Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 589 ggr
rexmamma
0

God morgon 2008-10-25

Vi ger oss snart iväg till rexkonferensen. Ser så fram emot att träffa massor med rexmänniskor och är nyfiken på vad dagen kan ge. Skrattande

Ha en bra dag!

citrina
0

Ha så trevligt!

Hade planerat att åka men det körde ihop sig med sambon som skulle på tjänsteresa till LA (orättvist att lämna mig här hemma i regnet), ungar som ska flytta den här helgen osv.

Hoppas de skrivs protokoll och referat.

Själv ska jag och syrran måla mammas lägenhet - hon ska flytta till en etta och den som bodde där innan tyckte att mint-lindblomsgrönt var en perfekt färg…. Hoppas vi hinner färdigt idag.

Ha en skön lördag alla!

Spotless
0

Hoppas att dagen på konferensen blir precis så givande och skoj som den verkar ha förutsättningar till. Själv missar jag den, är kattvakt åt Thomas katter, har två kullar och egna katter att ta hand om så det kändes helt omöjligt för mig att delta i dag även om det var tänkt så. När jag anmälde visste jag inte att T skulle vara utomlands denna helg, för att kolla på fotboll (tänk vad jag missar denna konferens för!). Utöver detta så har min mor en hona som ska få sina ungar vilken dag som helst nu, vi trodde att de skulle födas redan i söndags eller måndags, men icke… Mamma går som på nålar där hemma och har till och med varit hos vet. för att få bekräftat att de lever. Java, blivande mamman, går bara och myser, ser till att få massor av uppmärksamhet, äter bra och har det gott. De parade under rätt många dagar och tog det inte förrens i slutet så är det dag 65 i morgon, men nu har vi väntat och längtat så de får gärna födas nuuuuu. Kanske blir det till och med våra första balineser i denna kull, 3 stycken är de i alla fall.

Ha en härlig dag vare sig ni är på konferens eller ej!

Leffe
0

Hoppas ni som är på konferensen får en givande och trevlig dag. Alla andra hoppas jag får en trevlig dag också. Själv ska jag se hockey på teven från 16-22 i kväll

Sköt om er

RacerDonnans
0

Ha en trevlig dag på konferensen.

Själv är jag hem en sväng mellan allt firande. Har varit med Filippa på ett kalas, skall snart vidare till syrrans 50års kalas och därefter kör jag tjejerna på Halloween disco på deras dansskola.

Ha en bra dag alla!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

EvaG
0

#4 Det kan bli för mycket av det goda i bland. Själv ska jag till arbetet nu.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Spotless
0

Så sorgligt! Min mors hona Java fick sina ungar i dag, alla tre var dödfödda. Bra vikter hade de och inget såg ut att vara galet, jättefina små som inte fick leva. Gråter Vi var, som jag skrev längre upp, hos vet. med henne i torsdags. Min mor var orolig och tyckte att fosterröelserna blivit sämre, hon röntgades och ultraljudades, allt såg bra ut med starka hjärtslag och vi kunde lugnade åka hem och invänta att förlossningsarbetet skulle sätta igång. I dag när värkarbetet väl startade så gick allt lätt, hon hade inga som helst problem med att krysta ut dem. De parade i rätt många dagar så dag 65 skulle ha kunnat vara i söndags eller i morgon. Två kanelpojkar och en kanelsköldpadda var det. Min mamma är givetvis väldigt ledsen nu och jag också förstås.

Sov sött små troll!

Bino
0

#6 beklagar… så tråkigt Gråter

rexmamma
0

Åh hu så tråkigt!! Gråter      Vad kan sånt bero på?

zoolatri
0

# Åh nej vad ledsamt! Stackars små..och mamma katt.

Leffe
0
pallemaxwell
0

så trist, beklagar.

citrina
0

Så sorgligt! Underbara små bebisar som aldrig fick chansen. Naturen är så grym ibland. Gråter

MonicaLagerquist
0

Men så sorgligt att mista hela kullen.Ge din mamma en stor kram från oss alla här i Örsundsbro.

Stolt ägare till tre La permer

lockar
0

Så sorgligt. Igår kastrerade jag Cajsa. Idag var jag på djurakuten med mina två kines hundar för ögonlysning. båda var ua. Så det känns bra. Jag har den ena på foder. få se nu om det blir att hon ska få ta valpar heller inte.

Imorgon ska jag till Gamla stan i Stockholm och köpa dopkläder till min dotters tvillingar, en tjej och en kille.

Spotless
0

#8 säg det, i går sparkade de och levde bus och i torsdags såg vi deras hjärtan på ultraljudet. Kanske (troligtvis) har moderkakorna släppt och sedan har det tagit för lång tid innan utdrivningsvärkarna satt igång. De ser helt perfekta ut.

Monica - kramarna är framförda och utdelade. Tack ska du ha!

Tack alla för visade sympatier, det känns tufft och orättvist så här när liven aldrig får en chans att börja.

Java (mamma-katt) mår bra, hon har ätit och vilat. Hoppas att hon inte behöver bli allt för påverkad av att mista sina små.

AnneAlva
0

Godnatt!

Hemkommen sent för att jag var och hälsade på våra gamla fodervärdar och åt lite middag där, men nu är jag äntligen hemma och det är så skönt för jag är sååå trött! Det var jättetrevligt att träffa alla rexägda och särskilt trevligt att äntligen få träffa Clee/Camilla som jag hört så mycket om men aldrig fått äran att träffa irl. Du var precis som jag hade tänkt mig! SkrattandeFlört

#6 Nejmen fy var otroligt trist. Gråter Jag skickar en massa virtuella kramar till både dig, din mamma och Java!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

[Wiveka]
0

#15 hälsa din mamma och ge henne en kram från mig. Usch vad tråkigt när sånt händerGråter