Halvårsgammal tös önskas
Någon som har en 6 månaders gammal tös till salu? (väldigt svag för maskat - men alla förslag beaktas)
Helst i närheten av Stockholm.
Beatrice

Om jag fattat rätt förut så har du tänkt avla på tjejen? Har jag fel? I så fall kan det nog vara idé att tänka igenom Vad man vill ha för en katt och inte stirra sig blind på åldern. Varför vill du ha en halvårsgammal katta?
Om du inte ska avla så är väl lilla Unni toppen va? Inte ett halvår, men hon är en utsökt sällskapskatt skulle jag tro… och msakad! 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Unni är fantastiskt söt!!!
Åldern? Jo, därför att Loke vill ha någon att busa med.
Jag har en äldre hona här och det är inte alls samma sak. Jag är ute efter en lekkamrat och en framtida partner ( avel) till Loke så tyvärr går det inte så bra med Unni då hon är steriliserad. Men kom gärna med fler förslag…

Då kanske det är en ide att titta efter typen och inte åldern - en kattunge går ju absolut bra med en hane på 6 månader och om du har en äldre hona skall du inte räkna med att hon bara sådär acceptera en 6 månader gammal hona som kommer ute i från. Ursäkta mig men jag tycker det är ett konstigt sätt att leta avelskatt på.

Ja som avelskatt passar ju inte Unni.Men letar man avelskatt gör man väl lite annorlunda.
Stolt ägare till tre La permer
#4 Instämmer, det låter inte precis som en urvalsteknik som förbättrar rasen… Det är heller inte säkert att den mest passande katten finns i ens närområde.
Ursäkta men…Det enda jag var intresserad av var om det fanns några halvårgamla kattungar att titta på - inte åsikter. Det är väl upp till var och en hur man tänker eller utifrån vilka premisser man gör sina val.

Avelskatter säljer man (eller i alla fall jag) efter noga övervägande och efter lång kontakt.
Det låter ju lovande. Men vad jag förstår så är din lilla hona steriliserad.

Jo delvis för att hon hade navelbråck och sen har hon två systrar som kommer att användas i avel .
#7 Då kanske det är en annonsplats du ska uppsöka och inte ett diskussionsforum. På det senare får du nämligen räkna med infall från andra och i det här fallet är det snarare goda råd folk kommer med, som kan vara värda att ta i beaktande om du nu bestämt dig för att föda upp.
Det kanske är lätt att säga för mig som avvaktade i fyra år på att hitta rätt avelskatt men ibland undrar jag vad som hänt med tålamod och eftertanke bland uppfödare…
Du kommer med stor säkerhet att hitta en fin avelshona.Titta på vad din hanne har för linjer och välj någon obesläktad eller näst intill, hona. På NRrs forum finns många kullar utlagda,du kanske kan hitta en fin katt där? Och som ngn påpekade, kanske det är bättre med en kattunge, då du redan har en vuxen hona att sätta ihop henne med.Lycka till.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag kan inte förneka att jag håller med Monica och Clee om att det är synd att leta katt i en viss åldersgrupp (bortsett från kattungar då). Jag tror också att man får vara berädd på att få förklara hur man tänker när man lägger ut en förfrågan på ett diskussionsforum.
Har du tänkt att du ska skaffa en jämngammal kamrat till din hane? Och ha dem tillsammans? Hur ska du då förhindra att flickan blir parad för tidigt? Det är ganska svårt om man inte vill sära på dem. Tänk också på att det för det första inte är lämpligt att sätta in p-piller innan honan löpt ett par gånger, och för det andra är det inte ovanligt att kattor smyglöper första gången.. Det kan smälla till och så är din halvårsgamla honkatt dräktig. Inte helt lämpligt i mitt tycke. Varför inte leta upp en uppfödare som du tycker verkar bra och upprätta en kontakt för en eventuell framtida investering i en bra kattunge?
www.mytwiggs.com
Jo, nog vet jag vad jag vill ha. Just därför efterlyste jag bilder som ett första steg i mitt sökande efter den rätta.
Jag trodde att man kunde annonsera under rubriken "kattungar säljes" - men om det "bara" är ett diskussionsforum gällande kattungar får jag vända mig någon annanstans.
På Rexringens hemsida finns det åtminstone två ungkattshonor till salu under kattungesidan.
# 14 Jag hoppas förstås på att du finner vad du söker, men jag tror att det KAN vara svårt att hitta en halvårsgammal tjej till salu om den har avelskvalité. Jag vet inte, jag har aldrig försökt, och kommer inte heller att försöka då jag inte ser hur åldern skulle påverka kattens status för mig som potentiellt tillskott i min avelsplan mer än om jag hade bråttom att föda upp kattungar. Det är nog klyftigt att ta det lite kallt och låta det gå i sin egen takt, men det är ditt val. Akta bara så att hon inte blir parad för tidigt, som sagt, när du väl hittat den rätta katten, och Lycka till i ditt sökande!
www.mytwiggs.com

Har du hittat någon kisse ännu?
Hej! Jag har en underbar tjej född 15 maj 2008 som är tillsalu. Vi bor i Enköping, hon är van vid både vuxna katter och hundar. Gå gärna in på min hemsida www.dogtrix.se/kattungar där finns bilder på henne, hennes föräldrar och syskon. Hör av dej om du vill veta mer.