Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttävlingar
Läst 3086 ggr
Leffe
0

Månadens Cornish november 2008

**Tema: Sovande Cornish
**Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - november - tema Sovande Cornish
Skicka in bilderna i den här tråden senast 20 oktober. Bilden ska vara i bilaga. Alltså "frimärket" till höger i inlägget. Bilder direkt i inlägget tas bort.

Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish

Obs! Endast en bild per katt!

Ägaren till vinnarbilden får en special Cornish Rex iFokus knapp

Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
SillyZones - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus
IdaJ -  Sajtvärd på Perser iFokus
ÅsaF - Sajtvärd på Iller iFokus
Cattis - Sajtvärd på Shetlandsponny iFokus
Dagny Dickens - kattdomare

Natali
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bidrar med en bild på Pepsi då. Hennes fin namn är GIC S*Älgskogens Pepsi Blue. Hon är en tjej så klart. Pepsi är nu snart 5 år. Hon skall bli månades cornish bara för att hon är den verkliga drottningen här hemma. Så då är det ju bara rätt att hon får visa sej här också. Hon var min allra första ras katt och är helt gudomlig!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Natali
0

Kan inte låta bli att ta denna bilden också. Hoppas det går bra med två katter på en bild?

Katten till höger är Betty. Fin namnet är Struntens Betty Boop. Hon är 4 år gammal. Katten till vänster är hennes dotter. Fin namnet är S*Fylgias Saga, kallas kort och gott Saga. Hennes ålder är 1 ½ år, lite mera.

Kommentar: Visst är de lika? Mor och dotter sover med samma min, spegelvänt mot varandra.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

MonicaLagerquist
0

Här kommer en lillkatt från min Moppekull.S*Blå Katten Gilera numera med hemma namnet Ofelia.

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
0

Här kommer grabbarna ur Mattekullen S*Blå Katten sin och S*Blå Katten Radie.

Snö och Simba som dom numera heter.

MonicaLagerquist
0

En hel hög katter i en Altas 10.

Todd, Ögonaböj och fyra kattungar ur Moppekullen.

Todds söndags namn är S*Nattsmygarn Audi Torstensson och Ögonaböj heter ju Goldens Ögonaböj.

Elica
0

Jag valde denna bild, för den väckte minnen. Bilden påminner, att  Elica kom som medicin - till Ascanio. Ännu några veckor efter Elicas "hemkomst" kan man här skilja hur tunt hår stackars grabben har på halsen - han hade hunnit slicka kala fläckar överallt. Men sen kom hans lilla mjukis - och pälsen har vuxit tillbaka. 

Jag ser i bilden, hur Ascanio riktigt suger närheten av en kompis - något som han tydligen hade saknat så enormt. Kyss

Jokikatin Ascanio är på bilden just ett år, LillOyhas Elica knappt 4 månader.

Varför skulle denna bild vinna? Ärligt talat inte vet jag om den är som bild så fin. Men för mig påminner den hur mycket jag har "vunnit" med dessa ljuvliga katter.

TamlinsMatte
0

Jag valde bilden för att den är en så typisk sovbild, men en man så sällan får som ägare. I sig är bilden inte den mest suveräna, en blixtbild i mörker tenderar också att väcka sovande matte och katt :-) Men sova är något vi kan, både studentmatte och hjärtsjuke Tamlin - och därför tycker jag att Tamlin förtjänar att vara november månads sovande cornish.

Rusans Tamlin kallas kort och gott Tamlin härhemma och han fyller 9 år och 2 veckor. Kastratpojke, blåspotted och vit.

Dolleminas
0

Här är ett kort på våran Göta… Eller GIP S*Älgskogens Göta Hjördisdotter när hon sover i husvagnen…

Avots
0

Ett kort på S*Avots Cello, "Cello", 7,5 månader gammal.

Han sover så sött på denna bild, liggande framför den glödheta kaminen, med världens bästa coh mjukaste vita kudde, mamma Tindras mage, Kan det bli bättreGlad

Cello förtjänar att bli månadens sovande cornish för att han helt enkelt är en typisk tonårskille.  När han är vaken så duger mamma bara till att retas med, men då han är trött då är det perfekt att bo hemma hos mamma…..då kan man vara liten igen….

Anki-Egerbrandt
0

Har ett underbart kort på S*Rexlicious Heidi Klum (15 veckor gammal) och min dobermanntik, som låg och sov med varandra när jag vaknade en morgon! Såååå mysiga tillsammans! :)

// Annika Egerbrandt, S*Rexlicious katteri!

KatternasMatte
0

För att fira Kanelbullens dag tog jag detta kort på vår KanelBubbla.

Hon heter S*Gosehjärtats Bubblan och är 2 år, och kallas för Bubblan och får alltid "skulden" för allt när vi säger "fy bubblan vad…" om något och är världens påhittigaste katt som ibland också får namnet Spöket i köket för vi kan höra henne hitta på hyss i köket på natten.

