Tummelisa på Speed Cat
Vi ställde ut Tummelisa på söndagen och oturligt nog kom inte Angela, som är/var min räddning. Första gången jag skulle ställa ut och göra allt själv utan någon expertishjälp. Men vi fann Wiveka och Nathalie(!) och fick lite tips och råd på vägen :)
Förutom dem träffade vi annat jättetrevligt folk, skriv gärna så jag kan lägga till er och prata mer med er! :)
Första bild ut är på Tummelisa (i bakgrunden) med Elisabeth Raab Alvarsson som domare
Vilka fina bilder, Maria!
Tack för trevligt sällskap idag! Vi ses i december

Så fina bilder du tog. Grattis till Tummelisas Ex2. Hon är så otroligt söt och såå vacker teckning 
Det är bara att använda dem om du vill, hursomhelst! Och tack själv, du var ju underbar :) Trevligt att äntligen träffas och hoppas vi hamnar nära varandra igen i december!

Tack Linda! Jag tycker dina katter är fina, tittar in på din blogg varje dag typ :)

#1 Jag hörde från Kristiina Rautio att assistenten var hennes syster eller om det var hennes systers barn…
Jag gillar ochså Kristiina Rautio, hon är väldigt underhållande. Hennes sätt att kommentera katterna, fler skulle ta efter…tänk vad roligt det skulle bli!
Grattis till utställningsdebuten!
Vi får se till det, om det inte är bestämd burplacering, men då hamnar vi nära varandra i alla fall
Angela blev väldigt glad över Tolentinos och Tapinis framgånger
självklart också över Tummelisa och Teskedsgumman, men det var ju Tollis och Pinis första utställning så…..
Åh vad roligt med bilder. Jättefina bilder! Grattis till alla sötnosar fina framgångar idag!!!!

#21 Guuuud va snyggt det blev! Värsta lila bakelse skynket! 
Men har jag fattat fel, skulle inte Tummeliten också ställas ut idag?
Å så fina bilder! 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Åh, Maria vilka fina bilder! Nu känns det ju som att jag fick vara med lite i alla fall. Vad skönt att hon var så cool söta Tummelisa, det syns tydligt i #4.
Kristiina Rautio är underbar, pratar om katterna och älskar dem, men hon dömer inte kat. III Lika dant med Michael Edström, vår ordförande by the way, rolig att lyssna till och har bra hand med katterna och deras mattar och hussar.
Vilken tur att du hittade både Wiveka och Nathalie och att Tobias var med, du har haft proffsstöd i dag så jag behövdes ju inte! :)
Om jag hört rätt så håller Rautio på att läsa in även kat.3 så roligt det skulle vara….
hon är så underbar att lyssna på samt en härlig attityd som visar att man inte behöver se likadana ut…

#5 Kan berätta för dig om du missat det att på denna bild från höger är Cherish, Martina, jag och Karin. Det var kul att se gumman live som jag sa idag vid buren. Hon har så underbara färger och mönster.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Många fina bilder.

Vilka fina bilder! Det var jag som fixade så att lilla Teskedsgumman fick tillbaka sin enkelbur ;-) Självklart förstår jag att hon vill ha dubbelbur, vem vill inte ha stor lya ;-) Snygg katt och finfint skynke. Hoppas få se denna snyggingen flera gånger, vilken färg! Mycket vitt gör sig verkligen bra på en snygg donna!

Vilka härliga bilder! Och trevligt att träffas, vi får göra om det någon annan utställning när jag också har med mig katt. 
Michael Edström dömer ju, som Angela redan skrivit, inte kategori III, men jag har gått assistent för honom och han är supertrevlig och jättehärlig med katterna. En riktig stjärndomare som inte bryr sig om ifall det tar lite extra tid för han ägnar sig helhjärtat åt varje katt som kommer upp på hans domarbord. Önskar att han också ville läsa in kategori III…
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Grattis till alla fina resultat!

