Resultat Speed cat!
Då har vi fått en god sömn! Jag och katterna var hemma igen strax efter 20 igår kväll och vi har tagit sovmorgon till nu eftersom vi bara skulle ställa på lördagen. Skönt!
Elvira fick en jättefin bedömning och domaren Yan Roca Folch ifrågasatte starkt att jag kastrerat henne. Det förstår jag absolut, eftersom han inte vet VARFÖR jag kastrerat henne, men det är min ensak.
Ex 1, CAP blev det och han ville se henne igen, men nominerade en annan underbart fin kisse istället. Vi är så nöjda! Inte dåligt för en kastrerad sällskapskatt!
Bilden är tagen av Weminas!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Även Allan var mycket poppis. Han är en riktig charmör och gör inte skillnad på folk i första taget. Han är hela världens lille vän och charmade Yan som hade svårt att lämna ifrån sig honom igen. Han sa också att ingen katt är perfekt, men Allans profil var näst intill perfekt och en av de snyggaste profiler han sett på cornish. Det håller jag med om! Mmmm!
Allan gillar mat, och jag har gjort en rejäl ändring i utfodringen sedan en vecka tillbaka, men det har inte gjort några synbara resultat ännu. Det kommer! Om det går enligt planerna hakar han på på NERK i Januari!
Ex 2 fick han igår! Han slogs av en värdig EX 1:a som jag definitivt inte missunnar resultatet! (jag missunnar visserligen ingen katt ett fint resultat!!!)
Fotot är taget av Weminas
www.mytwiggs.com
Nu får ni andra fylla på med era resultat och bilder från helgen i Sundbyberg! 
Tack Weminas för bilderna, och tack alla härliga cornishvänner för en utroligt trevlig och mysig lördag med kattsnack och mingel!
www.mytwiggs.com
Grattis till en bra bedömning 
Jättehärlig bild på er!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Åh lille Charlie (S*SIlkwave's Peter Peppar)…egentligen inte så liten, men kommer alltid vara familjen bäbis 
Jisses, han fick CAP, BIV och NOM igår. Han hade värdigt motstånd i Allan-snygging.
Vid bedömningen berättade Yan - "the profile is not correct and the ears are too big!" - hans humor som vanligt… 
Charlie skötte sig så bra i panel och fick t o m en röst liksom de övriga tre katterna. Det blev en utslagsröst som fick avgöra, som tillföll en jättefin ryss.
Idag är det två trötta herrar här och en matte. Det blir bara söndagsmys…
Foto: Tassfotograf Weminas

Grattis till alla fina resultat.
Stolt ägare till tre La permer
Grattis till resultaten

grattis 
fina bilder ni tagit på katterna, helt underbara!

Grattis till alla jättefina resultat…

….hav tålamod MyTwiggs….viktnedgången tar lite längre tid på sig än uppgången..jag har lyckats banta ner Alf från 6,2 kg till 4,4 och nu är han perfekt..han är en stor kisse på höga ben…
..hann aldrig prata med dig…kanske ges tillfälle på NERK..
…fina foton as usual från Weminas fotografi…

Gratulerer med de bra resultatene 
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
#9 Jag har tålamod… och jag hoppas att Allan ska ha detsamma… det är ju han som besväras
Jag ser fram emot att ses på NERK så vi får snacka lite också, men jag såg dig allt i lördags i alla fall 
www.mytwiggs.com

Grattis till fina resultat!
Själv är jag besviken över att jag inte kom iväg idag, men katternas väl måste alltid få gå före.

Grattis till alla fina resultat både från igår och idag och tack för sällskapet alla ni som jag träffade under dagen, det är alltid så trevligt att prata katt. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#1 Håller med om att hans profil är läcker. En riktigt fin TICA profil som jag 
Ja hela Allan är superfin.
#5 Superfin är förstås också lille Charlie, lille gnutten och partisk är jag som bara den 

Han är så snäll, lugn och supergo vem som än hanterar honom I love!!!
iNt för att jag kan konkurrera med Wemina som fotograf men en liten charliebild kan jag inte låta bli att bifoga - på hans "små"öron och "dåliga" profil
Grattis igen till hans BIV och NOM !

#20 Jag älskar Paulina… Jag fotade henne också men fick dålig skärpa tyvärr - tom min man såg direkt att hon och Tioo är otroligt lika, som systrar .. fast Tioo är den mulliga då… 
Wiveka jag missade helt dig och dina katter - Grattis till framgångarna!

