Flyttdags....
Ja så var tiden inne för de små att lämna boet. Ett lätt vemod har sänkt sig över huset. De kommer att få toppenbra hem vilket jag glädjer mig åt men de kommer ju inte att bo här längre….
Robin tog flyget till umeå med sin nya Husse igår, hemma vankade nya matte av och an. De var uppe mitt i natten så jag väntar nu spänt på info om hur det gått.
Och de andra två grabbarna flyttar idag. Lille försiktige John och spinnmaskinen Will. Tur att jag får behålla lilla tjejen.
Fast lite skönt ska det bli med mer lugn och ro - men bara lite…
Bild: Oj vad det regnar! Gårdagen var ingen solig dag och kisarna blev helt tagna av hur mkt det kan plaska….
(Marion Robin Will, och mamma Ika i bakgrunden)

Usch, det är jobbigt när småbarnen flyttar.
Men det kommer ju att bli bra, man får trösta sig med det. Tur ändå att du har kvar lilltjejen!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Vilka härliga bilder i det lite mystiska ljuset… eller mörkret… De är så söta, dina små, och jag förstår att du håller hårt i flicksnuttan!
Det kommer nog att bli så bra för de alla!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Tack! Ja jag trodde inte det skulle kännas så i hjärteroten… Den här gången fick jag iallafall behålla en, det kan man ju inte göra varje gång. Jag kanske inte klarar av uppfödarlivet.
Men samtidigt är det ju så härligt när man hittar bra hem - man får mail om hur de förberett med klätterträd och mat och leksaker och hur de längtar tills dagen är inne. Det är ett stort värde i att se hur mkt en liten skruttkatt kan betyda :-) Har förberett flyttpåsar till dem med lite bra att ha-saker och sånt finner jag stort nöje i - sambons kommentar "att du bara orkar…". Här kollar Marion in ett flyttpaket - och satte tänderna i Att-ha-katt-häftet, 4 fina hål i omslaget…
Visst är det tufft när de små flyttar
. Men som tur är ha du ju kvar en av de små.
Saknar själv min tre musketörer, men jag kan glädja mig åt att alla tre har fått fantastiska hem där de blir ompysslade.
www.rexmyntas.com
Tuffa dagar - men vetskapen att de kommer till bra hem underlättar. Fin bild med kisse och flott flyttpaket - kniper i hjärtat.
Kul att en stannar - ser fram emot att få se mer av henne.

Tack så mycket! Jaa det är verkligen kul när de får bra hem, och man känner sig stolt att kunna tillhandahålla så trevliga individer och att de nya ägarna blir så glada.
Nu när jag lämnat av dem känns det lite bättre. Will och John fann sig till rätta med en gång och lekte och for rudor, testade att kissa på lådan och åt av maten - stencoola helt enkelt. Och nyss fick jag SMS med en bild där de sover i nya mattes knä.
Och nu kan jag ju introducera lilltjejen till vår säng
Inte velat ha alla ungarna i sängen med tanke på kissrisken. Men nu så får hon flytta till sängen - mamma Ika bor ju redan där i sin Pemicobädd - eller rättare sagt, där pemicobädden är, där är Ika. Kanske får beställa en ny, strl större till utställningsburen/att ha till fint.
Självklart får ni se mer av henne - Ädelkatten kanske?
Nu ska jag ta m katterna och gå och lägga mig nån timme - jobbet väntar senare ikväll/natt.
Visst är det vemodigt att bli av med de små, men skönt ett tag samtidigt. Det är toppen att de får bra hem
Visst det är vemodigt, men kanske också skönt att de fått nya och bra hem?Så känner iaf jag.
Och så får man ju ev lite tillbaka en del för alla utlägg man haft..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora