Ulv, en svart liten plump
Men han ser väldigt söt ut, den lilla plumpen

…men Spotless! Det går ju alldels utmärkt att fota en liten svart katt ser jag ju. Gu sååååå söööööt !!! 

#5 neeej… det är skitsvårt! han är mycket finare "på riktigt"! 

Oj, oj, oj vilken bedårande söt liten en, man vill ju bara äta upp lillplumpen! Precis som Qat demonstrerar 

Läckerbitar!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tack Malin, han är onekligen rätt smarrig den lille sötlakritsen!
Tittar man noga på bilderna så ser man att Qat är rakad på huvudet. Vi har haft det rätt jobbigt hemma nu en tid, Qat fick en hemsk infektion i huvudet efter att ha haft sin senaste dejt på besök. Hon klappade till honom ordentligt några gånger i början, (vilket i sig inte är så konstigt), med en riktigt otäck infektion som resultat. Jag överdriver inte om jag säger att grabbens huvud var stort, stort, stort och fult deformerat. Till råga på allt blev han sjuk av antibiotikan också och kunde inte avsluta kuren. Nu ser det ut att vara nästan läkt och pälsen är på väg tillbaka, men jag är fortfarande rädd att det ska finnas bakterier kvar som blommar upp rätt vad det är.
Inte nog med det, Unika har förmodligen flatchest. Det konstiga är att hon aldrig varit "platt" och att jag märkte att något var fel först när hon var 3 veckor. En natt hörde jag henne hosta till, dagen efter hostade hon flera gånger och vi gick till veterinären. Vet. trodde att hon hade lunginflammation, men sade inget om hur hennes bröstkorg såg ut och jag hade ännu inte lagt märke till att (jag tyckte) den var annorlunda.
Unika är en pigg och glad liten tjej med en god aptit och hon ökar bra i vikt, men hon hostar fortfarande till i bland och hon har då och då den där ytliga andningen och för någon vecka sedan tyckte jag att hennes bröstkorg inte kändes som den skulle. I stället för att vara jämt välvd i en båge (uppifrån och ned) så "bryter den av" ganska skarpt innåt på höger sida, den vänstra sidan har även den varit "lite deformerad" men inte lika mycket som den högra. Vänster sida verkar i dag vara helt "normal" och höger sida har blivit bättre på bara ett par dagar, det där "brejket" är inte längre lika tydligt. Har pratat med flera veterinärer och varit hos två, nästa steg är att röntga henne och det blir om en dryg vecka.
Det är svårt, jag har läst allt jag kan hitta om flatchest och känner mig inte särskilt hoppfull. Men så minns jag Leffe och hans lille huskatt (som var platt) och börjar hoppas igen! Så länge hon äter, fortsätter att utvecklas, leker och är glad ska hon givetvis få alla chanser i världen till ett långt liv. Ni förstår det säkert, det gör ONT i hjärtat att se henne, tänka på henne och veta att hennes liv kanske inte blir så mycket längre. Hon är så ljuvlig och så klok, rätt bortskämd har hon också hunnit bli! Naturligtvis har hon stulit mitt hjärta och jag älskar henne, skulle kärlek och omvårdnad kunna hela henne så skulle hon vara en frisk liten dam.
Här med mamma Iris.

..svart lakrits är det bästa som finns…en liten underbar lakritsulv…

…vad jobbigt med infektionen…förstår att du känner dig lite "osäker" eftersom antibiotikakuren inte fullbordades….det sernaste som jag hört om "bölder" är att tömma..och avvakta med antibiotika…så hoppas att "tömning" gjort susen…
..lilla gumman flatchest..verkligen tråkigt….hoppas på det bästa..

