Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 632 ggr
Dolleminas
0

God förmiddag 13/10!!

Här skiner solen och här är det full fart, både på vad som ska hinnas med innan mitt nästa jourpass från eftermiddag idag till eftermiddag imorgon… (har 2 i prsonalen sjuk…) + allt som man brukar "hinna" med när man är hemma, ex så håller jag på med äppeldricka och inser att det är slut på socker… (dottern har upptäckt tjusningen med att baka…Glad) så det blir att handla occkså… sen är det den evinnerliga tvätten (iof är vi ju 5 i familjen…) sen inser jag att jag kommer att vara mer borta på jobb än hemma… (tror inte maken riktigt insett det… men han lär väl märka det….)

Ha en bra dag alla!!

Ett litet filmtips förresten "Tre döttrar och en mamma" lagom rolig komedi…Glad för alla som inte är krya…

Leffe
0

Vaknat tidigare idag. Vaknade av att en katt stod på sängen och spydde. Härligt sätt att bli väckt på. Ska handla idag så att det räcker ett tag. Vädret är mulet.

Sköt om er

AnneAlva
0

Godmorgon!

Vaknade tidigt och tassade upp till toaletten men väckte naturligtvis våra två löpande monster och sen var det ingen idé att fortsätta sova. Börjar bli trött igen. Glad Var och hälsade på Zenobia (aka Selma) från förra kullen igår och hon har växt upp till en mycket vacker ung dam, jätteroligt att se!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

RacerDonnans
0

#0 Vi är i lite samma sits då med mer än nog att göra idag.
#1 Jag är inte avundsjuk på dig med den väckarklockan idag. SÄljer du fortfarande rengöringsmedel m,m?

Nu skall jag iväg på jobbet och kommer hem rätt sent!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Leffe
0
Eine
0

God förmiddag!Tvättmaskinerna i tvättstugan stod och hojtade på mig kl 0800. Så jag har tvättat i några omgångar nu.Måste ju ordna kläder inför min semester.Jag drar på torsdagmorgon,så ni får lugnt och skönt härFlört i två veckor.

hm varken spyor eller löpande honor är så uppiggande.Däremot äppeldricka låter härligt!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnnaS
0

Jag vakar och vakar, har ingen dygsnrytm nu utan sover med jämna mellanrum och vaknar till emellanåt. Nu snart borde hon ploppa ut kattungar tycker jag!

Dolleminas
0

#5 Får kanske skicka en flaska när du kommit tillbaka…

MyTwiggs
0

God förmiddag!

Jag har massor att göra!

Jag ska försöka hitta på något sätt att blir lite gladare idag!… Morotskaka? Nej.. Tråkigt att baka bara till sig själv! Någon annan som har något tips?

# 5 Hur ska vi klara oss i 2 veckor? !!!!! Tyst Flört

# 6 Å så spännande! Jag önskar er lycka till när det är dags!

Ha en bra dag allihop!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

#6 När blev första parningen då?Vilken dag är hon på nu om du räknar efter första parningen?Det sliter att inte få sov ordentligt.

#7 det låter som en drömGlad

#8 fast morotskaka kan aldrig vara fel? och du kan ju till nöds stoppa den största biten i frysen..Annars om du har en oläst bok som bara väntar?Skrattande

AnnaS
0

#9 Hon parades ju första dagen hon kom upp till Leeroy, vilket var 4 augusti, de parade i 2 veckor och hon fick röda tuttar efter 4 veckor… Så vilken vecka som helst nu Skrattande

zoolatri
0

Idag är jag kobonde:) började mjölka fem och slutar 6 ikväll…en lååång dag.

Det är så mysigt nu när det är "riktig" höst ute! Ska nog iväg till huset och plocka ikväll:D Lyssna på höstmusik(lalehoch lars winnerbäck och soundtrack of our lives), tända rökelse och packa upp flyttlådor.

Dolleminas
0

#11 Åh vad mysigt!!! Kommer själv inte till lagårn nästa gång förrän dubbelhelgen… Krama om kossorna från mig!!!!Skrattande

Trollhassel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom just hem från jobbet. Nu är jag trött! I helgen var Patrik, jag och grabben ute på landet hos Twiggie. Charlie tyckte att kissekattena var lite taskiga som sprang iväg när han kom krypande. Det har varit härligt och katterna hennes har man ju saknat!

