Morron 081017
Godmorgon
Jag har just klivit ur duschen och skall äta lite frukost. Sen packa i bilen (efter lite städning, av bilen alltså), sen bär det i väg till stockholm! Inte blir det sämre för att jag skall göra en extra utflykt i kväll heller….träffa en liten intressant sak
(Inte katt relaterat då).
Ska bli så roligt att träffa alla som skall på utställningen!
I går var det jordbävning läste jag i tidningen. Vi kände faktiskt den. Men inte så mycket. Jag undrade vad det var som lät, för det mullrade. Maken trodde det var tvättmaskinen som centifugerade, men den var ju redan klar. Så vi fick förklaringen i tidningen. Jordskalv.
Ha en trevlig helg allihopa!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Godmorgon!
Bara lite frukost så ska jag strax gå och lägga mig - efter 7 nätters jobb på 8 dagar varav gårdagsnatten var en riktig helvetesnatt m ett icke väntat dödsfall(efter 4 timmars aktiva insatser) och ett väntat, är jag SÅ glad att ha 4 lediga dagar framför mig…
Lille John är också ett glädjeämne - 75 g på 2 dygn! Han är definitivt på G igen. Skönt! Skönt också att veta att magkänslan går att lita på när det inte riktigt är som det ska.
Lycka till alla som ska på utställning i helgen!
Nu ska jag sooova tills jag vaknar alldeles av mig själv.

Godmorgon!
Idag ska jag tvätta, tvätta och tvätta lite till. Det är märkligt att den där tvätthögen verkar få eget liv efter ett tag och föröka sig oproportionerligt i jämförelse med vad man tycker att den bör göra… 
#0 Idag får jag mitt efterlängtade spel tack vare dig, tack Natta!
#1 Usch, det låter inte alls som en trevlig natt för dig.
Jag gissar på att du arbetar inom vården?
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Godmorgon!
I dag skall förstugan få en rejaäl genomgång! Kanske till och med bli frostfri
Sen blir det nog även en ridtur i solskenet.
God morgon mina kära vänner!
Idag blir det utställningsförberedelser (av stora mått när det gäller Allan
) Vi ska klippa klor, tvätta fötter, torka öron, stryka tvättade burskynken, ordna matsäck, bestämma tider med skjutsen och allt annat som hör därtill. Jag hoppas på att utställningen ska bli jätterolig trots att inte båda katterna har rätta stussvidden
!
# 0 Äntligen ska vi få träffas alltså? !!! 
Ha en bra dag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Morgonen är god! Solen skiner!
Tyvärr kan vi inte få hjälp med att gräva för vår häck, grävaren hade inte med sig rätt skopa… hej och hå
- och det går inte bra med tentorna jag rättar… halva klassen får göra om… detta är elfte gången jag rättar den här sortens tenta och det brukar vara ca högst fyra stycken som kör - oj oj oj - de får mer arbete och får svårt att hänga med och jag får mer arbete… - men solen skiner, det är härligt! Och idag får jag hjälp av Charlie och Maxen med rättningen (även om det kan innebära lite merjobb så är det mycket trevligt) 
Ha det gott alla!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

#0 Vi ses ju i helgen. Här förbereds det också och vi åker straxefter lunch.
#1 Låter inte kul. Ha en skön välförtjänt ledighet.
#4 När du ser Candy så är du nog inte så orolig för stussvidden längre. Hon är rund och go men frisk och kry och senior så hon får följa med. Vi ses imorgon.
Just nu sitter Stacie på min axel och Candy myser med lilltösen i soffan framför tv:n. Skall lämna tösen på fritids när jag åker.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
# 6 Skönt. Då är vi inte ensamma 
www.mytwiggs.com

God morgon!
Solen lyser och det är en härlig dag.
Ska bara ta det lugnt i dag,tvätta och sköta om missarna.
Till kvällen ska jag köra min dotter på disco.
Ha en skön helg alla!
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
Snart dags att ge sej i väg till arbetet. Ni som håller på med förberedelser till helgens utställning - ta det lugnt och lycka till i helgen. Ha en trevlig fredagkväll allesammans.

Lycka till alla ni som ska på utställning i helgen! Vill se massor av bilder så se till o få med kameran allihopa!
Själv ska jag på ridlektion i kväll och hela långa helgen ska det sys färdigt ett burskynke åt MYCKET speciella katter 

Ha en fortsatt trevlig dag!
Nu har jag svättat, strukit och vikt ner katterna i lådor (nåja… vi har tvättat öron och tassar, klippt klor och piffat till). Allan blev mer paff än piff, men det ska vi ändra på… kanske inte till imorgon dock 
Ajajajajaj! En av favvoskulpturerna small lite i ugnen
(Ingen här som berörs av det som tur är
)
Nu har jag färdigställt priset till vinnaren av whippetklubbens årliga utställning också. En guld-whippet såklart!
Bakat en kantarell- och broccolipaj!
Nu ska jag och pappa åka till K-holm och hämta Myra och sen ska vi chilla i kväll så att vi orkar upp klockan 5 imorgon!
www.mytwiggs.com
Hallå ja! Jag sitter framför min sprillans nya iMac med 20"-skärm som jag längtat efter ett tag nu! Äntligen ska det bli hemsidesnickrande och annat kul av. Tvättar gör jag också och det blir nog att fixa i ordning något burskynke eftersom det som jag beställt och väntat till i dag inte kom fram i tid.
Överlag är jag lite missmodig inför utställningen i Höganäs imorrn och på söndag. Tamsin har en tunn remsa längs ryggraden och har behagat bli mogen nog för svarthaka, har jag upptäckt. Titelchans på Champion imorrn och inte är det några domare att hurra för heller. :/ Nåja, jag är glad för det lilla eftersom jag fyller år imorrn också, så vi får hoppas det inte blir en total flopp!
Hoppas att ni andra får en härlig helg!

Åter till livet… Morgon på nytt för mig alltså. Hade tänkt rida lektion på seneftermiddagen men sambon ringde på den vanliga telefonen och väckte mig strax över 18 så, tja - behövde väl sova ut antagligen. Jo, jobbar inom akutverksamheten.
Låter så mysigt med alla utstälningsförberedelser!
Själv får jag vänta till december och Ädelkatten men då ska det bli spännande för då ska min första egenuppfödda kattunge visas upp för allra första gången! Innan dess blir det att knåpa på ett nytt burskynke, har bara så svårt att bestämma färgskala. Funderar på nån snygg grön nyans - ska passa både en lilasköldpaddstonkanes med turkos ögon och en ljust röd. Fast ålaneringen är ju halva nöjet :-)

Säger bara godnatt nu. Det är inte så många timmar till avgång nu.
Till er som skall på Speed cat imorgon säger jag bara, Vi ses!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.