#25 osäker är ordet! Någon tömning har aldrig gjorts. Från början var han svullen över allt, där fanns aldrig någon regelrätt böld. Visst kunde man se vad som orsakat det hela, små sårskorpor uppe på huvudet mellan öronen mest åt vänster och svullet. Ett drän där uppe hade då inte gjort mycket nytta. Vätskan rann ju neråt, nosryggen var tredubbel och vänster öga igenmurat, det var faktiskt aldrig tal om att öppna. I dag finns en yttepytteliten bula kvar, den blir mindre för var dag, men jag är som sagt skraj. Antibiotikakuren avslutades aldrig och hur jag än tvättat och försökt hålla såret öppet så läker det ju med tiden.
Jo, det är tufft med lilla Unika. Hon är ju så pigg och glad och så får hon kanske aldrig chansen till sitt liv.
Åhh,vad tråkigt för Unika. De är ursöta alla tre
WOW mycket fina bilder i denna tråden så bedårande de är allihopa. Sötplump.

Tack igen Wiveka! Har svarat på ditt PM nu. Pussa på dina underverk från mig och sQaten.

Jisses vilka små söt-troll!
Vad tråkigt med Unika, hon är min favorit, men förhoppningsvis ska hon också få ett långt och lyckligt bortskämt liv!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Tack Anne! Bara hon blir frisk så får hon se ut precis hur som helst.

Dom är grymt söta hela högen!

guuud så söta, synd på lilltjejen jag hoppas att hon får leva ett långt lyckligt liv!

Helt underbara bilder på den svarta lilla plumpen som blir smakad på! Och de andra är ju för bedårande också

#28, #32, #33 och #34 tack ska ni ha, pepp och hopp är vad Unika och jag behöver nu! Tack, tack! 

Åhhh nu läser jag om det jag frågade om i förra tråden- och inte visste..
För det första- ursöt liten Plump!!
Sedan-håller jag tummarna för att Qat är fri från bacillusker nu ändå..men jobbigt att behöva bryta antibiotika..Men han är ju bättre nu så det låter ju hoppfullt
Lilla Unika….
bedårande söt - jag hoppas verkligen att hon kan bli frisk..Läste en del nyss om det..
Jag är övertygad om att din kärlek helar henne så mycket som går att hela med kärlek..och kärlek kan ju göra en hel del..
Jag håller tummarna för den lilla!

Buffy-co - för tillfället bär jag alla mina känslor på utsidan av kroppen, (det blev väldigt tydligt nu!), sitter här med tårar i ögonen och svällande hjärta när jag läser de sista raderna i ditt inlägg.
Tack för tumhållningen gällande Qat också! Och sötlakritsplumpen är ursöt!
Bra läsning om flatchest finns här http://www.pawpeds.com/pawacademy/health/flatchest/ och här http://catvet.homestead.com/FCK.html
Åååå de är så söööta! Jösses amalia!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
För det första verkar ju Qat ha blivit enormt mycket bättre, men hoppas innerligt att han blir helt frisk och kry igen. Jag blir tårögd att läsa att lilla underbar Unika inte mår bra, hoppas att hon får en chans till ett hälsosammare liv…
För det andra så tycker jag du har fotat din vackra plump väldigt bra trots att han är mörk :) Annars kommer jag gärna förbi med kameran och fotar honom åt dig :P Och även de andra godingarna :D
När man ser alla dina små sötnosar blir man helt galen! De är så söta vackra och helt underbara. Man funderar på om man ska skaffa en till :) Ulv och Unika är ju favoriter, men de andra är inte mindre fina!
Här borta mår Tummeliten och Tummelisa bra, igår fick de springa av sig hemma hos mina föräldrar. Och imorse låg Tummeliten och njöt i min famn på rygg i solen samtidigt som han blev kliad :P Underbara katter!
Hoppas allt blir lite lättare för dig snart, och om du behöver någon sorts hjälp så säger jag inte nej :) Hoppas vi ses och hörs snart.

Tusen tack Maria för uppmuntrande och stöttande ord! Qat fortsätter att bättra på sig, nu syns knappt någon bula. Pigg har han varit i stort sett sedan den värsta svullnaden lagt sig.
Härligt att höra om Tummeliten och Tummelisa! Här kommer slängkyssar från vällingmatte! 