Grattis, grattis allesammans! Men det borde väl finnas lite mer resultat ? 

Jag glömde säga grattis till alla fina resultat för ifocus katterna både i lördags och idag. Min enda ursäkt är att jag är totalt slut efter att ställt ut både lördag och söndag
Grattis till finfina resultat idag!!! Kul att det går så bra får ifokuskatterna!
#19 Nä du är inte ett dugg partisk.
Tack till dig och Aje för att ni hjälpte mig med Charlies nominering… blev lite stressigt med två katter som skulle upp för nominering samtidigt hos två olika domare och två olika hallar…
#20, 21 Grattis till framgångarna. Förstår att du är trött efter två dagar i Rissne. Bilden på Palle är underbar
och bilden på Mäski också förstås!
Grattis till de som ställde i går lördag och som jag inte fick chansen att träffa

Grattis till fina resultat!
Jättegrattis till alla fina resultat idag!
Synd att jag bara hade tid att komma i lördags. Hade gärna velat kolla in dina fina kattungar Wiveka!!
Weminas hit och weminas dit…, jag trodde jag hette Rexmamma här
. Roligt att kunna bidra med några bilder
.

Grattis till alla resultat, speciellt grattis till Linus första cert i klass 4!

Vad roligt med bilder här också! Än en gång stort grattis Wiveka och jättetack för att du ringde och berättade, de roliga nyheterna var verkligen på sin plats.
Grattis alla till fina resultat!

Grattis till alla fina resultat och roligt med bilderna också!
Grattis alla!!! Fast jag vet några fler resultat….

Hej alla!
Nyss hemkommen från Speed cat. Kan inte låta bli att in och rapportera lite från Jämtlands ligan trots att jag skall sitta i bilen redan 5.30 måndag morgon för att köra till Umeå.
Har fått lov att berätta att Phoebe tog sina CACE båda dagarna till mattes lycka. Ciqala (Siqan) tog sina Ex1 båda dagarna men lyckades kamma hem både BIV och NOM igår lördag (de var för få för BIV söndag).
Racer Donnans Candy fick draget cert på lördagen med noteringen endast pga av magen. Söndag fick hon sitt CAPIB och blev BIS senior. Racer Donnans Gorgeous Anastacia fick sina två CACE och idag söndag fick hon även BIV (de var för få för BIV lördag). Glömde fråga Tjorven så han får väl rapportera själv.
Önskar att även jag fått några fina bilder av dig Mia, men jag missade dig helt. Trist igen också att jag missade dig Anki.
Måste dock säga att jag träffade en massa trevliga personer i helgen. Både er som jag "bara" träffat på forumet förr, några nya jag inte träffat på forumet men som jag hoppas kommer hit och skriver snart samt såklart alla er andra som jag träffat flera ggr tidigare.
Så kul också att träffa era fyrbenta live!!!
Grattis igen till er alla och hoppas vi ses snart igen.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Grattis till alla resultat!

Äntligen kommit över en dator;-)
Våra resultat lördagen;
S*Rex Dandy Ben-gali the Blacksmith, Gråis Ex2 certet gick till Tuulis finfina kille FIN*Metsäkansan Dynamiiti även känd som Spike och pappa till Cherish första kull, fick CAGCIB och blev GIC :-) Grattis Sanna och Tuuli!
S*Rex Dandy Ninni Ex1 och NOM
S*Rex Dandy Gafsan Ex2
S*Rex Dandy Atomiv Fire, Norton Ex1
S*Rex Dandy Fire Strom Jonas, Max, Ex2
IC FIN*Metsäkansan Corleona, Moi, CAGCIB
S*Rex Dandy uppfödning BIS, (22poäng)
Resultat söndagen, endast Gråis med.
S*Rex Dandy Ben-gali the Blacksmith, Gråis, CAGCIB
Tack alla härliga vänner för en helhelg!
#21 Shit, otäckt likt kusin vitamin Gråis! Snygge Mäski
Rexmamma, jag ser att du har fotat finfina bilder
, kanske har någon av våra monster fastnat på bild?
av någon anledning så tog jag inte en enda bild med min egen kamera!
#35 Jag mailade "ett helt gäng" med bilder till dig i lördags ….

