Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 638 ggr
MyTwiggs
0

Dålig fotograf!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den vanliga reaktionen när någon träffar på Elvira efter att ha sett henne på bild är: Oj! Är det hon ser ut?

Vissa katter gör sig inte på bild och jag brukar välja de bilder jag lyckas ta som är så lite suddiga som möjligt, nämligen de där katten man fotar stått stilla… Och… Ja… Min kamera har dålig slutartid! Flört

När Elvira sitter stilla så "säckar hon ihop" därför är det nästan omöjligt för en usel fotograf med en knäppiskamera an fånga hennes mer resliga jag på bild…

Jag tog en härligt knäpp bild på Elvira idag som bara får mig att skratta! (Hon är inte så suddig i verkligheten som det ser ut!)

Jag skulle vilja ha tips på bra kameror! Vad har ni för kameror? Öägg gärna upp bilder ni tagit med dem också! Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Elvira sitter och tittar på mig nu med sin mest anklagande blick: "Matte! Hur kan du ha mage att lägga upp en så dålig bild på mig? Jag trodde att jag var det viktigaste i ditt liv!!!"

www.mytwiggs.com

kaniniz1
0

#1 En sååån underbart fin kisseSkrattande

AnneAlva
0

Elvira är så fin så fin! Kyss Och skyll på kameran hellre än fotografen. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MyTwiggs
0

# 2 Tack, Jag älskar henne så mycket! Hon är min ögonsten!

# 3 Haha! Det är en sony Cybershot… 7,2 megapixlar borde jobba bättre än såhär va? Skäms Hahaha! Men tack ändå Flört

www.mytwiggs.com

Pus-
0

Hun er flott den Elivra Kyss Hun har så utrolig flotte øyne.

Du må nok investere i et skikkelig speilreflekskamera med en god linse. Det er nok det eneste som fungerer, men det koster myyyye !

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Aje-T
0

Mmmmm, hon är sååå vacker din lilla Elvira!! Jag hade ju turen att få träffa henne nyligen och se henne irl….Kyss

[Norrbysa]
0

Jag har märkt att canon-ixus-kameror får så klara och fina färger i bilderna.

Men jag tror du kan ta jättefina bilder med din kamera oxå om du övar lite. :-)

Solljus är otroligt fördelaktigt för katter. Lystern i pälsen kommer fram och ögonfärgen skimrar.

Så testa att fota en vacker solig dag! :-)

Anna77
0

Gå upp vid fem en morgon och fota i morgonljuset jag lovar det blir riktigt klockrena bilder. Det gjorde jag. Sen gick jag och la mig igen. *skratt*

RacerDonnans
0

Hihihi, förstår att hon blir förnärmad på dig, men första bilden är trots allt härlig. Den är suddig, men full av fart. Träffade ju damen helgen som var och hon är en skönhet och vet om det.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

ScatCat
0

#0: Det är en vacker bild. Gardinerna ger en fin inramning. Den skenbart bräckliga Elvira kontrasterar mot höstrusket ute.

TrisseCRX
0

Gillar hennes ögon mest av allt.! :D

ylvan
0

#0. Bilden är helt underbar!!! Jag blir superinspirerad att måla den :)

Oskärpa kan verkligen vara det lilla extra som får en bild att endera bli helt oanvändbar, eller också göra den just sådär mystisk och stämningsfull!

MyTwiggs
0

# 12 Ja, den vore fin som en målning. Jag skulle buda på en sådan direkt Flört 

Jag håller med om oskärpan. Jag har några riktgt mystiska bilder på min dator som jag bara inte man ta bort… Många av dem föreställer Elvira. Hon är en oskarp katt helt enkelt Flört För söt för att fastna på bild?

Här är en på tok för ljus bild, men ganska fin på något vis…

www.mytwiggs.com

Pemicos
0

Hon ser ut att ha en speciell relation till ljuset - kanske är hon en solgudinna?

MyTwiggs
0

# 14 Jag tror nästan det! Skrattande

www.mytwiggs.com

Clee
0

Äsch, jag tycker att många bilder är betjänta av lite rörelseoskärpa och okonventionella grepp! Denna bilden på min Bobo är t ex en av mina favoriter. :)

MyTwiggs
0

# 16 Ja den var fin!

www.mytwiggs.com