Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettfärger-och-färggenetik
Läst 2686 ggr
warcloudd
2008-11-02 10:10
0

Hej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart är det dags att köpa en liten sötnos. Just nu känns färgen svart smoke bäst. Men ser  dom alltid likadana ut då? Inga oika teckningar, färger som råttor tex, black hodded.
Eller kan det vara grund färg och sedan teckning?
Skulle inte någon kunna skicka massor av bilder på svart smoke missar?:D

rexmamma
2008-11-02 10:40
0

Oj, det är ju en bild på vår Phoebe Skrattande

Om en smokekatt är tecknad så kallas det silver.

Inte superlätt att hitta någon smokekattunge….

MyTwiggs
2008-11-02 10:48
0

TS: Hmmm… Menar du att du vill ha en svartsmoke med vitfläck kanske?

Du har då hittat en bild på ett riktigt praktexemplar! Phoebe Kyss Håller med om att svartsmoke är fint, men det är inte lätt att hitta kattungar med den färgen. Lycka till i ala fall!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
2008-11-02 11:18
0

Jag har en kull på jäsning just nu och den blivande pappan är en svartsmoke men jag kommer inte att få svarta kattungar utan det blir röda eller crem hanar och alla honor blir paddor och med smoke kan det ju bli.

Stolt ägare till tre La permer

AnnaS
2008-11-02 11:21
0

Jag har en svartsköldpaddsmoke och vit hona, IC FIN*Darling-Isis' UnderPressure heter hon.

Eine
2008-11-02 11:25
0

Svartsmoke är *gråsvart* det är enda varianten.Här är min S*Gaohs Matador .

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Zootz
2008-11-02 12:01
0

Kul att du gillar svartsmoke. I min senaste kull hade jag 2 svartsmoke och en svartsilvertigre. Har haft övervägande smoke i mina 3 senaste kullar och fler lär det bli. Har en hona som är smoke som ska ha ungar nu i början på december, kattungarnas farfar var svartsmoke. Har även en hona som ska ha ungar kring jul, som också förväntas få smokebebisar. Gör gärna ett besök på min hemsida för att se tidigare och kommande kullar.

Har en 12 veckors kattunge nu som visseligen är registrerad som svart med ev är han en svartsmoke, han är silverfärgad i nacken och hans päls är som en persikas, så jag antar att jag inte kan vara 100% säker, även om det lutar åt att han är svart. (se bild)

www.calistas.se

rexmamma
2008-11-02 12:07
0

Phoebe har fått smokesonen Tony. Här en bild på honom när han var 16 veckor. Den andra katten är hans svarta brorsa Dave.

rexmamma
2008-11-02 12:22
0

Nu efter 7 månader har det visat sig att syrran Cindy är svartsmoke och vit. Vi har reggat henne som svart-vit.