de enda hon väljer att skriva i.

Men vi har ju alla våra olika intressen. Nu ska jag gå och mata mina egna små troll och sen blir det målarfärg resten av dagen.

RexAngel
0

TACK ALLA för lyckönskningarna Jag litar på Frida och jag ville verkligen bara berätta att jag hittat en urläckerkatt och att besöket hos Frida var toppen. Hade gärna sluppit vissa inlägg.

Jag hämtar katten på Söndag och är alldeles SUPER lycklig:)

Kort kommer jag att lägga ut i veckan:)

Kram kram till Frida:)

RacerDonnans
0

#23 Grattis till din nya kompis. Ni får säkert härligt tillsammans. Förstår att du längtar nu och jag ser fram emot bilder framöver.
Ha det fint!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Pemicos
0

#23 Grattis - han är läcker

cherish
0

#23: Även jag instämmer i grattis och lycka till! :D Minns hur det kändes när man väntade på sin kisse och förstår att du längtar!! Vill oxå gärna se bilder, Frida har verkligen fina katter!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Bino
0

stort grattis! det ska bli jättekul att få se lite bilder, lycka till! Glad

MyTwiggs
0

TS: Grattis till din fina katt! Du kommer nog att ha många härliga cornishår framöver!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AmazingNature
0

Stort grattis!

Jag väntar själv på att få hem min egen lille goding imorgon Cool

AnneAlva
0

Grattis till det lyckade övertalandet av gubben. Skrattande Jag säger som cherish, det är något speciellt med att vänta på att få hem en liten krullkatt, tiden kan inte gå nog fort!

S*Godreign's Cornish Rex

[Wiveka]
0

Grattis till katten! Det blir nog flerFlört

miano
0

Grattis till er nya familjemedlem!

Här tycker vi om massor av bilderGlad

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

chikan
0

Jag är inte intresserad av att försvara mig eftersom det ändå inte kommer uppfattas på rätt sätt med tanke på hur ni valde att tolka mitt inlägg ovan. Men skitit i handen eller inte så står jag för vad jag skrev. Nu avslutar jag mitt medlemskap på det här forumet. Tack för mig! Det har varit trevligt så länge det varade. Ha det så fint i framtiden allihop.

Ett litet tips från coachen: Det är precis sådant här beteende som en del av er, ingen nämnd ingen glömd, visat prov på som gör att "vanliga" människor tycker att kattuppfödare inte är riktigt kloka… ifall ni undrade. Skrattande

Jag har bättre saker för mig i livet än att bli missförstådd av människor som är energitjuvar och bygger upp sin egen självkänsla genom att trycka ner andra.

Catwoman
0

Som icke uppfödare så lämnar jag också den här här sajten. Det finns andra sajter här med bättre ödmjukhet

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

rexning
0

Jag lämnar också sajten nu. Har tappat totalt intresse för Cornish Rex i Sverige med sådana uppfödare

LinnB
0

FörvånadFörvånad Vilar det någon förbannelse över trådarna om nya rödvita killar? Kafferepet! En reminder! (OT, jag blev bara lite bekymrad)

#0 Ett stort grattis till den lille! Ser fram emot bilder! Glad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

EvaG
0

Ni som lämnar sajten ska ni verkligen göra det för uppfödare som tror att de är gud själva och tror att de vet bäst när de egentligen inte vet någonting i alla fall visar de inte att de kan något utan bara kastar ut dynga på dem som går i deras väg både andra uppfödare och icke uppfödare. Ju fler av er andra som försvinner härifrån desto mer kommer vi ifrån grunden av denna sajt. Detta står under "Om sajten":

"

Sajten där lyckliga och stolta ägare, uppfödare och/eller utställare av kattrasen Cornish Rex kan samlas och dela med sig av sina kunskaper och idéer. Sajten är självklart även till för dig som är intresserad, men ännu inte ägare till en Cornish Rex. Här kan vi diskutera rasens dåtid, nutid och framtid.

Här är det meningen att vi ska kunna få hjälp av varandra när det gäller allt om Cornish Rex. Erfarna uppfödare och nyblivna ägare har lika stor betydelse på sajten. Tillsammans kan vi skapa SAJTEN för vår älskade och fantastiska Cornish Rex."