#36 Konstigt, inge Weminasmail…
Skickade du på bollismailen eller @rexdandy.se?
Hm, är på jobbet nu och kan inte kolla….

#38 Ingen fara, kolla då du får tid och är hemma 

Massor av grattis till alla fina resultat! Jag hade ju den otroliga förmånene att få vara assistent till Linus och Charlie och lyckades till och med att snappa åt mig MyTwiggs söta Allan en stund 
Tjorven gjorde slag i saken och såg till att charma dommaren så att han fick det sista certet mot Grand och tog titel under lördagen!!
Hipp, hipp hurra för Tjorven!! Nybakad Grand Internationell Champion.

#42 Men oj då. Jag missade att hon tog titeln igår. Vad kul, grattis!!! Hon skötte sig fint hela helgen. Grattis än en gångg till Mysak. Det var kul att se honom också igen. Tjocka släkten hälsar såklart till dem båda.
#41 Tjorven grabben grattade jag ju i helgen, men jag är så stolt att de två bebbarna i den kullen som ställs ut båda har blivit Grand. Han är gjorde det toppenfint!!

#35 visst är de lika, å jag är kär i Gråis
. Mäski är bara en lite "större" variant av Gråis. Här hemma skall maten ransoneras hädanefter

#44 De är sjukt lika, och till sättet med! Kommer ni på Birka?

Grattis till alla fina resultat!
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex

Saga var ju också med men fick inget cert någon av dagarna. När jag anmälde henne var hon i bra päls, med lockar på ryggen. Men sen han hon löpa två gånger och även få fel foder och tappa päls därför. Men hon fick följa med som träning i alla fall.
Däremot min Sphynx blev Champion på lördagen och sitt Cacib på söndagen. Hon var även uppe för nomineringen på söndagen, och domaren älskade henne.
Jag ställde ju även min huskatt. Lördagen: Huskattsklassen BIS och Senior klassen BIS! Söndagen: Huskattsklassen BOX och Senior BIS!
Är nöjd. Gick assistent för Yan på lördagen, och för Kristina på söndagen.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

#45 Japp vi kommer på lördagen jag o Mäski (om vi kommit med vill säga)
Eftersom Jenny inte lägger ut någon bild på Gråis så gör jag det helt fräckt. Jag tycker han är såå söt när han slingrar sig runt domaren

Det var jättekul att äntligen ses, om än för en kort stund i lördags…
Jag lyckades spåra upp dig till slut!
Dina katter var jättefina…vilken gosig Allan !!

Han var så vacker med sin läckra profil!Elvira var ju lite sömning just då jag kom..men hon var också en läckerbit.
Hoppas ses mer i framtiden - jag längtar sååå efter att börja ställa ut själv!
Grattis till alla övriga jag inte redan grattat eller missade i lördags!

#48 Vi kommer på lördag, hoppas du kommer med!
#49 Bra initiativ!
Hade inte ens tänkt tanken
Tack igen för alla fina bilder!
Vi har anmält Maya båda dagarna. Sessie hoppas vi är parad då ….
Ska bli kul att träffas (om vi kommer med). 

#52 Kul! jo, jag hörde om de nya planerna ;-)

#52 Låter spännande! Trist som sagt att jag missade dig denna gång, nu lär det dröja innan jag kommer till trakterna igen.

Grattis alla.
Grattis grattis till allihop vill även jag säga! Det var sååå himla roligt att träffa så många goa forumister, nya som gamla!! Såg att jag fastnat på fotografi oxå *asg* och ni ska veta vad förvånade alla var när jag visade fram Ego (Natali hade ju fullt upp på annat håll) för de förväntade ju sig Natali! *fniss*
Ciqan och Phoebe hade släktkalas hela helgen, på lördagen var släktingarna från Finland på plats (Ciqans pappa och farfar och farmors mor) och det var så himla skoj! Nu vet jag ju att Spike är en charmknutte med fantastisk päls men det hade jag ju bara läst om och sett på bilder innan.
Några speciella tack vill jag ge:
Wiveka - tack för oliverna!!! Gott på hemresan. :D
Twiggie - tack för trevligt samtal, kul att vi är på samma våglängd!
Återigen - GRATTIS till alla fantastiska resultat och jag hoppas vi ses under nästa år igen!!!
PS. Bilder på tjejerna kommer så fort jag har tid att redigera dem ….
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Grattis :D!
Han fick en jättefin bedömning av Mira Fonsén.