Skickar med en charmig bonusbild på en riktigt trött unge!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Eine
0

#10 Hon kan vara på dygn 70 idag, med andra ordFörvånadObestämd

AnnaS
0

#14 Tror jag knappast eftersom hon fick röda tuttar 4 veckor efter första parning. Hon löpte inte heller när hon kom men parade ändå, så de tvingade fram ägglossning. Det var först för en vecka sedan som man kände rörelser och hon har inte börjat fylla mjölkbaren förrän nu innan helgen. Så hon följer schemat om man räknar att vecka 4 var vecka 3 Flört

Eine
0

#ja det låter bättre!Glad

EvaG
0

God eftermiddag. Arbetet väntar. Kommer hem  på morgonkröken. Ha nu en bra kväll allesammans.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

AnnaS
0

#16 Men jag har inte vågat låta henne vara utan uppsikt sedan i tisdags, just in case…

Eine
0

#18Glad jag är precis likadan.Höll stenkoll från den 8/10 på em.De kom på morgonen den 10/10. Jag har dessutom fördelen att kunna vara hemma dygnet runt om jag behöver,jobbar inte längre.

A-M.H
0

God kväll..efter tre journätter…phu..har tagit en tur vid Mälaren, jag äääälskar hösten, doften, färgerna…och lagom varmt/svalt…trodde jag skulle ha fått ett sms under natten att Skrållanbebbar har anlänt..men icke…är det ingen som gissat på hur många det blir….jag gissar på sju lila hanar…SkrattandeSkrattande….OskyldigFörvånad

…Eine härligt att inte behöva jobba längreGlad….trorts att jag verkligen gillar mitt jobb och det är många..många år kvar till pension..så önskar jag mig en stor V-75 vinst…så jag kan göra andra saker hela dagarna än just jobba…Tungan ute

Ha en jättebra kväll !!!

AnnaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#20 Tror knappast det är 7 i den här magen Flört

A-M.H
0

# 21..ok jag ger mig..Tungan ute..siaren har kanske rätt i alla fall..Skrattande

rexmamma
0

3 jättefina kattungar tror jag finns i magen! Skrattande En chokladsköldpadda, en röd hane och en svart hane.

AnnaS
0

#23 utställningsmässigt vore den färgfördelningen toppen! Flört Men den svarta hanen får gärna vara choklad Skrattande

RacerDonnans
0

#5 Var far du? Jag var ju iväg till Florida 16dgr men nu känns det nästan som om jag drömt allt och aldrig varit iväg.

Rexmyntas
0

Även här i Mölndal så väntar och väntar vi på att små bäbisar skall ploppa ut. Dag 65 är på onsdag så dom kan ju komma när som helst, Devetina känner på sig att något är på gång och håller koll på att jag finns i närheten (har tagit semester hela veckan). #6 Vi får väl hoppas att Tina håller sig till 3-4 och inte gör som sin mamma och ploppar ut 9 st.

www.rexmyntas.com

AnnaS
0

#26 Halvsyrrorna får kattungar samma vecka, ska vi sikta på samma dag också? Skrattande Håller tummarna att allt går vägen!

Eine
0

#25 Jag far till Luxor,sol och sommarkläder  Cool…Måste nog doppa mig många ggr i polen..Skrattande

A-M.H
0

#26…oj..nio kolsvarta flickor o pojkar…kan det bli alltså…Flört.kommer att bli snygga…svarta…välpälsade…svarta godingar…Cool

#24..choklad…choklad..näe du ..choklad ska man äta…Skrattande..är mer på rexmammans linje..nu när jag inte får rätt med 7 lila hanar…med ett tillägg..det är fyra bebbar och den fjärde är lila el creme..Cool..finns nån vinst att inkassera om man gissat rättTungan ute

Rexmyntas
0

#29 Vi hoppas i alla fall på att Tina gömmer minst en kolsvart kattflicka som kan få stanna kvar hos oss och föra vidare Ässets gener.

#27 vem vet kanske blir det kusiner födda samma dagSkrattande

Vi håller tummar & klor att allt går väl för er!

www.rexmyntas.com

RacerDonnans
0

#28 Härligt det unnar jag dig verkligen. Själv åker jag till Uppsala i helgen, så det kan bli (bor där under Speed cat).