Och ju fler av er som försvinner och känner er besegrade av dessa envåldhärskande uppfödare desto längre ifrån grundtanken kommer vi. Kom igen i stället och besegra det onda genom att helt enkelt nochalera dem. Skriv inget i deras trådar. Vi gör andra trådar i stället. Skriver de i dessa trådar hoppa bara över det inlägget och svara på inlägget ovanför. Strunta helt enkelt i deras kommentarer. Behandla dem som luft. Vi måste besegra det onda och få tillbaka den rätta stämningen. Det får vi inte om vi lämnar sajten.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

citrina
0

Nej, är ni seriöst intresserade av rasen och av att diskutera så stanna kvar! Är ni däremot bara intresserade av att skriva två inläg i en tråd för att skapa debatt så är det nog en god idé att skriva vidare nån annanstans.

Vi är här, eller bör vara här, för att Cornisharna är ett intresse, en passion rent av för vissa. Att vara ärlig med sina avsikter är det viktigaste, och då kan och ska man också vara kritisk.

breeder
0

#37 Detta var ett av de bästa inläggen jag läst härinne på väldigt länge. Hoppas många kunde följa dessa goda och fina råd.

Tycker att den här tråden och många andra genomsyrar att det talas vid utanför sajten, men råd att gå in där och där, svara på det….Det syns igenom många gånger detta fenomen. Att det finns en röd tråd mellan vänner. Detta vet jag då jag också fått telesamtal att gå in och svara si och så på trådar

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 37 Kan bara säga: WORD! Jättebra skrivet!

# 39 Jag har också fått sånna telefonsamtal och PM, men jag är ingen marionett och jag lägger mig inte i sådant jag inte är inblandad i, däremot deltar jag gärna i diskussioner på det principiella planet! Skrattande

Lägger in en liten påminnelse till er alla:

www.mytwiggs.com

citrina
0

Men det är ju inte klokt att vissa försöker styra andras åsikter på det viset, nu blir jag faktiskt obehaglig till mods.

Kakan ser jättegod ut!

AnneAlva
0

#37 Bra skrivet Eva och du har en viktig poäng!

#39 Vet att det förekommer och det gör mig lite uppgiven. Men jag säger som MyTwiggs, jag är ingens marionett och kommer aldrig att bli. Jag står för mina åsikter och om ingen annan tycker som jag så står jag hellre själv.

S*Godreign's Cornish Rex

Elica
0

# 38 Och kan du berätta vad var dina "ärliga åsikter" i början av trådet - annat att picka på andra uppfödare? 

OM det inte var din åsikt, har du uttalat dig lite för kryptiskt - och i lite för många inlägg.Flört

Jag tycker att det vore en bättre vis att visa sitt "intresse, en passion" genom positiva inlägg än genom att försöka trycka ner andra - som jag med läser dina inlägg. 

Som en ickeuppfödare av cornish (och icke-svensk), skulle jag inte har reagerat på det här annars, men ditt senaste inlägg visar så tydligt, att du inte "känner till" dessa, som har tagit illa upp. De som du så glatt visar ut från detta forum, är klockrent människor som aldrig  skulle "skriva två inlägg i en tråd för att skapa debatt", de är människor som under de senaste åren har via sina inlägg visat en enorm tillgivenhet till sina katter - och som jag aldrig har sett att skriva inlägg som sårar - eller kanske skulle du kalla det "kritisk"?

Det är tyvärr så många unga människor, som tycker att kritik är synonym för elakt…

Men kanske "ni passionerade uppfödare" vill ha alla "vanliga" cornishägare bort från forumet?  Men kom ihåg att detta är en plats, varifrån många människor hittar också sina kommande katter - söker sina uppfödare. Och så roligt som det är att "diskutera" fritt - samtidigt gör ni också reklam för er själva. Inom hela Norden (och lite utöver det också).

Tyvärr har jag råkat på - när jag har sökt avelsdjur utomlands - att  jag har fått köpa avelskatter på de villkor att jag INTE kommer att sälja avkommor till Sverige, för dessa uppfödare vill inte bli inblandade med häftiga internettdebatter när svenska uppfödare skjuter för fullt (på andra forum, med andra ras ).