Tja varför ska Bubblan bli månadens Cornish? Denna sovställning är så typisk för cornishen och man blir ju alldeles pussgalen när man ser en sovande kanelbubbla… jag menar kanelbulle Flört

MyTwiggs
0

S*Brave new curl Evil doer "Allan" var den första att ta hand om vår tillfälliga gäst Terror. Från första stund togs han emot av Allan med öppna armar och en lite ängslig Terror fick till och med sova tryggt med stöd av Allan. Allan förtjänar att bli månadens cornish för sitt varma mottagande och sin pappsliga roll. Här ligger de och sover tillsammans.

Allan är född i december 07 hos S*Brave new curl. Han är blå/vit harlekin och kastrerad.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

miano
0

Här är mina fyra katter,ofta ligger de och sover tillsammans och i denna ordning.Blåsköldpaddmaskade S*Mile High's Gina längst till vänster mamma till Änglatassen's Naomi som ligger i mitten Svart Biccolor.Gina är även mamma till Änglatassen's Nikita Brunmaskad.Och den sista i famljen som Naomi är mamma till som minsann får rätta sig efter tjejerna i familjen är Änglatassen's Prins Toulouse.Men när Toulouse är i farten så retar han både matte och de andra katterna här hemma.En glad retsam kille som vill att det händer något hela tiden.Gör det inte det så försöker han få igång speciellt mamman Naomi till lek,något som hon inte alltid blir så glad åt.Toulouse är född 2007-11-22.färg Blå

Varför mina katter och speciellt Toulouse ska bli månadens Cornish? Finns inget härligare än att alla katter kommer överens i familjen.Och Toulouse ser ut att riktigt njuta av sin roll som ensam hane i familjen.

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

Zsarorna
0

Här är våran lilla prinsessa Winnie (S*Shaneequas Wenonah, brunsköldpaddsagouti-vit) när hon är ca 11 veckor. Hon ligger i knät på dåvarande lillmatte och myser järnet tills hon somnar…Detta är något hon inte växt ifrån än idag, då hon är snart 9 månader.

Elica
0

14# Den bilden är bara toppen! Kyss

Bino
0

aaaa men gud vilken söt bild i #14

det var nog det sötaste jag sett Kyss

mungojerrie
0

Här kommer en till bild med två katter :-)

Det är killarna S*Weminas Peter Brown (röd tvååring, ett år på bilden) och S*Weminas Anthon Berg (chokladbrun 1,5-åring, ett halvår på bilden) som pustar ut efter en brottningsmatch. De förtjänar att vinna för att INGEN kan se så trött ut som dom!

MyTwiggs
0

S*Brave new curl Dream of mirrors "Pitzie" blev lite tröttslig och gossig ofta när han har liten. Varje eftermiddag vid fyratiden låg han i den sängen och där kunde man hitta honom varje dag vid den tiden fram till han var 6 månader och för tuff för att sova i en rosa docksäng. Han är en katt som älskar att njuta av en äkta skönhetssömn, och så vacker som han är som vuxen förstår man att han verkligen tog det där med skönhetssömn på allvar som liten!

Han är född 8 Juli 2007 och är vit, nu mera kastrered.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Pus-
0

Her kommer et bilde av Max (S*Weminas Masterwork, n03) Han har du underligste liggestiler, som han vistnok har arvet etter sin far. Max fortjener å vinne fordi han rett å slett er en artig cornish, selv når han sover. Skrattande På bildet er han ca 5 mnd.

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Pus-
0

Her kommer et bilde på prinsesse Terri.(S*Weminas Free Floating n ) Hun er så edel og flott i alt hun gjør, så hun burde virkelig hatt tiara som en ekte prinsesse Skrattande

Det synes at hun tar skjønnhetssøvnen sin her, eller hva?

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

LinnB
0

Här kommer en bild på en sovande Quila(S*Shangri-La Felin Shapshu)! Hon är en vit cornish rex flicka på 15 (snart 16) veckor. Jag bidrar med den här bilden just eftersom att för mig är detta typiskt cornish. Upp och ner och in och ut… ungefär. Flört Dessutom finns det ju inget mer rogivande än att se på en sovande katt.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Avots
0

En bild på en ung sovande "Blaui" , S*Lejets Distagon, på bilden är han 3,5 månad, nu är han lite drygt tre år.

På bilden syns det tydligt vilken cool och go kille han var och fortfarande är!!!

Avots
0

En bild på S*Avots Cymba, "Loke", på bilden är han 12 veckor, nu är han nästan 8 måndader.an

En riktig närbild, där lunchresterna (råköttfärs), syns på den annars vita hakan. Är han inte söt!

RacerDonnans
0

Måste bara få skicka denna bild på Lilla Dina som nu bor hos Dragonrebell men som var mitt lilla hjärta. Så här älskade hon att sova som liten.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Leffe
0

Här sover Sessan på sin favoritplats ovanpå teven. Det blir katastrof den dagen jag skaffar platt-TV. Hennes riktiga namn är Skvadronens Faye Dunaway och hon är snart tre år gammal.

[Wiveka]
0

Syster och bror sover på akvariet. De heter S*Pontemonte´s Tapini och S*Pontemonte´s Tolentino. De är 14 veckor på bilden

Leffe
0
Inlägget är låst för nya kommentarer