Jag har blivit mormor
Vill bara skryta med att kl 23.44 den 30/10 blev jag stolt mormor till en flicka på 3635gr och 52 lång.
Jag hade förmånen att få vara med på mitt första barnbarns förlossning, min dotter och hennes sambo ville att jag skulle vara med.
Vattnet gick 22.10 den 29e och dom fick åka in vid halv ett på natten och jag ringdes in vid tio på förmiddagen.
Allt fortlöpte super bra fram till slutet förutom att dottern var så slut att hon svimmade emellan åt , bebisen började då må dåligt och satt fast, barnläkaren och förlossningsläkaren kom och akut så satte dom sugklocka sen började kampen.
Läkaren sa att det går inte, dotterns bäcken var för trångt och bebisen låg inte rätt, jag och dotterna sambo var dom som puschade och höll i dottern när hon skulle krysta, läkaren drog med spjärn från sängkanten och det tog nästan tio tolv minuter MED dragande, lirkande innan huvudet kom ut. Och sen tog det nån minut till innan hon var ute, barnläkaren gick iväg med henne men hon mår bra efter alla omständigheter likaså min dotter =)
Lilla bebisen låg inte alls som bebisar ligger när dom skall födas och hon låg med en liten arm uppe vid ansiktet, inte undra på hon varken kom fram eller tillbaka utan hjälp =)
Jag är sååå stolt över min dotter och så stolt över mitt första barnbarn.
Välkommen till världen lilla Nellie 
Grattis Grattis Gratti!
Här krävs dagens nos!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Grattis, grattis!
Vad skönt att det gick bra trots lite dramatik på slutet. 

#1 Nosen är nästan lika söt som Nellies näsa, sdär pussvänlig =)
# 4 Jajjemen! Det finns inget mer pussvänligt än bebisnäsor och kattnosar! 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Grattis!! krama om dottern och barnbarnet!!!
Grattsi MariaT!! Kul att du kan titulera dig mormor nu. All lycka till er alla.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Grattis mormor
Grattis!:D

Grattis, vad roligt!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Grattis
Stolt ägare till tre La permer
Åååå underbart! Grattis!!! 
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Grattis till barnbarnet och nya titeln Mormor 
Grattis Grattis! 
Grattis!

Grattis! Vilken underbar upplevelse att få vara med, jag förstår att du känner dig stolt!
Grattis. Det är helt underbart att bli mormor. Blev själv dubbelmormor i augusti.
Grattis grattis!!!
Men visst är det nåt visst med små liv som vinkar hej till världen när dom kommer ut?! (Sen att det ställer till besvär för deras arma moder är ju en annan femma) Min son hade också ena armen över huvudet ;-) Tjena mors!
Grattis kram!

Tack allihopa, vi har varit uppe och visat mostrar och morbröderna underverket och dom är bara såååååå förtjusta, ja morfar han hade minsan tåren i ögat när han tittade på barnbarn men kunde knappt hålla dom tillbaka när han kramade om dottern och sa att han är så stolt över henne. Hon vandrade från famn till famn och plirade bara med sina små ögon, hon undrade nog vart hon hade hamnat =))
Massor med bilder är tagna så en bild i morgon ska jag nog få in här =)
Grattis ! Det är något särskilt med barnbarn!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Grattis till barnbarnet.
Det sägs att förrätten är kärleken. varmrätt barn och efterrätt barnbarn.
Bild på farmors gullunge. Hon är två och halvt år.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Grattis grattis! :D Vilken underbar upplevelse du fått vara med om!!!
Min mamma säger alltid att barnbarnen är livets efterrätt (ungefär som du Tatsja skriver) och så är det nog. Att vara mormor/morfar/farmor/farfar är nog ännu härligare än att vara förälder för på nåt sätt får man MER tid över för barnbarnen än barnen och kan koncentera sig fullt på dem.
Önskar dig varmt lycka till i den nya rollen som mormor!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Vilken gullesnutt.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Stort GRATTIS!!! 

Grattis