Blandavel
En annons på Blocket har en Cornish rexhona som hon söker hane till, gärna siames, cornish rex eller en devon rex.. Varför gör man sådan medveten blandavel
??? Hur blir det med lockarna om hon parar med en devon rex?
Släthåriga ungar blir det. Mycket tråkigt och märkligt. Jag förmodar att en sådan person står helt utanför kattavelsvärlden (på gott och ont
) och är okunnig vad gäller genetik och avel. Jag skulle verkligen önska att hon kontaktade kattans uppfödare. Du kanske kan svara och föreslå det?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Jag läste annonsen.Det var viktigt att hannarna var renrasiga.Sia/CRX/DRX spelade ingen roll.Jag hoppas ingen lånar ut hanne till den personen
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Vad trött man blir. 
Jag hoppas att någon kan guida ägaren rätt genom att fånga upp och informera om "rätt sätt". Kanske själv försöker hitta annonsen sen. 

Jag har mailat men inte fått något svar.
Stolt ägare till tre La permer
Sorgligt… Varför man vill blanda raser är fullständigt obegripligt. Måste vä var okunskap bakom - tror jag - men förstår det gör jag inte.

#5…Tack Monica för att du mailat…ett tack från många av oss tror jag mig kunna säga..
..
Fattar inte den som gör parningen och de som sedan event köper kattungarna att det inte är något annat än huskatter. Inte för att det är något fel på huskatter, men det finns ju som många sådana som behöver ett bra hem redan nu utan att någon gör fler.