mer smått och en kärleksförklaring
Den 6 september föddes fyra små vilddjur. Syster Ysters första kull och Fafners sista.
Här måste jag passa på att slänga in ett tack till Eine för denne underbare herre! Jag kan inte tacka Dig nog många gånger för att jag fick lov att ta hem min (din) lille chokladgubbe då för över 4 år sedan. Fafner är kastrat sedan ca 2 månader, men har varit en helt fantastisk hane att ha fertil. Inga problem över huvud taget, varken för honom, de andra katterna eller mig. En del riktigt bra avkommor har han fått, bla. supermamman IC Alfa och han är "skyldig" till fler än en forumkatt också. Nu som kastrat är han om möjligt ännu härligare! Vi ska pussas och kramas mest hela tiden.
Behöver jag säga att jag älskar CH S*Djäknens Fafner!?
Syster Yster verkar brås på sin mor IC S*Gandakis Galadriel (Bambi) när det gäller dräktighet, förlossning och omhändertagande av sina små. Hon gör det med bravur!
Mor och barn (2 dagar gamla).

Grattis Spotless, jag smälter för de vackra små grynbollarna.Och Fafner älskar nog dig mest i världen!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Grattis! Vilken härlig bild på Qat och Vittra!

Eine - utan att skämmas (jo lite
) kan jag säga att han gör nog det!
Men, som sagt det är besvarat!

I och med att Qat blev sjuk och att Unika har sitt flatchest beslutade jag att Syster Yster skulle få sina små hemma hos mig. Hon är född här och hon och jag träffas i vanliga fall flera gånger i veckan, utöver det är hon en stabil ung dam. Syster Yster bor i vanliga fall hemma hos Thomas och från början var tanken att hon skulle bo kvar där med sina små och att jag skulle gå emellan precis som jag gjorde när Alfa hade sin kull. Som sagt, i och med att jag behövdes mer hemma tog jag beslutet att ha båda kullarna här.
Syster Yster är den mindre av de två mammorna.

Åhh, dessa var ju oxå sååå söta
Är det ett vitt sträck på ryggen på Viking?

tack så mycket! Den blev rätt bra faktiskt.

Det är visst ingen hejd på mig nu!
Men… det här är Fafner i sitt esse!
Med Juno som var ensambarn…
…och behövde någon att brottas med…
…snäll och med en ängels tålamod!
Gröna vackra ögon!

Ännu fler krullbollar hemma hos Spotless?! Himmel, jag kan nog aldrig se mig mätt på dina bebisar Angela. Och missemamma går inte av för hackor hon heller…! 
#16 Pappa Fafner!!! Lethe-lusen hälsar så gott till sin pappa och säger att det där underbara temperamentet har hon minsann inte ärvt särskilt mycket av, hon är en kaxig liten mört. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

…

…
p.s..de där underbara gröna ögonen tycker jag mig ha sett hos några andra ståtliga herrar…

Vad glad jag blir, tusen tack Anne! Ja, 3+4 är de. Men det visste du väl? Eller fick du aldrig mitt PM-svar ang. SC? (tänkte att det varit vår "hemlis" nu i snart 2 veckor)

#19 Jodå det fick jag! Men jag hann glömma bort det under den stund jag kikade i tråden, blev ju helt bedårad av alla söta barnen, sedan kom jag på det igen efter att jag postat. Ibland undrar man över sig själv… 

men så är hon ju padda också och så har hon en mor att brås på…
#18 det har du nog rätt i! Alla Fafnerbarn har fått en fantastisk ögonfärg, vare sig de är gröna eller blå eller både och som på Alfa.
suck..Här finns en CRXkille med den ögonfärg jag söker på en Orientalhanne..och visst är det märkligt att det finns så få av dem?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

sötnosar

#22 ja, inte är det många orientaler som har riktigt bra ögonfärg. Tycker nog att många domare är för snälla (alternativt färgblinda), min mors katter får alltid att de har excellent ögonfärg. Av min mors OLH är det två som har bra färg och de är fortfarande unga så ännu bättre lär den bli. Har märkt att det tar lång tid innan ögonfärgen är färdigutvecklad på OLH.
#23 tusen tack!

Som vanligt fullt med sötnosar- men bild #4 med en "skratttande" Vittra(underbart namn också..) är helt ljuvlig!!

Fafner har härligt gröna ögon- precis som min Buffy
#11 Men…lille Qat-skatt…
- visste inte att han var sjuk- inget allvarligt hoppas jag??
Och..kände inte till flatchest - men "slog" genast på det och hittade bra info..man lär sig alltid något!
Det finns tydligen många olika teorier om vad det beror på..Hoppas bara att hon kan leva bra med det!?Det verkar ju finnas olika svårighetsgrader…
Håller tummarna för henne!!!

