Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkattungar-till-salu
Läst 595 ggr
Lofn
0

Lekkamrat till Lovis sökes

Hej allihopa!

Äntligen har jag och sambon fått tag på en större lägenhet som vi flyttar in i lagom till jul Glad

Därför tycker vi det är dags för vår lilla Lovis att få en lekkamrat! Vi letar efter en hanne, gärna blå/blåspotted då jag verkligen fastnat för den färgen! Ålder spelar inte så stor roll, det viktiga är att det är en lugn och snäll katt (Lovis är kan vara lite dominant Obestämd)

Det vi kan erbjuda vår nya familjemedlem är massa kärlek, mycket tid, långa utomhusvistelser, även på landet, och en underbar kompis!

Så vet ni nån trevlig katt/kattunge i Stockholmstrakten hör gärna av er!

Medea
0

Lycka till med att hitta en lugn Cornish. Flört

Undrar om inte Wivecka här på forumet har något blått kvar?

AlexH
0

jag tror att Wiveka på pontemontes har en blåspotted hane kvar som är född i juli, kolla in hennes hemsida

www.pontemontes.se

mvh

Alex

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

[Wiveka]
0

Nej, han har flyttat idag, till Nynäshamn. Han blir kusin till Tummelisa och TummelitenGlad

Rexjen
0

#3 Vad roligt att han har fått ett nytt hem lilla finingen. Blev helt kär i dina randiga blåbär, speciellt lilla racerråttan!Kyss

miano
0

Lycka till med att hitta en katt!

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

MyTwiggs
0

Lycka till! Ni kommer säkert att hitta drömkatten!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Spotless
0

#3 OJ! Blev det hos Helena han hamnade till slut? Lilla kusinen, då lär man få se honom även i framtiden. :)

AnneAlva
0

Lycka till med att hitta en perfekt kompis till lilla Lovis!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Ozons
0

Hej!

Tänk på att Lovis är B-blod och att om du vill para henne med en hane så måste han oclså vara B-blod (iaf så förenklar det det hela)

Ha det bra!Glad

MyTwiggs
0

# 9 Hmmm… Fattade inte för att det var en hane till avel i första hand som efterfrågades… För om så är fallet så är det ju färre katter som är lämpade. De kanske ska leka andra lekar? Flört

www.mytwiggs.com

Lofn
0

#9&#10 Nej här ska de inte lekas något sådant Flört Hannen ska kasteras om han inte redan är det. Vi är inte mogna för en fertil herre i detta hem! Det räcker med det lilla hormonstinna monster vi har, hehe!

MyTwiggs
0

# 11 Skrattande Tur att det finns andra roliga lekar Tungan ute

www.mytwiggs.com

Lofn
0

Precis! Och det är svårt som husse och matte att ensamma räcka till som kompis till en liten vild-rex Rynkar på näsan 

Lovis behöver verkligen någon katt-kompis att leka med! Var tidigare i tron om att katter är ensamdjur men just rexarna har ju ett enormt behov av social stimulering…. Skulle därför va SÅ kul att ha två små vildbasar Flört

MagicPaws
0

Ja kan bara önska lycka till med sökandet.

Har själv bara en hona till salu och bor i norrbotten så det blir lite för långt. Och fel färg :P

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Lofn
0

Jag tittade faktiskt på henne! Hon är himla fin! Ska faktiskt till Umeå imorgon, har släkt både där och i Piteå Skrattande Skulle jag bara liiiite längre upp hade jag nog svängt förbi och tittat på henne! Favvofärgerna är blått och just dom där "creme" färgade (vet inte vad betäckningen heter)

MagicPaws
0

#15 Hehe okej coolt. Ja hon är Rödsilvermaskad. Envis som få och full av både krull och bus Tungan ute

Dolleminas
0

#15 och #16 lite OT men det är inte långt mellan Öjebyn och Piteå…Flört

MagicPaws
0

#17 nä men en bit mellan Umeå och Piteå

Dolleminas
0