Oj så vackra de har blivit och vilka finfina bilder. Såå trist att du inte var där på lördagen bara……

#37 jättetrist! Ännu tristare att jag missade söndagen också. 
Så fantastiskt fina bilder! Och fina katter förstås 
jättefina bilder tack för att du delar med dig!
Nej inte på Speed Cat. Båda ställs ut sen i december på BIRKA, då får du se båda in action med deras klädslar och puffar från dig :)
**Ja just ja, där är ju ni! Har inte pratat med alla men ser ju att du är med där nu Ingela. Lite svårt att koppla ihop alla uppfödarnman, med ansikte och människonamn :P Har ju kollat in hos dig ofta och tyckt att det är ett mycket fint uppfödarnamn :) det var kul att träffas :D
Får se om jag hittar till Cherish (som höll en i en fin Sphynx som jag fotade), Martina och Karin.
Alla jag träffat är så underbart trevliga måste jag säga!
Tack, tack. Och tack för att du fixade stora lyan till sin ursprungliga storlek. Förresten så var det inte Teskedsgumman utan Tummelisa som du "räddade" :) Teskedsgumman heter nu Thea och ägs av Nathalie. Kul att du gillar min lilltjejs färg, hon är ju speciell.
Om jag inte minns fel var du tjejen i "tunika" i sött mönster, lite oranget hår som var lite flätat och uppsatt? Kickat in på Rex Dandy länge och gillade spciellt lilla My ur Mumin-kullen som ni hade :) Vad är ditt namn föresten? Så man slipper tilltala dig med Rex Dandy när vi ses igen :P
Det var trevligt att träffa dig oxå! Blev bara lite paff när någon vet vem Tummelisa är osv och att människan finns på forumet oxå men att man inte minns namnet osv. Blev lite pinsamt :)
Ska ställa ut båda mina katter i devember på Birka, så där har du din chans kanske :P
Och ja, synd att inte Michael och Kristiina dömer i kat. III :( Gillade verkligen de två! Och jag blev förvånad och förundrad då jag fick veta av Angela att Michael är ordförande i min kattklubb :O Blir bara mer "kär" i honom då jag läser vad du skriver om honom, haha :D
Då de flesta är så intresserad och nyfikna (och då jag verkligen gillar er alla som skriver och de som jag träffat) så kan jag meddela att Tummelisa och Tummeliten ställs ut igen i december på BIRKA om någon ska dit med eller utan katt.
Så nu är det bara att boka in i kalendern för Tumm-tittning :P

Fina bilder! 
#45 Ska de ställas ut båda dagarna? Brodern Tretjak ska ställas ut på söndagen, hoppas vi ses! (kom tyvärr inte med på SKs utställning som jag tänkt)

Hon har verkligen underbar teckning Tummelisa, häftigt med så klara distinkta spottar! Var kul att få se både henne och syrran irl!

#42 Tack! Synd att jag inte skall ner till Birka i år, men vi syns garanterat igen. Kan berätta då att Sphynxen Cherish höll i är Natalis Ego (Fylgias). Jag skall snusa på henne i veckan eftersom jag är i Umeå.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#43 Ah var det Tummelisa
Hursom helst var hon underbart söt och ville verkligen ha gooooos. Jag hade precis petat på mina kissar utan att köra alkogel mellan så jag fick bara prata med henne. Hon försökte göra allt för att kramas genom buren
Visst stämmer det att det var jag i någon sorts tunika och rött hår. Till vardags heter jag Jenny
Vi ska på Birka på lördag, kommer ni då eller söndag?
Visst är hon söt lilla My, det är något speciellt med klassisk tabby på paddor med vitt
De ska ställas ut på söndagen också, då får vi se igen vem som får Ex 1. Men ska bli så kul att ses igen! :) Hoppas Angela kommer då också, att alla blivit friska.
**Jepp, det är hon det. Hon var så kelsjuk under hela vistelsen på utställningen, lite synd att hon inte fick lite Jenny-gos då
Just nu saknar hon bror sin (Tummeliten) då han är utlånad till min tvillingsyster; ska kolla om hon tål att ha katt så som jag gjort. Jamar, och jamar hela tiden, stackars liten.
Vi är anmälda till söndagen på Birka, och jag kan nog inte ens kika in på lördagen eftersom jag jobbar. Trist, om inte du kikar in på söndagen?
Blev helt förälskad i lilla My och hennes färg. Hoppas hon fått ett bra hem!