#25 precis som du säger så finns det många teorier om varför en kattunge får flatchest och olika svårighetsgrader. Unika har aldrig varit "platt" och jag märkte det för att hon hostade ibland, alltså de anatomiska förändringarna blev tydliga först efter hand. Bra läsning finns här http://www.pawpeds.com/pawacademy/health/flatchest/ och här http://catvet.homestead.com/FCK.html
Qat är pigg och glad, bulan blir mindre och mindre tydlig och den stora svullnaden är ju borta sedan länge. Men han såg ut som ett monster det gjorde ont att titta på honom. Magen har vi också äntligen fått ordning på! Aldrig förr har någon katt fått dålig mage av antibiotika, hans pajade rejält.
Jag gillar också bilden i #4 och namnet tror jag kommer att passa som handsken. Tack, tack!
#20 bra att du fick PMet och jäkligt bra jobbat med "hemlighetshållningen"! 

#26..Alf fick dålig mage av antibiotikakur..när han var biten av Cigge..länge sedan tack o lov..det som var lite "lustigt " var att han vägrade….ja försökte vägra att ta antibiotikan vilket han aldrig gjort tidigare (fått kurer tidigare vid 1:a o 2:a bit tillfället)……i samband med att han blev dålig i magen…som om han förstod att han blev dålig av den…vi var tvungna att avbryta..jag var lindrigt sagt oroad…vet ju hur "fel" det kan bli om man inte fullföljer kur…men allt gick bra…och till er som inte vet ..kastrerades Cigge och nu lever de tillsammans och samsas igen…vilket ingen av oss nånsin kunde tro skulle gå…men det ligger en del jobb bakom det….här gällde det att visa vem som var högste chefen hemma ..och det är jag….
…
…förresten..tänk att du är en sådan hemlighetshållerska Angela…imponerande…

jag är bra på att bevara hemligheter, men att Anne var det… ja, det trodde jag inte.
Imponerande!!!
SQatten mår fortsatt bra!
Vittra-goding!

Oj så ljuvliga ungar och bilder igen! Visst är den skrattande Vitra fin bild - men jag blev ännu mera imponerad om #1
Vilken morslycka…

#28 Men hallå?! Ska jag bli förolämpad nu eller…? 
Jag är en fena på att hehålla hemligheter när det väl kommer till kritan kan jag skryta lite med, jag är så nyfiken att jag verkligen vill veta men sen är jag nöjd så. 

Vill också gratta med kullen!

#29 mm, hon kan nog bli en liten goding. Tack!
#32 Tack!
Elica - som vanligt så skriver du så himla rart! Jag gillar också bilden i #1, hon ser verkligen nöjd ut lilla mamma. Kolla hur hon ligger och spretar med tårna!!! 
Anne - Absolut INTE! Skojar ju bara, och det vet du.
Hade ju aldrig "avslöjat" något om jag inte litat på dig.
Aje - Hälsningen är framförd och visst är de lika! Jag ser en del Iris i din stilige kille också och så tycker jag nog att lillebror Utter påminner om en liten Mauritz.
Nu är ju Mauritz äldre (och sötare?) på denna bild (nedan) än vad Utter är på bilden ovan, men likheten finns där. Sedan kan man kanske tycka att Oberon (på bilden nedan) och Ulv (på bilden ovan) är mer lika då de båda är solida, men där har jag svårt att se likheten i varje fall när jag har Ulv framför mig som "by the way" ser ut att bli stilig!
För visst har du sett att Mauritz har syskon på mammas sida också?
Ulv, en liten svart plump

..den svarta goa' lakritsulven måste jag bara få träffa…du får bara sälja honom till nån som ställer ut
..eller ska du spara honom kanske..det är på tiden att du sparar på en underbar solid svart pojke..
..ja som du vet är mitt hjärta svart…eh' svagt för svart…

#35 risken är stor att jag kommer att sälla mig till "de svartas sällskap".
#36 TACK!!! 
Tycker verkligen du ska behålla lille Ulv! Han är ju så oemotståndlig och vacker. Men jag hade inte tackat nej (oh nej) och jag skulle även ställt ut grabben. En sådan snygging kan man inte behålla för sig själv :D
I framtiden har jag säkert en massa Spotless-snyggingar hemma hos mig :)

Tummeliten är på jakt…

Tummelisa sitter säkert

#34 jaadå, jag har dreglat över mamma Iris bebbar också 
visst är Mauritz MYCKET sötare än Utter, även om han ju är dundersöt han också 

Härliga bilder Maria!
Ser fram emot att få se Tummelisa på söndag och att få träffa dig igen.
Aje - Mauritz är en härlig grabb, en av de sötaste jag träffat faktiskt och med ett underbart uttryck.
Här kommer några nygamla bilder, så här mysigt hade de det för 1½ vecka sedan.
Se så slank och fin hon är lilla mamma! Lite svårt att tro att där döljs en välfylld mjölkbar för hungriga små. Hon är så liten och nätt, men det börjar synas på hennes päls nu att hon när ett gäng glada, friska barn.

Lilla Varga påminner en del om sin morbror Qat och är en väldigt bestämd liten tjej redan. Vittra har en förmåga att se helt galen ut och är också en väldigt rolig liten dam. Pojkarna lägger sig gärna på rygg och visar magen, de älskar uppmärksamhet och pussar och kramar (båda två kallas "lillFafner" hehe).