Lite OT (men det är ju "min"
tråd) välkommen till TCC!
Klart du ska komma och ta bilder fram över, det erbjudandet tackar man inte nej till.
Just nu tar vi det lugnt, bara Thomas och min mor som har tillträde i och med Unika och Syster Ysters små.

Dina kattungar är nog farligt söta!
- som vanligt..
Kan bara säga det samma som de andra förr: Hoppas att Qats immunförsvar är tillräckligt stark och kämpa inflammationen.
Håller tummarna för lilla Unika - hon är helt underbar. För dig måste denna ovisshet vara allra värst - pendla mellan hopp och fruktan. De små liven tycks bringa med sig hela livets skala - den största glädjen och kluven hjärta. Njut med henne och av henne i varje fall. - Och mamma mia! När hon sen visar sig att vara livsduglig - någon kommer att få en otroligt "mänsklig" katt att dela livet med. 

Vad underbart rar du är Elica! Du har verkligen slagit huvudet på spiken nu. Allt det du säger om hopp och rädsla, glädje och sorg är bara så rätt!
Just det där att pendla mellan hopp och fruktan är tufft! Klarar Unika sig är jag säker på att hon blir något extra, väldigt personlig och klok.
Nu är jag säker på att Qat kommer klara sig undan fler komplikationer, idag finns där ingen bula längre bara lite pussvänligt pälsstubb som är på väg att växa ut! 

Men nej så tråkigt att läsa om Qat och Unica, hoppas verkligen att de blir friska!! Mauritz skickar en massa tröstpussar till vällingmatte 

mer bilder!!

Aje - tröstpussar från Mauritz, härligt! Qat mår bra, pälsen som håller på att växa ut är mycket pussvänlig och han luktar godare just där också av någon skum anledning, varmt och gott.
Unika mår bra förutom att hon ibland hostar till. Hon är tuff och söt så att det gör ont i hjärtat! Jag kanske inbillar mig, men det känns som om det "hårda brejket" i hennes bröstkorg inte är lika hårt…
#44 okej, snart - jag lovar! 

Unika, min söta lilla sötnosa, fortsätter att utvecklas som hon ska. Hon är vild och vacker precis som en liten cornishkattunge ska vara. På tisdag ska de vaccineras och då ska hon även röntgas. Hostar gör hon mycket sällan nu, så kanske får vi glada besked.
Sötnosan.
Bus.
Mer bus…
Brottas!

Bitas!

Utter har somnat, vad ska man hitta på nu då?
Visst ja, tur att jag har en brorsa till! Mer brottning.
Vadå, busa, vi? Näe, vi gör inte sånt!
Full i sjutton!
Va!? Nähe, jag looovar jag har inte gjort något, jag är heeelt oskyldig till att brorsan inte har något huvud! Jag ligger ju bara här och är ljuvlig.

Söt-Utter!
Utter är sömnig och somnar i en lite knasig position.
Försöker hålla sig vaken.
Näe, det går nog inte, Utter är trööött! 

Ulvsötlakritsplumpen har hittat en äcklig vältuggad kattmyntakorv, men söt är han! Eller?
Jag har konverterat, jag ger mig…
det är tjusigt med helsvarta katter. 

Nu läste jag mer i denna tråd.Jag hoppas lilla Unika får ett långt och bra liv!Hon är så bedårande go…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Usch så jobbigt ni har haft det.Nu hoppas jag innerligt att allt blir bra och att Lillfröken visar sig vara frisk.
Stolt ägare till tre La permer

Vilka härliga bilder och vilken busunge hon är, lilla Unika. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

…milde tid Angela…jag är käääääääär…han är underbar…..mitt hjärta slår vilt…lakritsUlven….

…finns inget som slår svarta killar…vad lycklig jag blir när jag hör att "svartingarna" har satt klorna även i dig…

….håller tummar för att lilla Unika visar sig vara utan tråkig diagnos…lillsnorpan…
Utter 

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Måste berömma dig för jättefina bilder.
Och ljuvligt söta kattungar
Hoppas att allt kommer att gå bra för söta lilla Unika.Håller tummarna…
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex