Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: utställningar
Läst 576 ggr
AlexH
0

SNRF uts 22 Nov! Nordic Winner 23 Nov!

Vill bara tala om att vi fortfarande har platser kvar på Nordic Winner - i Nyköping - Rosvalla eventcenter! och att det går att efteranmäla sig nu. Vi hoppas på några fler katter på söndagen!

Det finns också några wild cards över, och även icke IDP-anslutna kan ansöka om dessa.Skrattande

Hör av dig till Mia Lööf nordicwinner@ipdnordic.se

Värd för Nordiska IDP,s vinnarutställning 2008 är SNRF som arrangerar den på söndag 23 november efter sin egna utställning som hålls på lördag 22 november, båda i Nyköping.

Du som har Maine Coonkatter missar väl inte lördagen den 22 november i Nyköping? Dagen före Nordic Winner tävlingen bjuder vi in just dig och dina fina katter till en Maine Coon Special som kommer att bli hur spännande som helst!
En av våra domare - Francine Hicks - en verklig expert på rasen från TICA och som till och med kommer från staten Maine i USA, dömer i specialen och berättar om denna ståtliga och mäktiga kattras med rötter i just i hennes hemstat.

Inbjudan http://idpnordic.se/utstallningar/2008/inbjudan_nw_2008.pdf

Välkommen!

nordicwinner@idpnordic.se (anmälan och förfrågningar)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

A-M.H
0

..anmält och betalt kommer båda dagarna med en svart kille…Gunvald…(FIFePR S*Jazz-Annas Georgy Porgy)..ska bli jättekul…Skrattande

..han kan ta titel…Flört

AlexH
0

#1 åh vad kul det ska bli att ses igen, locka med mer folk det kommer bli festligt och med fiina priser :)

Vi ses alltför sällan trots att vi bor så nära :)

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

A-M.H
0

#2..javisst gör vi..fattar inte var tiden tar vägen…måndag..måndag..o måndag igen…de andra veckodagarna är som borta…men….det ska bli jättekul att ses igen..två dagar t.o.m…o lite Sturegos…Kyss

…fiiina priser…ååååh..hoppas några av dem tillfaller min svarta kille…Skrattande

AlexH
0

Text från vår ordförande på SNRF:

Vi har fortfarande platser kvar på vår utställning i Nyköping den 22-23 november. Det går bra att efteranmäla katter nu. Vi har också ett antal så kallade wild cards över till söndagens Nordic Winner tävling. Även icke IDP-anslutna kan söka dessa och delta, om de så önskar. Hör av dig till Mia Lööf med e-post nordicwinner@idpnordic.se .   Välkomna önskar Sveriges Nya Raskattförening, SNRF

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
0

tack för ert öppna och generösa erbjudande.Jag skulle kastat mig över ett par Wild cards om jag fått, och om jag inte skulle ha kattungar just den helgen!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
0

Kommer med två gamla veteraner på Cornishfronten

EvaG
0

#6 Kan den ena möjligen vara gammelgubben Pysen?

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0

#7 Tänk att det kan vara det

AlexH
0

En liten förklaring om HUR NW titlarna kan vinnas -

11.2               Tävlingsregler och titlar

Under Nordic Winner kan ett certifikat/Ex 1/No 1 erövras. Grundbedömningarna genomförs helt enligt IDP-reglerna med uttagning av BIV, BIG och BIR inom respektive ras enligt dessa.

I uttagningen tas Bästa hane och Bästa hona ut i separata nomineringar enligt IDP-reglerna. Därefter ställs vinnande hanar och honor i respektive grupp mot varandra för att tävla om NWxx titeln:

Bästa ungdjur 3-6 månader                                              

Bästa ungdjur 6-10 månader                       

Bästa vuxen

Bästa kastrat

Bästa senior

Bästa veteran

Det är alltså hanen eller honan som blir Nordic Winner, inte båda. Inga poäng kan räknas till tävlingen om Årets Katt.

Vinnande katt i grupperna får titeln NWxx att lägga till före sitt namn. T ex:

NWxx, WPr Yum-Bo's Magnificent Muscat

I Bästauttagningen för Huskatterna tävlar hanar och honor mot varandra och titeln delas ut till:

Bästa Huskatt ungdjur < 10 mån

Bästa Huskatt vuxen

Bästa Huskatt senior

Bästa Huskatt veteran

Det är alltså hanen eller honan som blir Nordic Winner, inte båda. Inga poäng kan räknas till tävlingen om Årets Katt.

Domarna tar därefter ut den Bästa Nordic Winnerkatten totalt i respektive hårlag och de får istället titeln NWxx efter sitt namn: WPr Yum-Bo's Magnificent Muscat, NWxx

BIS tas ut på utställningen. Vinnare är en av Bästa Nordic Winnerkatterna totalt.

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
0

Mycket intressant förklaring! Tack!Kyss

EvaG
0

#8 Lycka till. Ja det gäller självklart alla andra oxå, men jag gillar gammelgubben så mycket.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Eine
0

Hörde en lite fågel som viskade att det kommit många anmälningar nu.SkrattandeSå roligt för alla, jag tror det blir en mycket bra ordnad utställning!Glad

MonicaLagerquist
0

Vi hoppas ju på att ha en Europa Ch med oss hem en röd hona.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

A-M.H
0

#13…oj..du kan räkna med full support från din "vitfläckskompis"…Skrattande

MonicaLagerquist
0

Tack Om du är riktigt snäll kan du få pussa på min vita katt som KAN vara vitfläck.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

A-M.H
0

#15..pussa en vitfläckFörvånadSkrattande…ha ha ha ha..du är rolig du Monica…Skrattande..sen är hon med rödfläck….Kyss….också…

AlexH
0

OBS!! Jag har upptäckt att jag har vänt på några bokstäver i mailen i denna tråd!! så de som är intresserade skall maila till nedan email!

Tack för att jag uppmärksammades på att emailadressen var felskriven:

Rätt mail:

nordicwinner@idpnordic.se  och den går till Mia Lööf!

mvh

Alexandra

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se