Det är så lätt att smutsa ner - och så svårt att reparera  i dagens öppna internet värld. Kom ihåg att många utländska uppfödare som inte själv kan svenska har kontakter som kan det.

citrina
0

De inblandade/insatta i fallet vet exakt vad som avses.

Att skapa en profil för att pusha för sin kompis, på två forum, och inte intressera sig för ngt annat än dessa ämnen, har i mina ögon inget att göra med glädje över att man ska köpa katt. Det skrivna ordet har sina begränsningar men det är så jag tolkar det, och jag känner inte för att stryka troll medhårs.

Eftersom TS raljerar med sina kommande utställningsframgångar tex så raljerar jag med fakta tillbaka - för jag kan inte se att det inlägget var ärligt menat. Så cynisk är jag.

Spotless
0

#35 jättetråkigt att du känner så, men försök att komma ihåg att alla uppfödare inte fungerar på ett och samma sätt, lika lite som någon annan "grupp", vilken som helst, gör det. Jag blir faktsikt rätt illa till mods då jag läser både här och där om uppfödare som gör si och uppfödare som gör så… och att vi alla på något sätt verkar klumpas ihop och bli en enhet.

Till viss del förstår jag chikans frustration, just detta ämne mellan tidigare nämnd uppfödare och papper som skickats in eller ej har ju ventilerats i en annan tråd. Varför ta upp det här också?

Elica
0

Citrina: jag har trott att det bästa sättet är att inte svara om man tror att någon är troll? Du har hållit denna tråd levande - skulle jag sen tolka att du är på trollens sida? Om jag var lika cynisk som du påstår dig vara.Tungan ute

citrina
0

Du har rätt troll ska tigas ihjäl.

MyTwiggs
0

TS Jag hoppas att du kommer att posta nya trådar här och berätta om din nya katt! Jag tror att han kommer att bli en helt fantastisk katt, och vad gäller utställningsframgångar så är dina förhoppningar säkert inte orimmliga! Jag har själv sett många otroligt fina katter från S*Änglarnas, och din kille är nog inget undantag!

Lycka till!

www.mytwiggs.com

AmazingNature
0

Alltså jag är kanske dum eller vad , men jag förstår ingenting!!!! Varför en sån stämmning. Varför är ni irriterade på TS inlägg… Jag måste ha missat något eller tydligen kan jag verkligen inte läsa mellan raderna på svenska Obestämd

Denna kommentar har tagits bort.
breeder
0

Griilby?

MagicPaws
0

Ids inte ens kommentera vissa inlägg här men ville ju ändå gratta TS till sin nya kisse och önska lycka till!!

Kyss

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Eine
0

Kan man inte bidraga med ngt positivt själv, kanske man inte ska klaga på hur en tråd utvecklasObestämd…bara en fundering jag fick när vissa nya/gamla ruttnar på enstaka insändareTyst och inte vill vara medlem här längre….FörvånadVarför inte hjälpa till och vända en dålig stämning?Allt blir ju vad vi alla gör det till.GladHar jag bara fel nu?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AmazingNature
0

#53: sorry men visst klagar jag på hur denna tråd utvecklas… är det så konstigt?

Eine
0

#54 Övervägande är faktiskt positivt,Gladbara ngn enstaka skribent som drar ner det lite.Varför inte låta det trevliga och positiva gå in och skippa det andra?ObestämdSom ngn skriver, så kan man tiga ihjäl(i sitt tycke alltför dumma/elaka/onödiga) kommentarer..Glad

TS är lycklig för sin katt, det är väl underbart!

AmazingNature
0

#55 ja egentligen har du alldeles rätt…Glad (det är bara att jag blev så förvånad över det hela)… Förvånad 

Hur som helst : jag som är nu lycklig ägare av den aktuella kattungens bror vet precis hur lycklig man kan känna sig över en lite ny röd-vit vän. Kyss

Eine
0

#56 Grattis till dig också!Ja ,det är såååå lätt att bli lycklig med CRX!Skrattande