Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 556 ggr
pallemaxwell
0

Olika sätt att dricka vatten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är er katts favoritplats att dricka vatten? Och har de ett eget sätt att dricka vatten? Mina katter står i kö för att dricka från kranen i handfatet på toa.

pallemaxwell
0

Ibland blir det väldigt trångt i mitt mini-handfat Skrattande

Medea
0

Inga bilder, men Mini kör samma variant som dina katter. Handfatet på toaletten. Insåg i våras att hon absolut ville ha rinnande vatten, efter ett tag så ratade hon skålen helt och skulle bara dricka ur kranarna. Skaffade en cat-it, den gick hem i ett par månader men nu så vill hon dricka ur kranen istället…

LinusCRX
0

Hihihihi… jissese hur får de plats två st i det handfatet???? För mig en gåta Flört Söta som bara den är de!

Här är det badkarskranen som är populärast. Tyvärr ingen bild på denna dator som jag använder… Rynkar på näsan den kranen är inte lika populär när det är kattbaddags Skrikandes

Eine
0

Mina står dricker ur kranen i handfatet, och inte är de så snälla att de väntar på sin tur.Nej man hoppar upp bakom den som dricker så att den måste flytta på sig.Lätt som en plätt!Tokiga Matador leker med allt vatten, vare sig det kommer ur kranen eller är i skålen.Han älskar vatten, på sig, i sig och som leksak.Så har jag ngn Dam som dricker ur glas..Inga bilder dock.Ni får tro mig på mitt ordOskyldig

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Silkwaves]
0

Så fina de är på det yttiga pyttiga handfatet. De är bara för roliga. Här hemma är dte drinkwell fontänen som är favoriten. Jag som inte alls trodde på den i början - tvättfatet har alltid tidigare varit det som gällt - men nu har kissarna helt tappat intresset. De vill bara sitta i knäet när vi går på toa istället - och jaa alla missarna samtidigt då förstås Kyss

LinusCRX
0

#5 Aha, då vet vi var Charlie har fått det ifrån… sitta i knät när man är på toa syftade jag på Skrattande

ScatCat
0

Ha ha!!! Trångt!!

Hos oss är Theia den som dricker vid kranen. Hon sätter sig i diskhon och slickar där vattnet ska komma. För att visa att nu är det dags?

Vi har prövat alla fontäner men inga duger…..  Brummar eller är svåra att göra rena ordentligt. Uuurk.

RacerDonnans
0

Min systers Emil dricker bara ur vattenkanna för blommorna.

Mina dricker helst genom att slicka vatten på badkarsbotten (vi har ett bubbelbad och vattnet kommer ur två hål nära botten. Jag skall bara starta vattnet så det börjar rinna ut och sen stoppa. Därefter slickar de glatt alla tre samtidigt. Sen får man göra om proceduren. Däremellan dricker de bara ur skålen i köksfönstret. Alla andra skålar kan vara fulla, men de sitter i fönstret eller i badrummet och klagar då det är tomt där.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Eine
0

#8 Hupp…*Min syster Emil* läste jag, måste nog vila lite..Skrattande

Vilka bortskämda små rackare!Bubbelbad, jo det var ju fint värre.I stället  f Champagne?Cool

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Dragonrebell
0

Min Tjorv är hopplös på att ska dricka ur antingen bakarskranen eller från handfat. Att han blir blöt om huvudet bryr han sig inte omObestämd

MyTwiggs
0

Här finns två skålar i lägenheten. Fritzen är den typen som måste ha sin skål stående i en balja, för han skvätter ut vattnet ur skålen. Elvira stoppar alltid ner nosen för långt i skålen och ser inte ytan, så hon fnyser till varje gång hon ska dricka.

Allan kommer som ett skott när jag står i duchen, för han sitter och lapar varmvatten från golvet. Tok-katter! Det finns verkligen många drick-stilar!

Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

miano
0

Mina katter dricker vatten ur kranen i badkaret och köket.De står också snällt på kö.

Toulouse kan sitta i över en halvtimme och leka med droppande vatten.Glad

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

pallemaxwell
0

#3 och #5 hrmm det där med toletten känner jag igen, så fort jag går in står alla tre o gräver och "tjuter" utanför dörren… och vipps är alla inne på min 1 kvm stora toa och sitter i knät, i handfatet OCH på spolknappen på toan.. och spolar. Mina toabesök blir inte långvariga…..Skäms Ibland klättras det på mig också, särskilt när jag borstar tänderna…. har alltid rivsår på axlar och rygg…..

AnneAlva
0

Vatten (och annat de kommer över) dricks gärna ur glas eller muggar. Ser man inte upp så kommer det en kattnos och dyker ner i vad man har framför sig, det kan vara vid middagen eller när vi har gäster. Våra katter har helt tydligt inget skick och fason. Obestämd

Jag har två bildbevis. Först ut är Isis som dricker äppeljuice.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

AnneAlva
0

Näste katt till rakning (!?) är Thera som har kastat sig över en obevakad (dock tom) kaffekopp.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

pallemaxwell
0

#15 hon har fattat gallopen hur man håller i en mugg Skrattande

Avots
0

#15 Vad snyggt hon håller i koppenGlad

Hos mig är det Blaui som mest älskar att dricka från vattenkranen, han kan hålla på och slå på den i evighter för att det skall komma ut någon liten extradroppe.  Cello vill heldre hjälpa till med diskningen.

Leffe
0

Alla mina dricker ur vattenfontänen. Hälften dricker direkt i strålen och hälften dricker i skålen

Aje-T
0

Vilka roliga bilder ni har!

Hos oss dricks det lite olika, oftast beroende på tidpunkt;

Karin dricker från handfatskranen på morgonen sen tillsammans med Mauritz från dushgolvet, men favoriten resten av dagen är vattenkannan för båda två, se bild på Karin….

RacerDonnans
0

#9 Jovisst, tur du har semester nu, och ja, visst har de det lyxigt.Glad.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.